Gå til innhold

Airbaklampa mi lyser på min Golf 3

Ranger emnet

Kim_R

Anbefalte innlegg

ABS-sensoren eller hva det er er vel en svakhet på Golf 3/Vento, og kan til tider være vanskelig å fikse..

Men finn noen med VAG-COM, så finner du nok utav hva som er feil.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbag lampa mi lyser nå hele tiden. Det ble slik etter at jeg koblet av airbagen, og satt den på igjen. Er sikkert bare noe feilkoder som kan slettes. Skal teste med diagnose kontroll på jobb.

>[ ] Opel Astra 1.6 16v, 1996 mod

>[ ] Bmw e30 325i Coupe, 1986 mod

>[ ] Bmw e46 320i Coupe, 2000 mod <-- Tråd om bilen

>[x] VW Golf III 1.8 CL Syncro, 1996 mod, solgt

>[x] Opel Rekord 2.2i, 1986 mod, vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det oljetemp eller noe slikt som av og til begynner og lyse. Slår jeg av bilen og starter igjen slokner den. "nei slikt er ikke noe å bry seg om, er ikke noe feil her" sier verkstedet. Jadda, veldig greit med slike varselsystemer da. Blir som gutten som ropte på ulven det da... dvs han ropte kanskje ikke PÅ ulven, men dere kjenner vel historien:P

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det oljetemp eller noe slikt som av og til begynner og lyse. Slår jeg av bilen og starter igjen slokner den. "nei slikt er ikke noe å bry seg om, er ikke noe feil her" sier verkstedet. Jadda, veldig greit med slike varselsystemer da. Blir som gutten som ropte på ulven det da... dvs han ropte kanskje ikke PÅ ulven, men dere kjenner vel historien:P

Har noe lignende på min, avogtil blinker oljelampa mi, og da går samtidig turteller'n i bånn, skjer ofte hvis jeg bruker intervallblinkeren. Også er håndbrekk lampa koblet ut, for hvis den er i så står oljelampa og lyser, og turtellern er i bånn hele tiden :wonder det samme skjer hvis jeg drar på håndbrekket når bryteren på det er koblet til. Overledning i instrumentet? Hvis noen vet noen evt. årsaker takker jeg for innspill.

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at lampa lyser er jo at det er en defekt. Defekten på disse bilene er som oftest sleperingen som gir airbagen kontakt.

Har hatt a rattet og byttet bryterenhet til blinklyset men det har funket i lang tid etter det men rattet har subbet når jeg har svingt så jeg tok det opp og sleperingen er litt men ordnet subbelyden og det har funket fint i ca 2mnd. men nå lyster den. Mulig det er sleperingen da:) skal opp me det å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å hijacke tråden, men det virker som om det er ett "vanlig" VAG-problem.. En Polo leiebil hadde lysende "feil-med-motor" lampe. Genialt den dagen motoren er i fare.. Kjørte godt over 100 mil med den, og leiebilselskapet forklarte at VAG bare hadde sagt at det var en elektrisk feil.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig at oljelampa blunker på disse, men helt uten grunn. Jeg skiftet oljepumpe på gamle motoren, å den blunket fremdeles... Oljetrykksmåler monterte jeg, å trykket var bra, blunket likevel. VAG! hehe :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider