Gå til innhold

bakaksel utveksling

Ranger emnet

lofsbergRacing

Anbefalte innlegg

Shimsing er ikke noe du gjør fort og gæli, skal være en viss klaring og forspenn. Varierer fra aksel til aksel... 343 automat?? har du dreti på deg? den kassa sitter jo i ræva på bilen... Shimsa koster forresten 67kr stk +mva hos volvo og finnes i stegning fra 0,25mm til 2,5mm... dyrt...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har excel, kan du regne deg ut til turtall/hastighet:

http://www.volvo-power.net/div/fartberegning_etter_turtall.xls

Det er bare to truetrac'er du får til Dana 30 og det er:

3.54

3.73

mao. har du et lett regnestykke, men til en b21at, ville jeg nok gått for 3.73.

3.73 er den som er laget for rwd (iht. forspenn (high preload)).

Pass på du får den med tre drev, ikke to.. (gamle typen er mye svakere!).

Ellers stemmer det som er nevnt ovenfor og nevnt i utallige andre tråder: Det finnes ingen fasit for forspenn/shims, da det varierer i aksel til aksel.

ps. det fins sikkert 20 tråder om truetrac :google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har excel, kan du regne deg ut til turtall/hastighet:

http://www.volvo-power.net/div/fartberegning_etter_turtall.xls

Det er bare to truetrac'er du får til Dana 30 og det er:

3.54

3.73

mao. har du et lett regnestykke, men til en b21at, ville jeg nok gått for 3.73.

3.73 er den som er laget for rwd (iht. forspenn (high preload)).

Pass på du får den med tre drev, ikke to.. (gamle typen er mye svakere!).

Ellers stemmer det som er nevnt ovenfor og nevnt i utallige andre tråder: Det finnes ingen fasit for forspenn/shims, da det varierer i aksel til aksel.

ps. det fins sikkert 20 tråder om truetrac :google

tusen takk dabutcher! det hjalp meg virkelig:peace: hadde alle hatt like mye peiling som deg hadde bilforumet vært et supert sted

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk dabutcher! det hjalp meg virkelig:peace: hadde alle hatt like mye peiling som deg hadde bilforumet vært et supert sted

hehe, np..

Jeg er nok ikke den med mest peiling her, men jeg har lært mye de årene jeg har vært aktiv på div. forums...

Jeg er bare en enthusiast, så mine primære egenskaper innen bil, vil alltid være teori :P Selv om jeg kan en del praksis, så er jeg systemutvikler, ikke bilmekaniker.. Jeg tør feks. ikke skru opp b6304fs'en min.. Da ødelegger jeg den helt sikkert!! hehe..

S90R og en del andre på forumet, som maxis, bruningen, v240tic, v940r6, ealoken, etc. etc. er nok MYE flinkere med det praktiske vedr. bil, enn jeg noensinne kommer til å bli..

Skulle ønske jeg kunne mer, som sveise, karrosseri, lakk, etc. Men, ja.. jeg valgte kanskje feil, når jeg valgte tertiærnæringen :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider