Gå til innhold

golf 1 cab:sommerbil/prosjekt..

Ranger emnet


golfcab

Anbefalte innlegg

tenkte eg skulle lage en liten tråd om sommerbilen min.er en 1987 mod cab..med sine 90 innsprutshester så tar det ikke helt av. Er ikke særlig stødig på data og bilder, så ikke skyt meg om det blir litt uoversiktlig.

 

bilen er et resultat av et impulskjøp uten like for 3 år siden... mener temperaturen på rundt 28 grader hadde noe med det å gjøre! :)

 

bilen var vel aldri tenkt som noe prosjekt, men etter hvert som man ramler over diverse deler så har det som kjent en tendens til å "balle" på seg.

 

hiver ut et bilde av slik den så ut mer eller mindre når eg kjøpte den

 

gammeltbildeavcab.jpg

 

bak på bilen står det 7x15" wolfrace alu, som ble kjøpt i hu og hast. (disse er for øvrig for salg)

 

første året ble bilen lakkert i org farge, den hadde heldigvis ingen rust som måtte tas! og orginal setene ble trukket om i delskinn.

 

th_cabensommersete.jpg

 

litt uheldig med sollyset der ja :)

 

andre året ble motor og girkasse byttet ut,samt den fikk nytt understell og 8x14" RH hjul..

 

motoren er en nybygd 8v audi motor. borret til 1900, nye stempler, fabrikk ny topp med større ventiler/seter. mekaniske løftere, kvass kam,just kam drev, 2 dobble weber dcoe 40mm gassere. maks letta svinghjul osv...byttet bunnpanne og olje pick upen.

ny red-top bensinpumpe som trives sammen med weberene ble også montert, har også lagt opp 8mm kobber rør til bensin for å få jevnere bensin trykk.

 

motoren har fungert perfekt i ca 5000km.. eneste vag motoren eg har hatt som ikke bruker en dråpe olje!

 

girkassa kommer fra en 89 mod 16v med lav km stand. denne ble glassblåst og lakkert før den ble satt i for morro skyld.

kjører med 100mm ledd og standard aksler og ledd ute..funker greitt.

 

understell: bilen fikk nytt kw variant 1 bein med justerbare koni dempere.(stivt som..ja)

 

i vår har eg bygd om til skiver bak, alt nytt bortsett fra en calipper. delene kommer fra 16v.

 

fremme ble det montert brembo max slissa skiver med ebc klosser.. funker greitt til normal kjøring.

 

både øvre tårnstag og det under bilen er hjemmelagde.

 

den har fått ny grill, lykter rundt om. samt polyurathan foringer i understell, klammer til styresnekke, og alle motor\girkasse fester. har nylig montert nytt (brukt) vinter isolert tak.

 

et par bilder av bilen slik den står idag:

settfrahyre.jpg

 

bakfra: cabensommerbakfra.jpg

 

hjul: cabensommer.jpg

 

cabensommerbakhjul.jpg

 

et bilde av motor rommet, ikke ferdig. ser slurvete ut.

cabensommermotor.jpg

 

cabensommer2006013.jpg

 

bakke klaring...tja den kunne vert bedre!

 

ting som ligger og venter/henger og dingler: grill-list, kansje noen panser løftere. bytte blinklys. bygge stereo, begynner i morgen, 2x10" rf i mdf kasse, ny spiller, 6.5 frontsett, og 4" i sidene bak. ja som dere ser så er det forskjellig som trenger forbedringer.

 

men nå er vertfall bilen nylig eu ok, god å kjøre å starter alltid!.

 

bilen er for øvrig godkjent av statens vegvesen med kw bein, 8x14" hjul et35 +15mm spacere, komplett 2" effektanlegg og grenrør.

 

motoren ble riktig justert på torsdag, med god hjelp fra velox motor. han stilte til rådighet med sitt dyse assortement, g-tec måler og bredbåndslambda.

bilen ble veid, 1240kg med 3 stk i bilen.(277kg)

så et par lærerike timer senere og en del dyseskift senere hadde eg ca 30hk mer enn eg kom med! fornøyd eier:)

 

vi prøvde oss også frem med forskjellig tenning. var oppe i 32* ved 3000o/min noe som ga en svak tenningsbank på lave turtall. gikk derfor ned til 28* noe eg tapte hele 2hk på hmmmmmmmmm , vel og merke er de ikke merkbare uten g-tec :)

 

nå kommer eg ikke på mere i farten.. sikkert glemt noe. for all del kom med deres meninger..

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fin bil du har! Hadde ikke regna med at du hadde så koselige hjul som 8X14, men der tok jeg feil. Kult at du har fått alle moddene i vognkortet også. Med originale breddere er det utrolig hva man får gjennom, bare man har papirer på det:).

 

takk for det, ja på statens begynte han å snakke om at eg kunne ha 9" bak med 225\40! men det for holde med 8"trur eg eg.

 

på bildene så mangler bilen både bak seter og cab trekk :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, var en pen cab det der:) Egentlig ikke så fan av cab-fangere, men bilen din var absolutt pen. Felger og senk er 2 viktige ingredienser.

 

Må nesten pirke litt på de orange sideblinkerne dine, sånt kan man ikke ha når du har klarglass ellers:op

 

Ellers så må jeg si at motoren var et ganske så pent syn, og Weberne lager jo rimelig rå lyd. Det kan vel ingen nekte på:)

 

Litt flere og bedre bilder av interiøret hadde jo kanskje vært fint:)

 

Må si jeg ble positivt overrasket når jeg så store bilder av bilen, kontra det man ser på avataren din.

 

Fortsett sånn så blir det enda bedre:thumb

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, var en pen cab det der:) Egentlig ikke så fan av cab-fangere, men bilen din var absolutt pen. Felger og senk er 2 viktige ingredienser.

 

Må nesten pirke litt på de orange sideblinkerne dine, sånt kan man ikke ha når du har klarglass ellers:op

 

Ellers så må jeg si at motoren var et ganske så pent syn, og Weberne lager jo rimelig rå lyd. Det kan vel ingen nekte på:)

 

Litt flere og bedre bilder av interiøret hadde jo kanskje vært fint:)

 

Må si jeg ble positivt overrasket når jeg så store bilder av bilen, kontra det man ser på avataren din.

 

Fortsett sånn så blir det enda bedre:thumb

 

 

blinklysa skal byttes...står i tråden :) kommer nok flere bilder av interiør også, men for tiden står det meste av interiøret i garasjen hehe, så er det en 323tic som sluker tiden.

 

weberene synger pent de ja!

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Min er jaggu meg tett :D Kjørt i regnvær i ei uke... Tett som ei potte :)

 

steike :) hehe

 

min lekket før, da hadde eg da veldig dårlig tak, har byttet nå, men syns det kommer inn mellom vinduene fremme og pakningen, har forsøkt å justere opp vinduene osv også... så er det jo standarden da, åpner døren, så renner alt inn hehe.

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg har ikke cab golf en gang, og min lekker mer enn nok:) Er mye som skal til for å stoppe vestlandsregn!

 

 

hehe ja du er inne på noe... har hatt et par gti'er med soltak, og de har vert tette de men..

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår