lofsbergRacing Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 lurer på åssen bakaksel utvekslig jeg burde ha når jeg har b19at, m45 og kjempe basskasse.. og hvor mange shims må jeg bruke på trutacken? Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo242R Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Detta virker som en sak for dabutcher! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 er mulig og bruke ei girkasse fra en volvo 343 automat! tror jeg Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Shimsing er ikke noe du gjør fort og gæli, skal være en viss klaring og forspenn. Varierer fra aksel til aksel... 343 automat?? har du dreti på deg? den kassa sitter jo i ræva på bilen... Shimsa koster forresten 67kr stk +mva hos volvo og finnes i stegning fra 0,25mm til 2,5mm... dyrt... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 jeg har dreti på meg....kommer du og tørker meg i ræva!:ass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo242R Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 kan jo bygge om til 343 bakstilling. De tøffe gutta bygger om til automat!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Om du har excel, kan du regne deg ut til turtall/hastighet: http://www.volvo-power.net/div/fartberegning_etter_turtall.xls Det er bare to truetrac'er du får til Dana 30 og det er: 3.54 3.73 mao. har du et lett regnestykke, men til en b21at, ville jeg nok gått for 3.73. 3.73 er den som er laget for rwd (iht. forspenn (high preload)). Pass på du får den med tre drev, ikke to.. (gamle typen er mye svakere!). Ellers stemmer det som er nevnt ovenfor og nevnt i utallige andre tråder: Det finnes ingen fasit for forspenn/shims, da det varierer i aksel til aksel. ps. det fins sikkert 20 tråder om truetrac :google Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo242R Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Trenger ikke google når vi har dabutcher!! Hvis man har bygget om til automat hvem utveksling bruker man da? Men det er b19at ikke b21at han har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Om du har excel, kan du regne deg ut til turtall/hastighet:http://www.volvo-power.net/div/fartberegning_etter_turtall.xls Det er bare to truetrac'er du får til Dana 30 og det er: 3.54 3.73 mao. har du et lett regnestykke, men til en b21at, ville jeg nok gått for 3.73. 3.73 er den som er laget for rwd (iht. forspenn (high preload)). Pass på du får den med tre drev, ikke to.. (gamle typen er mye svakere!). Ellers stemmer det som er nevnt ovenfor og nevnt i utallige andre tråder: Det finnes ingen fasit for forspenn/shims, da det varierer i aksel til aksel. ps. det fins sikkert 20 tråder om truetrac :google tusen takk dabutcher! det hjalp meg virkelig:peace: hadde alle hatt like mye peiling som deg hadde bilforumet vært et supert sted Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 tusen takk dabutcher! det hjalp meg virkelig:peace: hadde alle hatt like mye peiling som deg hadde bilforumet vært et supert sted hehe, np.. Jeg er nok ikke den med mest peiling her, men jeg har lært mye de årene jeg har vært aktiv på div. forums... Jeg er bare en enthusiast, så mine primære egenskaper innen bil, vil alltid være teori :P Selv om jeg kan en del praksis, så er jeg systemutvikler, ikke bilmekaniker.. Jeg tør feks. ikke skru opp b6304fs'en min.. Da ødelegger jeg den helt sikkert!! hehe.. S90R og en del andre på forumet, som maxis, bruningen, v240tic, v940r6, ealoken, etc. etc. er nok MYE flinkere med det praktiske vedr. bil, enn jeg noensinne kommer til å bli.. Skulle ønske jeg kunne mer, som sveise, karrosseri, lakk, etc. Men, ja.. jeg valgte kanskje feil, når jeg valgte tertiærnæringen :S Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.