Gå til innhold

Vill spissing etter bærebru bytte...

Ranger emnet

aksel_aksel

Anbefalte innlegg

Har akkuratt bytta venstre bærebru framme og fått denna spissinga. \----|

Sånn ca. Lurer på hva som kan være grunnen?

Eneste jeg har hatt av er selve bærebruen, jeg løsna de bakerste boltene og løsna kuleleddet på sida ved spindeln.

En gærning fra Lommedalen,

var hardhendt på brennstoff pedalen.

Hans styring var slurven.

Han skar ut i kurven.

Med helskru i saltomortalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

net skrev:
Er vel justering på opphengskula.

Virker inn på alle vinkler det vis den er satt anerledes enn den var.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke satt den på likt som den var, men hvordan veit jeg hvordan den skal stå? Og forresten, titta kjappt. Går det ikke an og justere spissinga på styrestaget på golfen?

Han skar ut i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksel_aksel skrev:
Jeg er ganske sikker på at jeg ikke satt den på likt som den var, men hvordan veit jeg hvordan den skal stå? Og forresten, titta kjappt. Går det ikke an og justere spissinga på styrestaget på golfen?

jo, du kan justere den der, men vist du da bare justeres alt på en side vil ratte ikke ditt være rett mer, da må du av med og for og sett det på rett igjen...

B&B Racers

Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod

x-Golf 93mod

x-Jetta II g60

x-Passat syncro g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vwidar skrev:
jo, du kan justere den der, men vist du da bare justeres alt på en side vil ratte ikke ditt være rett mer, da må du av med og for og sett det på rett igjen...

Ja men det er fort gjort...

Han skar ut i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, så nå. I haynes boka står det at bare venstrestyrestag kan justeres. Men i mitt tilfelle så er det bare høyre. Men venstresida som trenger justering, hva gjør jeg da? Ser bort ifra at venstre er skeiv og tenker på at høyre som er problemet. Og deretter justerer høyre så det blir "rett"? Eller er det sånn at begge sidene beveger seg samtidig når jeg vrir på staget?

Han skar ut i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OndSofa skrev:
Kan nok glemme å justere sånt selv og få det bra.. Bytta styrekule på gamle 90'n min, telte gjengene/rundene når jeg skrudde av og på.. Ble skeivt uansett :)

Veit jeg ikke klarer og få det rett uten og ta ordentlig forstillingskontroll men sånn som det er nå vil jeg ikke kjøre til et verksted en gang. Med en gang jeg gasser på litt når jeg kjører rett fram begynner det og hylle i gummien. Skal bare ha det litt rettere.

Den er forresten driittung på rattet når jeg ratter om til venstresida, og merker det er lite hakk jeg må over før det blir lett. Noen formening om hva det kan være? Ser ikke noe som helst skeivt noensteder...vettafaen jeg, er det bare pga spissinga det kanskje...?

Han skar ut i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok du justerer på H.s der det er justering, justeres begge to automatisk... sikker på at bærebroen er lik ? finnes endel til passat og nyere golfer som er litt størr om som forårsaker slike ting.. om forstillinga er skeiv, skal den være slik /-----\.

jeg har liggende målestag til å justere forstillingen med.. vet ikke om du kan få tak på noe slikt..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen som ga meg det og den ser lik ut, finnes vel ikke forskjellige til 86 golfer?

Men så var det styrestaget da, det ekke no kontramutter der. Er bare muttern som sitter på...ja, holdern til kuleleddet...får og si det sånn...lar den stå og godgjøre seg med litt crc over natta så blir den vel mer villig imorra...

Han skar ut i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider