VolvoMan Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Her er bevis på hvorfor vi har fotobokser Tjener for lite på fotoboksene – Nå intensiverer vi jakten på fartssynderne, sier fungerende politimester Reiel Heggedal i Salten politidistrikt. Les alt har:http://www.an.no/nyheter/article2213877.ece Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 – Målsettingen for 2006 er at minst 500 bilførere skal bøtelegges ved hjelp av fotoboksene. Så langt i år er det blitt bare 76, et tall vi langt fra er fornøyd med, sier fungerende politimester Reiel Heggedal, som mener å ha forklaringen på at fangsten av trafikksyndere har vært langt dårligere enn forventet. Herregud. Burde ikke målet være 0 trafikksyndere? Virker jo ikke som om de vil at folk skal slutte å kjøre for fort, bøtene blir mer en ekstra avgift man må betale for å kjøre fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Hahaha. Jeg må nesten le av den nye norske stat. De tjener for lite på fartssyndere? Når ble de en måte og tjene penger på da? Ta fartssyndere for og forhindre ulykker, ikke for og tjene penger på de. Innavla forb@nn@ politikere. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 lurer da på hva mål de har for laser målingene? hehe han der har nok bomma litt ja! målet bør jo være 0 tatte! det vil jo da tilsi (statistisk) at "vi" kjører saktere og "tryggere" :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Virker jo som at me er i budsjettet for politikerane. At dei til oss seier at det skal bli tryggere veger, og så driter ein purk seg ut ved å sei at det eigentle er negativt at me køyrer under fartsgrensa... korleis kan ein sende denne saken videre slik at den purkfaen får ein på pungen for å sei at me køyrer for seint? Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 hahaha for et "klokt" utsagn... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shm Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Det neste er vel at fartsbøtene blir en fast avgift man må betale "i tilfelle man kjører for fort". :P Siter - 98 Honda Integra Type R - 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt* - 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt* - 83 Ford Sierra 2.0L *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 "Hva? Gir du meg bot?! Hvorfor det, har jo hverken burnet, driftet eller kjørt for fort!" "Men du kommer sikkert til og gjøre det, rånersvin" Skrekk-scenario? Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Det neste er vel at fartsbøtene blir en fast avgift man må betale "i tilfelle man kjører for fort". :P Helt greit, så lenge vi ikke må betale dersom vi blir tatt for å kjøre litt for fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Helt greit, så lenge vi ikke må betale dersom vi blir tatt for å kjøre litt for fort. kommer no ann på det da.. hehe.. blir det 1000,- i mnd "i tilfelle" pluss at du får ekstra bot og mister lappen når man da skulle finne på å kjøre for fort.. så tror jeg nok ikke det hadde hvert greit nei.. hehe men, hadde ikke forundret meg om det faktisk kom en slik "fast avgift" nei.. ikke med tanke på alt annet de klarer å prakke på oss av avgifter og skatter! lurer på hva i verden de hadde kalla den "avgiften"jeg.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 "..ikke minst at en av dem ble skutt i stykker med våpen, gjorde at de foretok fartsmålinger bare halve året i fjor." Hah! Morsomt Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 ifølge en kompis av onkelen min ska slugs funke som faen på fotoboksa :thumb blei høl rett jennom :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Tror nok den artikkelen delvis viser at man beregner inntektene på grunnlag av fotoboksene. Men også delvis dårlig formulert artikkel/utsagn. De vil jo ha at ingen skal bli tatt i kontroller. Men da siden nesten ingen bryter lovene. Men velkommen til Norge alle sammen. Skal du kjøre bil må du være rik. Gidder du ikke jobbe, så versågod forsyn deg... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Sto dette i VG i dag, men jeg fant det ikke på nettsiden til vg så jeg skriver inn ddet som sto i selve avisen Politiet misfornøyd med for få fartssyndere Org skrevet av. Hanne Larsen Hajdari Politiet i Salten er av det ærlige slaget. De innrømmer nemmelig at de er missfornøyd med at så få bilister er blitt tatt i fotoboksene. Målsettningen for 2006 var at 500 bilister skulle knipses ved hjelp av fotoboksene langs riksvei 80 mellom Fauske og Bodø. Så langt i år er fangsten på usle 76. -Et tall vi er langtfra fornøyd med, sier fungerende politmester Reiel Heggedal ved Salten Politidistrikt til Avisa Nordland. Årsaken til den dårlig statistikken er at fotoboksene dessverre for politiet har vært aktivert akkurat i samme periode som veiarbeid har foregått langs veien. Med reduserte fartsgrenser har mange av bilistene tråd varsomt på gasspedalen. Resultat: færre fartsbøter for politet. Politmester Heggedal sier til VG at han står for det han har sagt til Avisa Nordland. Dog prøver han å moderere seg noe. -Jo flere vi tar, dess bedre kjøre folk. Men egentlig skulle vi ha ønsket oss null, sier Heggedal som nekter for at det ligger prestisje å innfri målsettningen fra politdirektoratet. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 -Jo flere vi tar, dess bedre kjøre folk. Men egentlig skulle vi ha ønsket oss null, sier Heggedal som nekter for at det ligger prestisje å innfri målsettningen fra politdirektoratet. Dette er faen meg det dummaste eg har lest dei to siste vekene. folk køyrer betre når ikkje noken blir tatt i fartskontroll eller har eg bomma heilt? Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg