Gå til innhold

Boosti`s: 1987 E30 320i

Ranger emnet

Boosti

Anbefalte innlegg

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da skal bilen på værste for litt pleie i begynnelsen av neste uke. 3-4000kr for bytte av girkasse og bunnpannepakkning hos et lokalt mekke værste syntes ikke jeg var veldig dyrt. Med tanke på at heggem bmw opphuggeri skulle ha 6-7 lapper :shake Det er noen timers jobb, da enten brua må litt ned eller motoren litt opp. Vist ikke blir det litt trangt og komma til bunnpanna. Jeg venter nå også på en lsd-skjerm som skal settes i rommet nede ved girspaken. Så blir det dvd/ps2 og mulig tilkobling for kamera. Har også et ryggekamera liggenes, kan jo motere det bare for morroskyld et elle anna sted på bilen.

Sånn Kansje?

interior1.jpg

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det blir kansje for mye crom...jeg tror jeg beholder de orginale lakkerte speila mine. Noen som har peil på hvordan man bytter glass i disse?

visst det er elektriske så så trykker du inn speilglasset enten oppe eller nede slik at det blir en glipe. og da skal du se litt av en hvit plastring innom der med noen tagger på.

og da tar du et tynnt skrujern innimellom de taggene og presser til side (husker ikke om det er med eller mot klokka) og da løsner glasset.

visst det ikke er elektrisk så er det bare å bryte forsiktig ut.

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta bunnpanne har jeg gjort, jekka opp motoren rundt 8-10cm. Veldig lett og skifte bunnpanne. Gearkasse har jeg aldri prøvd :P

Joa...det er ikke så veldig vanskelig. Men jeg har ikke tid til det selv akuratt nå. Og så er det jo veldig enkelt og gjøre den når de først har av kassa. Så slepper jeg den dritt jobben :rolleyes:

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst det er elektriske så så trykker du inn speilglasset enten oppe eller nede slik at det blir en glipe. og da skal du se litt av en hvit plastring innom der med noen tagger på.

og da tar du et tynnt skrujern innimellom de taggene og presser til side (husker ikke om det er med eller mot klokka) og da løsner glasset.

visst det ikke er elektrisk så er det bare å bryte forsiktig ut.

Okey takk for tipset....er det riktig at det skal bare være elektrisk på sjåførsida? På pasasjersida sitter glasset helt fast, ikke mulig og røre på det.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min så er det elektrisk kun på førersida. og på pasasjersida så må man sveive ned ruta og stille manuelt, men glasset er lett å bevege.

kanskje du har el kun på førersida orginalt, men at det er byttet speil slik at det sitter et el-speil på pasasjersida som ikke er tilkoblet? da blir speilglasset litt tungt å bevege på pga motoren.

1995 E34 520iE

E30 320i(X) + E30 318iS (X)

E36 320i(X)

E21 323i(X)

E34 525i(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestillt:

25-11-1-221-284 Girkule skinn u. emblem 1 0,083 KG NOK355,00 NOK0,00 NOK355,00

--------------------------------------------------------------------------------

25-11-1-207-744 Forings-skål gearskifte 1 0,003 KG NOK9,00 NOK0,00 NOK9,00

--------------------------------------------------------------------------------

25-11-1-220-204 Girmansjett E30 1 0,045 KG NOK88,00 NOK0,00 NOK88,00

35211108634 Pedalgummi 1 0,031 KG NOK23,00 NOK0,00 NOK23,00

25-11-2-231-554 Emblem M-Tech. transparang til belyst girkule 1 0,003 KG NOK55,00 NOK0,00 NOK55,00

11131730234 Bunnpannepakning M20/M21 1 0,02 KG NOK76,00 NOK0,00 NOK76,00

12121276283 Tennplugger 6 0,059 KG NOK28,00 NOK0,00 NOK168,00

25111220600 Foring gearstang 1 0,01 KG NOK57,00 NOK0,00 NOK57,00

SS303646 Shortshift Gearspak 1 0,271 KG NOK380,00 NOK0,00 NOK380,00

07-11-9-963-151 Pakning bunnplugg 12x7 1 0,001 KG NOK5,00 NOK0,00 NOK5,00

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tell me, hvor ifra bestillte du overståendet?:)

Schmiedmann....Jeg hadde tengt og bestille fra koed....men etter og ha regna litt på det, ble det like billig og bestille fra schmiedmann....schmiedmann ligger jo i skien, så da er det ikke så lang leverings tid som fra koed...

Men prisen over er uten moms..... Betalte vel 1500 for alt med moms og porto.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle en tur tell valdres i helga, så da måtte vinterhjula på.

Piggfritt på orginale bmw felger. Jaja...bedre en komlokk felger

og kapsler i vertfall.....

Skitten etter mye sidelengs kjøring på grusete fjellveier.:driving

vaset-bmw1.jpg

Vaset-bmw2.jpg

Vaset-bmw3.jpg

Vaset-bmw4.jpg

vinterhjul.jpg

Nå står bilen på værste, og venter på og få bytta girkassa.

Rakk ikke og få Shortshift girspaken før kassa blir satt inn.

Er det mulig og bytte den uten og ta ut kassa?

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider