Gå til innhold

V8 Suger!!!!!!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er ikke noe å ta seg nær av. Mannen har jo rett så det blir jo ingen diskusjon av dette. R4, R 6 og V6 etc. suger også. Ja de fleste motorer suger. det er luftpumper alle sammen.

Forøvrig så må vi jo la mannen ha dårlig smak. Det kan vi jo si siden han ikke har rukket å eie en bil enda. Kun kjøretøy.

Noen lærer aldri, men det kan jo være en ulykkelig barndom eller no som gir slike utslag, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speedy9

Har hatt 24 biler nå. Kan med hånda på hjertet at det ALDRI har vært noe med amerikansk opprindelse. Dette er selvfølgelig min personlig mening og jeg er åpen for en liten debatt...assman

Hva er det som er din personlige mening og hva er det du er åpen for en debatt om? Det er vel ingen hensikt å diskutere om du har hatt en amerikansk bil eller ikke.

Med et så saklig innlegg så lurer jeg på hvilke biler du har hatt, eller rettere sagt størrelsen, varierer de fra 1:72 til 1:8?

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk iallefall litt fart i sakene her da.

Hva er det som er så "dårlig" med V8 da? Bruker mye bensin eller? Går dårlig og bråker fælt?

Er letttrimmede for en billig penge eller har du ingen selv?

Hvis man f.eks. skulle legge like mye kr. i en Chevrolet Monza som mange gjør med Cosworht´s og lign så ville mann ha en bil som var rask og lå godt på veien. Hvis man brukte litt pener på oppheng og støtdempere vel å merke. Utseende messig så kommer jo smaken sterk inn så liker man bare cossies så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte tenkt litt på disse ungdommene (?) som skriver både på off topic tråden her og på VGD om sine relativt nye, feite biler med enda feitere stereoanlegg. Tipper det finnes endel wannabees blant de som kun har bilen inni hodet sitt, men noen snakker nok med rot i virkeligheten.

Tenk om de hadde lagt like mye penger i et prosjekt som hadde startet med en billig, V8 utstyrt 70-talls Camaro, El Camino, 4-dørs muskelbil, stasjonsvogn el!

Ofte starter ungdommene med en bil som koster ca 100.000. Jeg overdriver ikke hvis jeg sier de legger like mye i bilen i form av turbokonvertering, stereo, dekk og div styling. Da har de brent 200.000 kr. Sammenlign det med at man kjøper en 75 mod El Camino til 60.000, eller en 4 dørs muskelbil fra 60 tallet til omtrent det samme. Da har man en helt grei, kjørbar bil som utgangspunkt. Legg så 150.000kr understell, motor, interiør (nye stoler), lakk (enkel, pen farge, f.eks sort) og man har en utrolig rå bil. Minst like driftsikker som en oppjazza Cosworth, bedre annenhåndsverdi, og moro!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mange sammenligner "gamle" amcars med nyere kjøretøy av andre merker. Det er jo helt feil. Det er en annen teknologi.

Og for mange er det veldig svart/hvitt. Det gjelder på begge sider av gjerdet. Det ene bør ikke nødvendigvis utelate det andre, men når folk begynnetr å tråkke på deg og din smak så blir det tatt til motmæle. Og da er det igang.

Bilhobby´n bør egentlig holde sammen her i Norge.

Personlig så synes jeg mest om gamle amcars, men det kan finnes andre også. Uten at jeg kan komme på noen akkurat nå.

Hørte rykter om en svenske Camaro, midt 70 tall mod. som var kostet på bedre bremser og fullt Rancho sett, dempere,fjører, foringer og stag som kjørte fra "alle" i svingene når han ville gasse litt. Det er som regel på slettene/rettstrekka som disse bilene går bra i forhold til nyere biler, men denne tok alt i svingene.

Et Rancho sett koster ikke all verden, litt trimming av en lett trimmet V8 så har man en allright bil for en relativt billig penge. Kan bli et ok stereoannlegg også.

Men det er klart at vis man får tak i et amcar eks. som trenger arbeid så kan det "suge", men det gjør det med en 60 talls Taunus i samme stand også. Hvis man kan finne en slik da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider