Gå til innhold

hvor mye strøm?

Ranger emnet

siggizz

Anbefalte innlegg

Sett ut ifra en tenkt situasjon, hvor mye strøm trenger jeg til å drive:

2 stk:

Soundstream Picasso PCA1500D 1500 Watts x 1

Vil dette medføre bytting av strømkabler (til 50mm2), kondesatorer og evt. ekstra batteri?

---------------------------------------------

Animis et felicibus armis

-VW Passat 2.5 TDI

-Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på det, hvordan dynamo og batteri sitter det i bilen fra før av ? Er det andre ting som trekker mye strøm ?

Tykke kabler må du regne med uansett, er dynamoen bra og du har ett bra batteri så er det ikke sikkert at du må oppgradere så mye..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye du trenger kommer litt an på hva du allerede har.

personlig ifra et orginalt elektrisk system vil jeg anbefale:

1. oppgrader kabel fra dynamo til batteri, samt jordkablene i motorrommet.

2. oppgrader batteri forran eller installer ett ekstra bak ved forsterkerene i tillegg.

3.1 bruker du kun batteri forran trenger du tykkere kabel til batteriet. mindt 50mm anbefales til å drive begge forsterkerene med.

3.2 bruker du 2 batterier så legg en ganske tykk kabel mellom batteriene. 35mm+ er å anbefale.

4. husk God jording!

5. spar pengene og kjøp heller et kraftigere batteri fremfor kondensator i første omgang i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Det er vel et omtrent like informativt svar som spørsmålet ditt!

Hva har du nå da? Umulig å si om du må bytte strømkabler eller ikke når jeg ikke vet hva du har nå.

Vel som sagt, ut ifra en tenkt siuasjon.

dvs. har ingenting nå, og det er i utgangspunktet ikke til meg. Dog ser jeg at disse spiller fortreffelig, blir det mulig ei invistering.(kommer jo litt an på subene da)

-VW Passat 2.5 TDI

-Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på det, hvordan dynamo og batteri sitter det i bilen fra før av ? Er det andre ting som trekker mye strøm ?

Tykke kabler må du regne med uansett, er dynamoen bra og du har ett bra batteri så er det ikke sikkert at du må oppgradere så mye..

alt er orginalt så vidt jeg vet. Er ikke min bil, så jeg kan ikke si så mye om det. Men da ville jeg heller ikke hatt forventninger til at noe er byttet.

Så et sannsynlig utgangspunkt er jo at alt er orginalt.

-VW Passat 2.5 TDI

-Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da trenger du garantert strømkabler med sikringer og eventuell splitt. Det er mulig du kan klare deg uten ny dynamo, batteri og kondensator, men det er å anbefale og oppgradere. Ny dynamo kan du få for litt over 2000 fra Excessiveamperage.com (eller.no), batteri får du til rundt 2000 om det er noe størrelse på det og er basert på gelé. Kondensator greier du deg fint uten om du har ekstra batteri.

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider