Gå til innhold

politiannmeldelse ?

Ranger emnet


Mandel

Anbefalte innlegg

Jeg solgte bilen min like før snøen fallt i 2005, til fordel for en nyere peugeot 206. Ny bileier fikk med bilstereoen som satt i min golf, men ble senere frastjelt dette. Jeg var snill og tilbød han å låne min gamle spiller fra peugeoten da jeg hadde handlet meg en ny blaupunkt spiller litt tidligere.

Vi ble enige om at han kunne låne den i et par mnd til han fikk kjøpt ny / eventuelt funnet igjen den stjålne. Jeg hadde kontakt med han av og til, men i hovedsak var det han som spurte etter ting ved bilen / tjenester osv.

Jeg forklarte rundt slutten av januar at jeg måtte ha igjen spilleren, fordi jeg skulle bruke den i en annen bil. Han spurte da om han heller kunne kjøpe spilleren av meg, og jeg gav han en pris på 400.- samt kontonummer for innbetaling. Jeg har mast og mast på han helt siden den tid, men apekatten skylder på at han ikke har råd da jeg ber han betale for seg.

Jeg har skrevet en hel del meldinger til typen, og prøvd å ringe utallige ganger uten noe hell. Har også i senere tid funnet ut at han er tidligere straffedømt for voldtekt / barnerov, 2x innbrudd osv. Og jeg lurer derfor på om jeg skal være så ålreit at jeg fyrer inn en annmeldelse mot han. Selve verdien på 400.- for spilleren ser jeg alt på som tapt. Da bilen jeg skulle utstyre med den aktuelle spilleren alt har fått en ny spiller. Pluss at 400 kroner ikke akkurat er verdens undergang. Men det jeg vil gjøre, er og få idioten til og innse at han ikke kan leke med folk hele tida.

Hittils har jeg ringt jobben hans for og få dato for lønning, slik at jeg kan ringe han dagen etter lønning, for å få penga mine. Noe som ikke har virket særlig truende for han...

Siste steget jeg tok var å sende en melding med :

" Nå har du fått lang nok tid på deg til og skaffe penger. Gjør opp for deg straks, ellers blir jeg nødt til å ta dette et steg videre! "

 

 

Jeg er ikke ute etter og dra igang en rettsforfølgelse pga en spiller til 400 kroner, men vil få litt dritt på han for å eventuelt dra han et par hakk lenger ned i politiets øyne.

Jeg skjønner, at jeg ikke står på den mest faste grunn, da jeg ikke har noen skriftlig bindende avtale om at spilleren er lånt, og skal leveres tilbake etter angitt tid. Men har jeg noe å "tjene" på og legge inn en annmeldelse mot han ? Får han tilsendt papirer hvor det står at han er annmeldt for dette ? ( noe jeg vil at han skal få, så han skjønner at jeg virkelig mener alvor )

Registreres det noe negativt på han i politiets arkiver / evt hans personlige papirer ? ( noe jeg også vil )

 

Synes det er så smålig av han og ikke gjøre opp for seg, når han har 100% arbeid, og definitivt råd...

 

Mvh

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser da han ute dag og natt med den bilen, så han må jo ha penger!

Han bor neda for hydro løkkegata?

Møt opp på døra hans, og krev penger du, hvis ikke det går, så syns jeg du kan høre med de på politihuset om hva du kan gjøre?

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner godt at du er sint.. men jeg hadde latt det ligge var jeg deg.... du er bedre tjent på å kutte totalt kontakt med fyren og la det ligge. av og til må man svelge kameler, og i dette tilfellet har du absolutt ingenting å tjene på å gå til politiet. Du vil bli innkallt til avhør og lignende dersom du er uheldig. Dette ville aldri gått rettens vei, men det er jo teoretisk mulig. Da har han flytta til bergen, og du må reise dit for å vitne.. nå er dette bare helt hypotetisk! ;)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg vil blåse litt dritt på navnet hans, er at han faktisk har en del fra før.. Pengene ser jeg som nevnt tidligere for tapt verdi. Jeg er kun ute etter og gjøre hverdagen hans litt mer stressa, enn hva den eventuelt måtte være. Hadde han ikke vært kjent for og drive med litt snusk, så hadde jeg nok latt saken ligge. Men jeg irriterer meg grønn over folk som tror de kan holde på med slikt, og spesielt siden dette ikke er den første gangen han har vært på kanten av loven, syns jeg han fortjener alle mulige oppstramminger som overhode mulig...( ja, selv om det bare dreier seg om 400 kroner, så er det som dynaBel sier en prinsippsak at man gjør opp for seg )

Jeg har vært alt annet enn slem mot den nye eieren, og hjulpet med og skaffe nye speilglass, reparere stereoannlegg, hvor han skal kjøpe hovedlykt da han knuste de jeg hadde montert osv..

Er så frekt av folk, når man virkelig er snill å bryr seg, så får man bare en haggelbyge av løgn slengt tilbake...

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis en hyggelig kar og mot vold som 'løsning' på problemer, og vanligvis ville 400,- ikke vært noe å fare opp etter, men: han er voldtektsmann. Dette gjør at han i mine øyne synker lavere enn det laveste avskum på denne jord.

 

Defor sier jeg: møt opp på døren hans med de tre største kompisene dine med balltre osv. og krev pengene dine. (Hvis han nekter så må du ikke knuse kneskålene hans, ikke brekke armene eller ihvertfall ikke rive av ham 'juvelene'...) En eventuell anmeldelse fra hans side vil ikke komme langt pga. troverdigheten hans - bare pass på at han ikke har vitner. Du på din side har tre kompiser som kan bekrefte at dere spilte poker hele kvelden. Hvis du har kvaler, tenk på datteren/søsteren til noen som ble voldtatt av ham...

 

Eventuelt så kan du gjøre som Kaikill sa, skriv ut strafferegisteret hans med bilde og heng det opp overalt der du kan - sørg for at han aldri mer kan bevege seg utendørs uten at noen gjenkjenner ham.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, her er mye gode ideer. Som nevnt tidligere, dropp det. ELLER SÅ KAN DU JO GRUSE HAN OG BANKE HAN OG KNULLE HAN I R*VA OG SÅNN!!!!!!11!1!

Lurer på hva du hadde gjort hvis det var din søster/kjæreste/datter han hadde voldtatt... Men greit nok, jeg ble revet med et øyeblikk - det hadde nok de fleste blitt hvis de hadde opplevd at noen de bryr seg om har blitt utsatt for noe sånt.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår