Gå til innhold

A4 vs A6

Ranger emnet


MiNDFLaRe

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter ny familie-bil.. Og har funnet ut at Audi er billig å forsikre..

men..

 

Hvilken Avant er greiest å ha med å gjøre¿ A4 eller A6? Hva bør jeg passe på, hvilke motorer bør jeg styre unna osv..

 

Takknemlig for all info jeg kan få!

 

Peace out!:thumb

MiNDFLaRe

'98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor

'96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far

X '96 Peugeot 306 Xt 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v6 ere er dyrere å kjøre med,drikker mere bensin/som diesel enn med 5ere...automatbil er liit suspekt på automatene når dæm har mye km....å ett MONSTER å bytte..

 

Oki,, har ikke peil jeg,, men takk for svar..

Men en mindre motor feks. en 1,8 liter sliter eller jobber vel litt mer på en så tung bil og vel..Da blir det vel også brukt en del suppe vill jeg tro..

Eller er det helt feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, er ikke så hinsides forbruk på v6'ere som mange vil ha det til, alt etter hvordan det blir brukt.

 

Ville og gått for A6 før A4, det er fordi a4 stv er en liten vits med tanke på plass, har bedre plass baki min S6 sedan enn der er i en a4...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, er ikke så hinsides forbruk på v6'ere som mange vil ha det til, alt etter hvordan det blir brukt.

 

Ville og gått for A6 før A4, det er fordi a4 stv er en liten vits med tanke på plass, har bedre plass baki min S6 sedan enn der er i en a4...

 

Takk det var godt å hørehappyhappy er nemlig på utkikk etter A6 selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 er ubruklig famillebil. Når barna er rundt 3-4 år, da er de så store at framstole må kjøres helt frem, eller så sitter de med beina rett inn i seteryggen på de som sitter fremme. Det er faktisk bedre for barna å sitte i en Golf 2 enn å sitte i en A4 eller Golf IV stv. Gå for A6 eller en Passat, gjerne TDI også et chip, da har du og famillien en grei bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A6 eller Passat er det som er målene... men føler det er litt vanskelig å finne greie diesel biler til 100k...

 

Hva er evnt. feil men bør se litt ekstra etter¿

 

Forstilling har jeg hørt at det lønner seg å sjekke på A6, har vist vært noe dårlig der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 er ubruklig famillebil. Når barna er rundt 3-4 år, da er de så store at framstole må kjøres helt frem, eller så sitter de med beina rett inn i seteryggen på de som sitter fremme. Det er faktisk bedre for barna å sitte i en Golf 2 enn å sitte i en A4 eller Golf IV stv. Gå for A6 eller en Passat, gjerne TDI også et chip, da har du og famillien en grei bil.

 

Ja var og prøvde en A6 her i forrige uke, var mega plass til unga baki der ja...:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den vi har kikka på,, for vi vet ikke hva som kommer til å skje med Volvoen. (http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=127684)

Er jo ikke sikkert den blir fiksa og vi må jo ha bil..

Han som vi har snakka med hos Audi skulle være grei og holde den av til vi vet no mer om Volvo'n, det var jo oki gjort da..

 

f1a542c3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det var en helt horribel pris.

Det jeg ser for meg kan ha skjedd med den, er følgende:

Kamreima ryker og mange/alle ventiler blir slått skjeve, muligens må alle stempler og alle ventiler byttes, samt at toppen må sikkert gjøres noe med.

Sammen med bytte av vannpumpe og diverse annet knask så kan det fort bli en fryktelig til sum ja.

 

Kan slenge med en historie jeg også, var for et par måneder siden jeg var på tur hjem, kjente at det begynte å lukte litt stygt, kjentes litt ut som bråtebrann eller noen som brente traktordekk.

En kilometer lenger fremme så lå det igjen tykk røyk, og enda 3 kilometer lenger fremme nådde jeg igjen bilen som forårsaket all røyken.

Helt hvit røyk som pullet heftig ut fra de doble eksospottene på hver side.

Jeg så nesten ingenting når jeg kjørte forbi bilen.

Stakk inn på butikken som var cirka 1.5 kilometer lenger fremme enn der jeg kjørte forbi han, og når jeg kom ut av butikken så passerte han, fortsatt like mye røyk kom det fra bilen hans.

Han kjørte rett ned på verkstedet som var like ved butikken og parkerte bilen sin der.

 

Bilen var en Audi A6 2.5 TDI Quattro 180 hk, 2001 modell varebil.

Tror det kostet ham litt i reparasjonskostnader for å si det sånn :uhhmmwhat?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår