Gå til innhold

Test av vannutskiller fra Biltema

Ranger emnet

CoilOver

Anbefalte innlegg

I går holdt jeg på å sandblåse 3-4 timer med en 50 liter tank. Jeg hadde to vannutskillere fra Biltema.

17-5010_l.jpg

Den ene montert ved tanken, og den andre under sandblåsepistolen. Da kvelden kom begynte det med at jeg så det dannet seg vann i vannavskilleren under sandblåsepistolen, og at jeg så det rant noen dråper vann fra koblingen til sandblåsepistolen.

Jeg tømte vannutskilleren på begge plasser, men fremdeles hadde jeg stadig problemer med ren luft.

Konkluksjon: Biltema "vannavskilleren" holder ikke mål.

Nå hører det med til historien at jeg tømte ut vann fra den tappe ventilen under tanken da jeg var ferdig, men vannutskilleren burde jo fremdeles ha hindret vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite oppfølgingsspørsmål. Etter jeg hadde sandblåst, tørket jeg over med silikonfjerner og sprayet på et tynt lag med syregrunning (la på mer etter et kvarter).

Så om vannutskilleren ikke holdt mål, er det stor sjanse for at alt var til ingen nytte da jeg gjorde som over, med tanke på rust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Et lite oppfølgingsspørsmål. Etter jeg hadde sandblåst' date=' tørket jeg over med silikonfjerner og sprayet på et tynt lag med syregrunning (la på mer etter et kvarter).

Så om vannutskilleren ikke holdt mål, er det stor sjanse for at alt var til ingen nytte da jeg gjorde som over, med tanke på rust?[/quote']

Tror ikke det er noen fare, er ikke vannutskiller for lakkering? Vannbasert lakk ville jo ha fått sig..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider