kaare braaten Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Holder på med en kasse bil jeg skal bruke kjøre litt rundt om kring i norges lange land å showe litt. Men jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal gå for enda. Har kikket litt rundt om å sett mange elementer som frister. Hadde egentlig bestemt meg for xxx serien på forsterkere fra SS men siden jeg så på en tråd her valgte jeg å ta noe annet. Elementer som er vurdert er følgende: Digital Designs 9500, 9100 15" x 1-2 Soundstream T4 15" x 2 Mtx 9500 15" x 2 Soundsplinter RL-s 12" x 4-6 Resonant Engineering Mx/xxx 15" x 2 Kicker L7 15" x 2 Spl Dynamics SW serie 12" x 4-6 Ground Zero GZNW 15" x 2 Ground Zero GZPWXQ 15" 2 Forsterker er ikke avgjort enda men det er ikke så vannskelig å bestemme seg for når man først har valgt element. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 He He.. Du vet hva jeg mener... Soundstream T4.. sitter med et par 15" her nå og de er blitt enda råere etter den nye versionen kom. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Ut av den listen stikker egentlig DD 9500 serien frem.. Og kanskje RE MX/XXX også. Men Hadde vært gøy om du gikk for DD, hadde varma hjertet mitt ;) Hvorfor bestemte du deg for å gå for noe annet enn XXX serien fra Soundstream egentlig? Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaare braaten Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129811 Jeg gidder ikke å brenne mange tusen på anlegg uten å få garanti. Søkte litt rundt å fant en tråd om en kar som skal lage en mini van med xxx fra ss. Skjønner ikke at han tørr... Men men Uansett er det uaktuelt å kjøpe anlegg fra Norge pga priser. Blir ganske mye billigere å kjøpre fra Usa. Ang garanti osv som jeg vet folk henger seg opp i så tar jeg sjansen på det. Skjer det noe får jeg bare sende det tilbake. Enkelt å greit F.eks http://cgi.ebay.com/MTX-Thunder-9500-12-Subwoofer-2000W-T9512-44-NEW-2005_W0QQitemZ250013059627QQihZ015QQcategoryZ39778QQtcZphotoQQcmdZViewItem koster 297 dollar som utgjør 1846 med dagens kurs. + moms og frakt. (Skriver ned verdien litt å på kvitt) I norge koster elementet på det billigeste jeg har funnet det til http://www.bilstereogrossisten.no/Default_nested.asp?SubKatID=c&VareSubKat=C2&Txt=12%20tommer 6495 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Har gjort det litt enklere for deg :) Digital Designs 9500 15" x 1-2 Resonant Engineering xxx 15" x 2 Ground Zero GZPWXQ 15" 2 De andre kan ikke måle seg med disse, men heller ikke på pris... T4 er et funn til prisen! Edit: Så kommer det kanskje an på hvor mye vekt du tør å putte i bilen... To XXX15 veier nærmere 80 kg uten kasse. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129811 Jeg gidder ikke å brenne mange tusen på anlegg uten å få garanti. Søkte litt rundt å fant en tråd om en kar som skal lage en mini van med xxx fra ss. Skjønner ikke at han tørr... Men men Uansett er det uaktuelt å kjøpe anlegg fra Norge pga priser. Blir ganske mye billigere å kjøpre fra Usa. Ang garanti osv som jeg vet folk henger seg opp i så tar jeg sjansen på det. Skjer det noe får jeg bare sende det tilbake. Enkelt å greit F.eks http://cgi.ebay.com/MTX-Thunder-9500-12-Subwoofer-2000W-T9512-44-NEW-2005_W0QQitemZ250013059627QQihZ015QQcategoryZ39778QQtcZphotoQQcmdZViewItem koster 297 dollar som utgjør 1846 med dagens kurs. + moms og frakt. (Skriver ned verdien litt å på kvitt) I norge koster elementet på det billigeste jeg har funnet det til http://www.bilstereogrossisten.no/Default_nested.asp?SubKatID=c&VareSubKat=C2&Txt=12%20tommer 6495 kr. synes ikke du skal henge deg opp i det, dette vil nok vurderes i hvert enkelt tilfelle etter bruk. om noe evt skulle skje med din evt forsterker så skal selvfølgelig vi være så behjelpelige vi kan med erstatnig eller reparasjon kostnadsfritt eller så billig som mulig avhengig av hva som har skjedd:) å det skal mye til at det skjer noe med en slik forsterker om det brukes og monteres som den skal:) å er det feil på den fra fabrikk så er jo det en ren reklamasjon som erstattes uten spørsmål:) det er kuyn om den er misbrukt i konkuranse ved for eks for lav belastning eller lignende vi vil være mer skeptiske, men vi kan uansett ikke fraskrive oss noe ansvar, vi vil nok uansett finne en løsning som alle kan leve med:) men uansett så er det nok T4 som er bassen du skal ha ja:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaare braaten Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Uansett er det veldig uro vekkende å "gi" 250000 for forsterker å ikke ha garanti å bare reklamasjon. (Selv om det går mer eller mindre ut på det samme) Xxx elementene til SS har det vært noen uhell med også. Uansett er ikke dette det som jeg tenker mest på. Det jeg vil oppnå er en opplevelse av bass som kiler helt inn i rygg margen. I fjord hørte jeg på Bass Brothers sin Caddy på Cb med 1 stk 1000,2 Helix Dark Blue mono sammen men med 6 stk Cadence Trippel X 12". Meget bra! Men i år kom jeg over 1 stk Mini Morris pick up på Rudskogen med 1 stk Helix Dark Blue 1000,2 sammen med 6 stk Cadence Beast 10". Dette synes jeg var hakket mere perverst. Så mitt endlige mål er å komme over denne opplevelsen med bruk av mindre kr. Pioneer pick up`n så jeg veldig fram til men den skuffet meg virkelig. Elementene hoppet å spratt men 0 trykk. Riktig nok med elementene montert utvendig!? men uansett.... En van med 136 stk 12"!? Ehh.... he he. Hørte ikke den spille da den bare spillte 5 min hver time. En annen bil som jeg var litt nysgjerrig på var en Ford tror jeg det var. Med 18" Solo Kicker element veggmontert med noe jeg TROR var en Ss XXX-10,000. Bilen falt veldig fort ut da den kunn var egnet på Db Drag. Vet ikke hvor høyt denne spillte men uvesentlig. En grønn Navara pick up som var det med noen 24" felger spillte så som så. Grei å fyldig bass med en fryktelig diskant og mellomtone. Fikk så vidt dyttet hodet mitt inn i en Mercedes med Pioneer ODR som hadde en 10" tror jeg. Spillte veldig bra men dårlig show faktor. En av de bedre show bilene som jeg synes falt i smak var faktisk en sliten Golf 2 med 2 stk Kicker (L5?) 10". Mye moro for lite areale. Utenom det var det ikke veldig mye som jeg følte meg tilltrukket av. Var en oransje civic der å med Odr som jeg ville høre med eieren var ikke tilstede. Minien til Herr. Morten Pettersen som er lagt til i "Prosjekt" tråden virker veldig lovende show bil men jeg ANER ikke hvor i all verden han skal få nok strøm til anlegget. For å ikke snakke om når han skal kjøre å spille musikk. (Hvis han er råner) Målet må være å spille høyt! Veldig høyt! Blir riktig ikke noe SQ lyd men i tillegg til å ha BASS å vondt i ørene så skal også mellomtonen samt diskanten være der. Blir ungdommen imponert er det de som selger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Uten å undersøkt altfor mye rundt om, så kan jeg bruke granada v6 dynamo uten større mod. Blir vel evn å få en slik å sende den til usa for å få litt mere guts i den. Sammen med X antall batterier. Å ja, jeg er "råner" Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Soundsplinter RL-s er jo utrolig mye høyttaler for pengene, da... Men 4-6 skal jeg like å høre, med tanke på at de er temmelig plasskrevende! :) Ellers får man jo som du påpeker ikke så rent lite MTX 9500 slengt etter deg på eBay, men å bygge en god bil med MTX er jo gjort før - og da er litt av utfordringen borte, er den ikke? Nå er jeg SoundSplinterfrelst selv, så er noe inhabil i forhold til å dømme, men har hørt mye og SoundSplinters pris/moro-faktor både når det gjelder SQ og SQL er det hvertfall ikke mye som slår! I tillegg vil jeg si SPL-potensialet ligger der, jeg spilte hvertfall over 144dB på TermLab med min RL-p. Og siden RL-s har 3x slaglengden, så er det bare strøm og fantasi som setter grensene der. Kjøper jeg stor bil en gang, vet jeg hvertfall hva som skal inn i den! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaare braaten Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Soundsplinter RL-s er jo utrolig mye høyttaler for pengene, da... Men 4-6 skal jeg like å høre, med tanke på at de er temmelig plasskrevende! :) Ellers får man jo som du påpeker ikke så rent lite MTX 9500 slengt etter deg på eBay, men å bygge en god bil med MTX er jo gjort før - og da er litt av utfordringen borte, er den ikke? Nå er jeg SoundSplinterfrelst selv, så er noe inhabil i forhold til å dømme, men har hørt mye og SoundSplinters pris/moro-faktor både når det gjelder SQ og SQL er det hvertfall ikke mye som slår! I tillegg vil jeg si SPL-potensialet ligger der, jeg spilte hvertfall over 144dB på TermLab med min RL-p. Og siden RL-s har 3x slaglengden, så er det bare strøm og fantasi som setter grensene der. Kjøper jeg stor bil en gang, vet jeg hvertfall hva som skal inn i den! :) Hva ga du for ditt element? Hva slags bil/kasse/tuning/forsterker/batteri osv ble brukt. Ang plass så er det vel egentlig mest konstruksjon som er avgjørende. Det er vegg i en stasjonsvogn/ 5 seter vare bil det er snakk om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 HEMMELIG! Neida! :D Jeg ga 3500,- inkl. frakt og mva. Finn noe like bra i den prisklassen! ;) Nå kommer det info fra hukommelsen, dette var tross alt i mai. Har jo elendig hukommelse! :) Mener jeg hadde en kasse på ca. 82 liter brutto, m/ to 8cm porter. Elementet bakover, portene oppover baki en Civic HB. Bygget den i 22mm spon, med to avstivere mellom bakplate og baffel. Kassen var tunet til ca. 34-35Hz. Under målingene peaket jeg på 52-53Hz, så dersom jeg hadde tunet til f.eks. 40Hz kunne jeg økt med et par dB uten problemer, hvertfall i teorien. Hadde originalt Civic-batteri (m.a.o. størrelse lite) og en stk. 21mm^2 kabel m/ 60A sikring da jeg målte maksimalt resultat. Dvs at RL-p'en når full slaglengde med ca. 600 watt rms ved ca. 50Hz. Skrudde opp volumet litt når jeg nådde 144.4, og da sluttet det å stige. Kom ikke noen ulyder fra elementet, men det var rett og slett ikke mer å gå på. Så tuningen og bilen avgjør hvorvidt man kommer høyere... Sikringen røk da jeg bevegde meg under 45Hz ved samme volum, så byttet den m/ en 80A da! :) Forsterkeren var en SoundAnus (SoundMagus) X-3000. Knall forsterker til uslåelig pris, noe som for øvrig ser ut til å irritere et par forhandlere og merkefriker her inne. Svartmaling på høyt nivå. :D Har sub'en enda, om du lurer. Hehe. Holder på å støpe glassfiberkasse (lukket denne gangen pga lite volum) bak/mellom setene i Del Sol'en. Gleder meg til å få det ferdig, sliter bare litt med prioriteringene om dagen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Uansett er det veldig uro vekkende å "gi" 250000 for forsterker å ikke ha garanti å bare reklamasjon. (Selv om det går mer eller mindre ut på det samme)Xxx elementene til SS har det vært noen uhell med også. Uansett er ikke dette det som jeg tenker mest på. Det jeg vil oppnå er en opplevelse av bass som kiler helt inn i rygg margen. I fjord hørte jeg på Bass Brothers sin Caddy på Cb med 1 stk 1000,2 Helix Dark Blue mono sammen men med 6 stk Cadence Trippel X 12". Meget bra! Men i år kom jeg over 1 stk Mini Morris pick up på Rudskogen med 1 stk Helix Dark Blue 1000,2 sammen med 6 stk Cadence Beast 10". Dette synes jeg var hakket mere perverst. Så mitt endlige mål er å komme over denne opplevelsen med bruk av mindre kr. Pioneer pick up`n så jeg veldig fram til men den skuffet meg virkelig. Elementene hoppet å spratt men 0 trykk. Riktig nok med elementene montert utvendig!? men uansett.... En van med 136 stk 12"!? Ehh.... he he. Hørte ikke den spille da den bare spillte 5 min hver time. En annen bil som jeg var litt nysgjerrig på var en Ford tror jeg det var. Med 18" Solo Kicker element veggmontert med noe jeg TROR var en Ss XXX-10,000. Bilen falt veldig fort ut da den kunn var egnet på Db Drag. Vet ikke hvor høyt denne spillte men uvesentlig. En grønn Navara pick up som var det med noen 24" felger spillte så som så. Grei å fyldig bass med en fryktelig diskant og mellomtone. Fikk så vidt dyttet hodet mitt inn i en Mercedes med Pioneer ODR som hadde en 10" tror jeg. Spillte veldig bra men dårlig show faktor. En av de bedre show bilene som jeg synes falt i smak var faktisk en sliten Golf 2 med 2 stk Kicker (L5?) 10". Mye moro for lite areale. Utenom det var det ikke veldig mye som jeg følte meg tilltrukket av. Var en oransje civic der å med Odr som jeg ville høre med eieren var ikke tilstede. Minien til Herr. Morten Pettersen som er lagt til i "Prosjekt" tråden virker veldig lovende show bil men jeg ANER ikke hvor i all verden han skal få nok strøm til anlegget. For å ikke snakke om når han skal kjøre å spille musikk. (Hvis han er råner) Målet må være å spille høyt! Veldig høyt! Blir riktig ikke noe SQ lyd men i tillegg til å ha BASS å vondt i ørene så skal også mellomtonen samt diskanten være der. Blir ungdommen imponert er det de som selger. eieren av den orange hondaen er meg, å det kommer nok flere anledninger til å høre den om du vil:) Den bilen du så med XXX i er en opel kadett, eier Morten Paulsen, den spiller 153,9db så langt, men det er mer å hente ifølge eieren:) det er på en måte feil å si at det ikke er garanti på XXX10 000. men poenget er at om utstyret er misbrukt eller feilbrukt så gjelder ikke normal garanti. men som sagt så er ikke det noe som skal skremme folk for om noe skulle skje så vil selfølgelig vi gjøre vårt beste for å finne en god løsning for begge parter:) om ditt mål er å spille høyt men samtidig skaplig pent trenger du MYYYE strøm og MYYYE effekt og gode komponenter og en spiller med en god eq da kommer du langt..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaare braaten Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Definer MYYYYYYEEEEE strøm og effekt er de snill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Definer MYYYYYYEEEEE strøm og effekt er de snill det kommer jo an på hva du skal ha av utstyr da:) men jo mer jo bedre, litt overdimensjonert strømforsyning er bare bra :) en fet dynamo og 3 voksne batterier bør holde:) men jo mer jo bedre:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 HEMMELIG! Jeg ga 3500,- inkl. frakt og mva. Finn noe like bra i den prisklassen! ;) SS T4 15"? Jeg gav nettopp 3500 inkl frakt og alt. kos :D Mere om den saken vil jeg ikke røpe :D :D Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg