Gå til innhold

Problemer med bilene deres

Ranger emnet


Mondeo

Anbefalte innlegg

hoho Vi hadde Voyager en gang :D

 

1997(?) Chrysler Voyager tdi

-Defekt turbo, måtte byttes

-Defekt turbo igjen... måtte byttes

-El. sentrallås fikk problemer, bilen låste seg med nøkkel i. (kjedeligt når man står på utsiden og hunden sitter inni)

-dører automatisk låses når man kjører, noen ganger funket det andre ganger ikke. Noen ganger låste deg seg og låste opp igjen.

(dette og andre ting jeg ikke husker var i løpet av de 2årene vi holdt ut)

 

1995 Mazda 323F 1.8

-multibryter lys defekt... problemer med kontakt (vil ikke slå av lys eller slå på fulltlys, fulltlys/fjernlys slås av når bruker blinklys)

-Følsom/sær på motorolja.

 

2001 Saab 9-5 2.0t stv.

-Del av tennings-kasett brant, måtte byttes (tennkasett'n er en kladd som sitter på alle tennpluggene med tennspolene inni)(ca. 55.000km)

-Kraftig slark i venstre bakhjul (ca.50.000km)(husker ikke grunn)

-Tomgangs-/spjeld-styring som bugga, måtte laste inn programvare på nytt.(ca. 90.000km)

 

 

*Oppdatert 21.12.03*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Escort 79 mk2 1300

 

-tikking i bakaksel

 

-turteller spretter og hopper (fungerer ikke)

 

-vanntemp fungerer ikke

 

-Bensin måler fungerer ikke

 

- nærlys har en tendens til å slå seg av, dårlig kontakt i sikringsboksen..

 

-vindusviskeren returnerer ikke etter at de blir avskrudd.

 

-uling i girkasse, er sikkert trøstelageret riktignok

 

-starteren høres ikke riktig ut.

 

-vindusveiva på venstre side fungerer kun hvis jeg drar i vinduet samtidig.

 

-vifta i varmeapparatet fungerer ikke, en vinter til skader vel ikke :)

 

-bremsene tar ujevnt foran, har renset og pusset, var bra en stund men nå er det like jævli.

 

 

-simringen ved lageret på høyre side på stikkakselen lekker.

 

-rattet rister.. mulig forstillinga ikke har tålt leken..

 

-rust.. godt spredd.

 

-motor lekker olje :rolleyes:

 

-lekker bensin fra tank lokket.

 

Det var vel alt tror jeg, er ikke så ille nå som det var, bilen ble jo eu godkjent for 2 måneder siden.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi 80 2.0 5E 1984 mod, bytta motor til 2.2 de to siste årene. Solgt nå.

 

Noen har sikkert sette en blå Audi 80 m viperstriper over taket i Asker. Med hull i bånn av luftfilter boksen som lager en herlig lyd

:D (lært av golf gutta det med filter trim)

 

-Bruker du bilen hardt er det bare å kjøpe inn et parti med hjullagerene bak. De er dårlig

 

-Drivknutene forann ble ødelagt, selv om gummin så ut til å være bra. hvertfall på den ene siden.

 

-Radiatoren gikk tett, forrige eier hadde ikke byttet kjølevann. Spylte gjennom systemet når jeg overtok bilen. Da visste jeg ikke at rad var i ferd med å gå tett.

 

-Motoren var varm konstant.(tett radiator) 5ere er kresne på kjøling. Ikke altfor bra kjøleanlegg på de etter min mening. (urQen jeg har nå har en litt ekstra radiator. Litt teit løsning syns jeg)

 

-Motoren kokte et par ganger. Til slutt ble Alu toppen skeiv og jeg blåste topppakningen. Som førte til Vann i olja.

 

-Topppakning byttet jeg og Overtorquet toppen på plass igjen

;) Det funket bra.

 

-samme dørhåndtak som på Golf. Skikkelig møkk.

 

-Jeg knakk av høyrebakk hjul en gang jeg kjørte litt rally på en vei med dype spor i snøen. Trommelen knakk av sammen med felgen. Byttet spindel.

 

Syns totalt sett det er en ålreit bil. Fin ungdomsbil. Har ikke kostet meg mye kr. bare litt jobb med småplukk. Kan jo innrømme at bilene mine får kjørt seg ganske hardt (ikke kjøp bruktbil av meg)..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

96 audi a4:

 

km 106000 ca: Forstilling gir seg! Ikke akkurat noen bombe, men kjipt. turbo lager lyd, kjøpt annen, men orker ikke bytte enda. skiftet termostat,

 

86 golf gti:

 

gikk som et urverk. tikket og gikk selv etter 300k med orginalmotoren. Men under skjermbuelistene var det en dødsdom... rust... ellers god bil..

 

Citroeng cx:

 

Stoppet helt totalt opp da det var litt vann på coilen. blåe gnister slo rundt. tørk tørk så gikk den som ei klokke. og for de som lurer på det så er den kondemnert. gudskjelov for det..

 

88 2wd cossie:

 

Utrolig lite problemer. skiftet et hjulager bak. ellers ingen problemer og jeg kjørte mye... en termostat her oxo.

 

77 escort gr4 rallybil:

 

hjullager foran, uniballs i bakstilling, foringer foran i bærearmer, hjullager bak(5000kr 4 stk) sykt. ellers lite...:D

 

pluss en drøss med andre kjøretøy som jeg enten prøver å fortrenge eller har glemt....

 

:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda CRX 87 mod (1.gen)

 

Rust under plast dekselene på siden av bilen.

Ødelagt drivknuter

Vanskelig å starte på kald motor..

Foringene bak tålte ikke - 1 million grader (sauda:mad: )

Fester til start motor knakk!!

Trommelen bak var noe dritt

 

 

BMW 325I 86mod

 

Kammen manglet en knast

Rust inn i bilen fra fotbrønnen foran

Dårlige "sluk" i gulvet.

Bensin tank rustet vekk

 

 

Citroën Berlingo -00

 

Rust i bremsesylinderen

Går ikke an å lukke igjen høyre bakdør fra innsiden

Ødelagte foringer foran.

Stadig følelsen av at noen burde råde eieren til å kjøpe ny bil

Dårlige bremser

Citroën verkstedet i Haugesund gidder ikke å skru fast dekkene

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Civic 93 1.5DXi Sedan 0-206000km

 

ca 80000km støpslene til hovedlyspærer sprakk pga varme. Nye fra biltema til 14.90.

 

ca 120000km overflaterust under hjulbuer etter 7 års kjøring i saltlake byen Bergen. Fjernet.

 

ca 130000km Tenningsmodul ryker. 1600.- fra Honda.

 

206000km Bilen kjører inn i en lyktestolpe av tre i 80km/t. Kondemnert. Fører unslapp med kutt i pannen og brist i ribbebein etter sikkerhetsbeltet.

 

En slektning som førte denne bilen under krasjet. Hadde ikke airbag. Sikrere enn hva jeg trodde gitt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boble: Ukjent antall km: Motor går varm på sommeren - grunnet glassfibermotorluke uten slisser. Ellers en bombesikkerbil bortsett fra at den bruker over en liter på mila.

 

Volvo s80(80.000km): - Foringer i stag i forstilling. Ryker på alle nyere volvo rundt 70.000km. - Sota spjeldhus. Motor går varm(hvorfor skjer dette med alle bilene jeg har??).

 

BMW e-36 - 318: Faens mye problemer med den bilen.(KJørt ca 20000 med den siste 4 årene) Bærekulene foran. Toppen. Bremser(sylindere, calipere). Cluch. Ventiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder forsåvidt alle typer BMW.

 

- STYREENHET Problemer med kortslutning av styreenhet ved uforsiktighet eks. ikke sørge for at det er drenering utfra motorom. Da kan disse ryke ved eksempelvis vask / kraftig regnvær etc.

- DØRKLIPS Disse har en tendens til å bli sprø gjennom årenes løp, derfor ryker de. Nye koster 12 kr hos Motor-tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte et par ting ang audi a4`n min:

 

Skiftet el rute motor førerside... pluss waier! førings systemet som er nesten like jalla som på golf2!!!! huff huff... blir vel mere oppdateringer er jeg redd...

 

 

 

Hvorfor så få poster her.. Ser da ut som det kryr av problemer med bilene til mange... redd for å innrømme at noe er feil eller?????;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel slenge meg med jeg å da... har en peugeot 405GTX 2.0 95mod.

 

feil som er utbedret de siste årene:

 

bremse klosser og skiver rundt..

 

reg. reim

 

plugger/ledninger

 

olje/filter

 

register pumpe til varmeaperat- var sprekt så det lakk vann inn.

 

brekkvaier

 

vindusheis på førerside

 

har jo også bytta fjærer frem og dempere rundt, men kun ifm senking..

 

tror ikke fransk er så aller værst når det gjelder nyere biler...

go fast go strong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Jetta/Golf II:

(har hatt 2stk Jetta og en Golf 1.8)

- Rust under batteriet

- Rust rundt tanklokk

- Rust under dørene

- Lekker vann under dørene og inn i kupeen (plasten bek dørtrekka må limes på plass igjen)

- Tikker (må bytte olje mer enn en gang i året

:D )

- Pakning rundt takluke lakk

- Lys i dashbordet går

- Tenningsbryter går.

 

Opel Omega B 2,5V6

- Byttet omtrent alle stag og ledd i forstillinga

- Spiser hjullager hvis du har store hjul + senking

- Rustet litt på bakdørene

- Vindussheisen gikk

 

Audi 2,3 20V Quattro

- Byttet den ene Radiatoren

- Byttet endeledd

- Sliter stoffet på siden på førerstolen fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår