Gå til innhold

Problemer med bilene deres

Ranger emnet


Mondeo

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

-Slitne bærearmsforinger og muligens bærekule. Ordnes på mandag.

 

-Gåen mellomakselforing, innkjøpt, bytts snart.

 

- Mulig kast i skivene. Får se når det er ordna opp i bærearmene.

 

- Vil ikke over 4500 rpm. Ordnes imorgen(coilbytte) og tirsdag (pluggbytte/justering hos autoconsult).

 

 

Edit: Tro det eller ei, nå er bilen feil-fri! Bortsett fra alle ulydene.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Volvo 240GL 90' med 270k km på telleren

Motoren er en 2.3 liter med Bosch LH-Jetronic 2.4 konstantrykk innsprøytning.

 

Problem:

Skiftet starter pga av slitasje. Var som å vinne i lotto for å få start på den. Ny kr 560 på huggern.

 

Typisk 240 er foringer og forstillingsdeler. Skiftet styrestag 2 (2000 kr pr gang) ganger og til sommeren må jeg få skifta alle foringene og styrestag igjen.

 

En annen ting på 240 er at originale eksosanlegget ruster i stykker for et godt ord. (1500 kr for å skifte)

 

Er litt vell tørst på bykjøring. Langkjøring er den gullegod (Under 0.7 :)

 

Fordeler:

 

Går som ei klokke. Endelig skiftet starter så starter den også som ei klokke, Drikker ikke olje og starter like lett i pluss 30 grader som i 30 kuldegrader.

 

Sinnsykt god vinterbil da den er RWD og faktisk HAR litt vekt på ræva. Også veldig god å kjøre ellers. Stabil bil med mye stål og panser som tar imot hvis uhellet skulle være ute.

 

Som en har sagt tidligere. Volvo 240 er som lego. Du tar de beste bitene og bygger en godbil :)

 

Lett å skru på. (Det sier jeg sikkert helt til elektronikken kødder)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra initiativ med denne tråden!

 

Min er en 1987 BMW 320i med 206.000km.

 

I løpet av de 15 årene den har vært i famlilien har det blitt byttet:

 

-Foringer til hjelperamme på bakaksel

-Trykkstag til stabilisator foran

-Dempere og fjærer foran

-Registerrem (med jevne mellomrom)

-Bensinpåfyllingsrør (utslitt!)

-Bremser bak (en gang)

-Klosser + skiver foran (2 eller 3 ganger)

-Div foringer og stag i forstilling

-Håndbremsmekanisme

-Fjær til sveiv på takluke

-Nærlyslykter (dugg i lykten)

-Venstre baklys (hærverk)

-Frontrute (riper fra isskrape)

-Batteri (2-3 ganger)

-Eksosanlegg (med 2-3 års mellomrom, elendig kvalitet)

 

I tillegg til vanlig væskeskift på service og understellsbehandling.

 

Kort og godt en praktisk, pålitelig og ikke minst morsom bil! Med tanke på at disse tingene har blitt skiftet over 15 år synes jeg kvaliteten har holdt mål også. Den har alltid gått som en klokke, men har nå noe ventiltikking og oljeforbruk.

 

Mens mine foreldre hadde den gikk den utelukkende rundt i Oslo-området (dvs sto i kø på Lysaker). Jeg har brukt den bl.a. til å kjøre Europa rundt flere ganger, fra Kaukasus i øst til Portugal i vest, og den har (heldigvis) vist seg å være ytterst pålitelig.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89 BMW 520i

 

Vanlige feil:

 

- Sentrallås kan bli vrang (må gjerne låse den ett par ganger, ettersom den spretter opp igjen). Mye elektronikk på gamle biler er ikke bra.

- Mekanisk låsemekanisme på førerdøren har en tendens til å bli litt slitt. (kan ikke lenger vri nøkkelen 90 grader hver vei fra utgangsposisjon). Dette kan være litt skummelt da man får låst bilen uten hjelp av sentrallås, men man får ikke låst den opp(!)

- Stabilisator/styrestag (dunking fra forstilling når man kjører over små ugjevnheter i veien).

- Serviceindikatorkort (ikke alvorlig, bare noen lys som blinker litt, men koster ca 2500,- for nytt).

- Har hørt diffen kan begynne å lage ulyder.

BMW 530dA 04 mod

(x) BMW 528iAT 98 mod

(x) BMW 520i 89 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toyota camry 1.8 86 mod.

Ingen spess problemer, bortsett fra att tanhjulene i girkassen ramlet ut under kjøring.... ikke anbefalt...

bærearm most

 

volvo 240

rust rust rust, knust forstilling, knust girkasse

 

Mitsubishi lancer 2.0 d 94 mod

Verksted skiftet girkasse, denne lagde lyder ved kjøp, ellers ikke en dritt.

Jo, setevarmen funket ikke på førersiden...

 

vw passat 1.9 tdi 94 mod

-hjul lager bak sikkert 4 ganger nå.--..

-pulseventil

-dørlåser fryser ved -1

-lekasje fra alle små fitte slanger til turbo... kjempe gøy å skifte...

styrekuler skiftet på 160 000

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne en bil jeg ikke har selv, og aldri kommer til å kjøpe meg...nemlig Land Rover Freelander;) Dette må være den dårligste bilen jeg vet om...

Vanlige feil(hør på detta a)

-Bremsekraftforsterkeren løsner(!)

-Håndbrekket går av når man lukker døra(!!)

-Eksosanlegget ruster opp med en gang(innen 5000km), knekker akkurat over bakakselen, og bøyer seg da oppover så eksosen smelter støtfangeren bak

-Plusskabelen til starteren gnisser inntil dempertårnet, så bilen tar fyr...

-Toppen, radiatoren og toppakningen ryker HELE tiden...

-sikringene er feil dimensjonert, så de ryker i kaldt vær på f.eks pussermotoren

-osv osv:D

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 323F 1,8 98mod 92 000 km

Veldig fornøyd med bilen svært lite feil og problemer men noe er det.. Mye kupe støy originalt, men hjalp veldig når jg lyd isolerte hele bilen. En annen ting er at bilen er høy, har senka min 40 mm men synes fortsatt dette er for høyt. Ellers har ikke jeg opplevd no mer feil eller mangler, har hatt den snart 2 år.:)

 

100% Vinter bil Volvo 240 2,3 86mod 380 000km

:D hehe vel.. kjøpte bilen ca 3mnd siden, Var en del rust på alle dørene og måtte bytte kanaler.. Kan vel egentli beskrive volvo`n som en solid diger bensinslukende kasse som man kan bli glad i! Bortsett fra rusta er det vel slitedeler som må byttes. Må få lagt den nedpå bakken, blir jo sjøsyk av å kjøre den. Hakke kjøreegenskaper i det hele tatt.. Men moro er det Ikke vansklig få tak i deler te dem og greie å mekke på.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bilene jeg har hatt -

 

Sierra 2.0l - God bil, men en helvetes ventiltikking. Prøvde å justere ventilene en gang, men ble bare verre :(

Lettstartet, men vanskelig å holde på tomgang under 5-.

Byttet bare en knekt fjær. Dårlig vinterbil...

 

Corolla 1.6 - Ingen uvanlige problemer, men vrient å skifte clutch på den. Rust var en gjenganger selvfølgelig.

 

240 - Byttet vannpumpe og clutch til nå. Bruker mye bensin dog, 0,9 på langkjøring, noe som er upraktisk når jeg kjører mye i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab 9-5 2.0t (1998mod):

Byttet cd-spiller (originalt AS2) etter en klønete søster som ville måke cd`en skrått nedover inn i cd-spilleren. Hardhendte faen.

 

Toyota Celica 2.0GTi (1990):

Drivknute høyre foran, byttet eksosanlegg, knirking i oppheng bak (tørr foring eller noe).

 

Vw Golf2 1,6cl (1987):

Vindusheisere, rust her og der som ikke vil bort (når jeg lukker og åpner øynene igjen blir det ikke borte).

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Peugeot 405 sri 88 modell:

 

- Sentrallåsen vil ikke alltid låse seg, eller åpne seg. Ikke alltid på alle dørene

 

- Den har på mystisk vis bare stoppa 2 ganger, men har på like mystisk vis starta igjen noen timer seinere

 

- Litt rust rundt takluka

 

- Litt lakkrust i kanalene

 

- Brekket funker ikke helt 100%.

 

- Å gire kan sammenlignes med å bake boller

 

- Det rister i hele bilen (kan det være ubalanserte dekk forran?)

 

- MASSE rare knirkelyder

 

- Tomgang som er forskjellig fra dag til dag. Vandrer gjerne litt opp og ned

 

- Lyktespylerne funker ikke (min egen skyld, tetta igjen en lekasje med gaffa)

 

- Plastikkdeksler som bare faller av til tider

 

- 2 av 4 vindusheiser funker ELENDIG (værst er venstre bakvindu. det går nesten ikke igjen)

 

- Takluka funker så å si ikke

 

- Hender det lekker litt inn gjennom takluka

 

- Setevarmen funker ikke (hvertfall ikke førersetet)

 

- Opphenget til bakre lyddemper hopper av til tider

 

- motoren TIKKER

 

- Motoren bruker olje (bare litt da)

 

- Km stand og trip teller har stoppa opp for lenge siden (stoppa på 273545)

 

- Speedometeret hopper, og lager en uber plagsom klikkelyd

 

- Viskerne bestemmer seg av og til for å gå 2 eller 3 ganger. selv om jeg drar i spaken bare en gang for å dra over ruta en gang

 

- Bremseklossene forran må byttes

 

- Tror kalipperene bak er gærne

 

- Har hørt noen knirkelyder som høres ut som de kommer fra bakstillinga

 

- Bilen ser ut som et helvete på innsida

 

- Baksetet er løst i framkant

 

- Slitent drivverk

 

- Tung klutsj som virker til å være rimelig sliten

 

- Høydejusteringa av nærlysene ser ikke ut til å funke i det hele tatt

 

- Vindusheisen på passasjer sida forran virker ikke alltid

 

- + sikkert en hel del andre ting jeg ikke kommer på i farta

 

Moralen er som følger:

 

Franskmennene kan ikke lage biler.. Nei gi meg heller en Honda..

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

96 audi a4:

 

km 106000 ca: Forstilling gir seg! Ikke akkurat noen bombe, men kjipt. turbo lager lyd, kjøpt annen, men orker ikke bytte enda. skiftet termostat,

 

86 golf gti:

 

gikk som et urverk. tikket og gikk selv etter 300k med orginalmotoren. Men under skjermbuelistene var det en dødsdom... rust... ellers god bil..

 

Citroeng cx:

 

Stoppet helt totalt opp da det var litt vann på coilen. blåe gnister slo rundt. tørk tørk så gikk den som ei klokke. og for de som lurer på det så er den kondemnert. gudskjelov for det..

 

88 2wd cossie:

 

Utrolig lite problemer. skiftet et hjulager bak. ellers ingen problemer og jeg kjørte mye... en termostat her oxo.

 

77 escort gr4 rallybil:

 

hjullager foran, uniballs i bakstilling, foringer foran i bærearmer, hjullager bak(5000kr 4 stk) sykt. ellers lite...:D

 

pluss en drøss med andre kjøretøy som jeg enten prøver å fortrenge eller har glemt....

 

:)

 

Har du fått bytta forstillinga ? Hadde samme problemet med A4en vår men første gangen ble det bytta gratis .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jan

 

Har du fått bytta forstillinga ? Hadde samme problemet med A4en vår men første gangen ble det bytta gratis .

 

har skifta hvert eneste stag.. eneste jeg ikke skifta er endeledd.. kjøpte alt sammen i tyskland.. fikk en spesial pris og betalte ca 450 euro for alt... jeg synes hvertfall det var billig.. skulle ha ca 12k her på vag.. var bra kvalitet, bortsett fra at det var for lite fett inne i kulene.. tok av alle manskjettene og smurte inn bedre med skikkelig fett.. Jobber der det produseres slike ting og de produktene har en annen kvalitet.. Litt synd at audi klarer å bruke altfor dårlige underleverandører..

 

Er det samme forstilllinga på nye a4 oxo?

 

Uansett så er det en stille og god forstilling når slarken ikke er der...:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår