Gå til innhold

Lanzar

Ranger emnet

Svends3n

Anbefalte innlegg

De har vel mye forskjellig. Har vel aldri hatt noen stort stjerne i margen hos meg, men jeg har vel egentlig bare erfaring med rimeligere modeller fra dem. Hva er det konkret snakk om her? Kanskje noen som har et bedre forslag til en rimeligere penge.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibe-serien er noe dritt. Leverer ikke i nærheten av oppgitt effekt, går fort istykker. Har reparert en slik forsterker og vet om en som skal levere 2x400W RMS til 2 stk Cadence UD subber, men forsterkeren leverer ikke nok effekt og har dårlig kontroll på elementene.

De bedre seriene har jeg ingen spesiell erfaring med.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei:)

noen andre forslag til bilstereomerker?

tenkte på 2 12" med litt trøkk i + forsterker som skal i en golf 2:)

takk for svar:)

Må nesten oppgi en ca prisklasse for subber+forsterker..

Ellers så kan jo du få hvilken som helst forslag...

Feks: denne T15kW_1_l.jpg

T15kW

15,000 Watt 4-Ch. Hybrid SQ/SPL Amp

Energy can neither be created nor destroyed. It is stored in the form of potential. As the potential energy increases your heart surges, adrenaline rushes and your body braces in anticipation. The energy demands to be released. When you choose to release the potential, is now up to you.

MSRP $19,999.99

Og to av disse: CES2006018.jpg

15,000 Watts Peak, 7000 Watts RMS pr. Svingspole

20000USD =123331kr pluss mva og avgifter

15995kr X2 29990kr

Sum ca 153321kr+++++

Så trikset her er ca prisklasse. Er forresten veldig mye bra utstyr å få kjøpr brukt. Skal du handle for 10 lapper kan du fort ende opp med utstyr verdt 20 lapper ++++ hvis du kjøper brukt

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overdrev iallefall nok til at alle tar hintet nå! :P

Tanken slo meg att kanskje vi alle skal bare linke til denne tråden hver gang noen stiller litt for generelle/åpne spørsmål...?

Sorry for Off Topic

BAck on topic...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel mye forskjellig. Har vel aldri hatt noen stort stjerne i margen hos meg, men jeg har vel egentlig bare erfaring med rimeligere modeller fra dem.

Å si at dem aldri har hatt en stor stjerne hos deg, forteller vel egentlig at du ikke kjenner til gode gamle Lanzar...........he he.

I dag er merket kun en skygge av det det en gang var, men det utstyret som hadde Lanzar merket på seg på 90' tallet var helt fantastisk. Gamle Optidrive forsterkerne er noe av det bedre som har truffet markedet, og må på ingen måte sammenliknes med dagens Optidrive.

Klare man å oppdrive en Optidrive(moro humør........he he) av gamle typen, har man fått en forsterker som svært lite kan konkurrere med i dag.

Tar du utgangspunkt i dagens Lanzar, er jeg selvsagt helt enig.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å være enda mer vanskelig bør du først tenke på at golfen din slettes ikke har allverden med dynamo og batteri til å drive noe som krever 100A inn på forsterkern over lengre tid.

sjøl ville jeg sett over budsjettet og sett om du har råd til ny dynamo og batteri; tipper dette vil komme på ca 4k for beggge deler.

Deretter er det å finne ut hva som passer til den bruken du vil ha det. Å få trøkk i golf er ikke noe problem uansett så her vil jeg si det er en ren vurdering av hvor bra du vil det skal låte. En 10" kan lett spille så det trøkker og låte bedre enn 2 12" til samme pris.

Til slutt vil jeg nevne demping. At golfen skrangler i hver eneste overgang og forføyning er sikkert ikke ønskelig så om du skal ha en helt avdempa bil går det sikekrt med etpar tusinger også på dette, men du får da i tillegg mer trøkk, presisjon og godlyd fra anlegget som helhet samt at du hinder endel veistøy fra å komme inn i kupèen.

Som du ser så er det en god del en bør ha i bakhodet om en vil ha et godt resultat.

Håper du ikke ble skremt av den grunn :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet jeg må bruke penger på støydemping, men går jo an å bruke litt billige alternativer:)

har sett litt på MA Audio MA121-XQ / Power Acoustic FUBR-12.. noen som har prøvd disse?

noen som vet om en bra monoblokk til disse?

så tenkte jeg på en MA Audio M480i til å drive komponentsettene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en MA-Audio m480i. Den gir 2x200 watt RMS brokoblet. På denne driver jeg 2 Cadence Ultradrive subber. Funker aldeles utmerket. Forsterkern gir mer enn nok kraft til subbene, og har god kontroll på elementene.

Så kanskje og bruke den på et frontsett blir litt overkill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider