funkes Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Originally posted by ChevyKen Har nettopp kjørt landet på langs fra Telemark til Nordland med min '86 Camaro. "Alle" som ser bilen her oppe i nord nå sier liksom, "jøss, du må jo ha brukt noe sinnsykt med bensin". Morsomt å se hakesleppet når jeg forteller at bilen (305TPI på tett under 300hk) ble målt til 0,88l/mil på turen oppover.... :) Hehe...det meste jeg har greid med min 2 liter med en turbo (og rundt 200hk) er 0,94 på mila fra Trondheim til Oslo :) Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Originally posted by funkes Hehe...det meste jeg har greid med min 2 liter med en turbo (og rundt 200hk) er 0,94 på mila fra Trondheim til Oslo :) Da har du ikke kjørt hardt.. Jeg kappkjørte mot en Celica GT-4 av den utgaven etter din en gang, han brukte mer på mila enn jeg gjorde, og jeg brukte ikke så lite jeg heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet August 16, 2003 Rapporter Share Skrevet August 16, 2003 Folk som kjøper japser og påstår at de er så jævla bra og så jævli mye raskere enn gamle amerikanere har en del mugg mellom øra...man må huske på at for å få en japs så rask må man slenge en del cash i den.. d er faen så mye billigere å kjøpe en gammal camaro (tidlig 70 tall el lign) som går som et hælvete original, enn å kjøpe en billig honda og bruke 150k på å trimme og så påstå at japansk er så mye raskere enn amerikansk.. Skulle likt å sett en original Honda Civic Vtec mot en original Challenger....................:rolleyes: Nye japs går bedre i svingene dah.. protesterer ikke på d..... Uansett, det meste av bil er ganske kult, samma om man har 11 eller 1 liters motorvolum.... bare man liker bilen selv så er det samma faen hva andre sier.....:D :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rínerion Skrevet Februar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 Alle driver å skryter av disse riskokerne med 3-400 hester som kan chippes opp noen hakk! Og en skyline som bare kan plumbes ut fra sine 280 til 500 hester! Alle skal på død og liv skryte av antall hester som sitter under panseret på bilen! Men hva hjelper antall hester hvis du ikke er mann nok til å bruke dem? Hestekrefter er en betegnesle på effekten i motoren, men det er ikke dermed sagt at Mazdaen din med 300 kjører fra en Amcar med 200. Siter ----------------------------------- BMW 1997 523iT E39 x BMW 1991 520i E34 x MB 1986 190i (Solgt og takkjørt uka etter) x Ford Mustang 1969 302 (Desverre solgt til en med mer tid og penger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 Hva som er best kommer jo an på hva du mener med best, at motoren er billi å trimme, bruker lite bensin, går lenge osv. Jeg syns de fleste motorer er bra på sin måtte. Prøve kjørte en pontiac med 305\220hk(bare) jeg ble imponert over motoren skikkeli drag og bra lyd, skikkeli motor syns jeg, men jeg liker også 1,8 16v til vw, og andre motor. Men med drift sikkerhet så kan jeg jo nevne at båten til faren min har en scania 10.2l r6 270hk tdi, har gått sånn ca 400-500000km, omregna etter antall timer, de går ofte det doble, hvilken v8 eller annen bil motor klarer det uten overhaling? samme med lastebilen som han ene broren min kjører, 11l r6 tdi på 300hk har gått over 750.000km. Mange som putter golf diesel motor i båt for det de skal være så rimelige i drift, men de går i stykker med en gang, de tåler ikke å gå flere timer i døgnet, itlleg er det jo noen tonn som skal flyttes hehe. En v8 fra en amcar hadde eller ikke klart det, vel egentlig ikke ingen bilmotor hadde klart det Men alle motorer er jo bra på en eller annen måte, nesten hvertfall. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 Nå er det da faktisk ganske vanlig å sette V8-bilmotor i båt med ombygd kjølesystem. For de som bestiller dyre deler til sin Volvo Penta V8'r, du kan berre besille billige deler til en Chevy 5.7, for Penta'n er nemlig en GM V8:) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 er vanli, men de går ikke like bra om r6 diesel til scania, og har ikke samme holdbarhet. Deler er dyre hvis du kjøper fra scania\volvo men kjøper man fra andre en scania\volvo får du det for halve prisen ofte og det er samme delen. en 5,7liter V8 bensin hadde ikke klart seg like lenge som en 10.2 R6 i båten(fiskebåt) til faren min, den veier 15-16tonn og den "lille" motoren hadde fått problemer. Men du snakker kanskje om vanli båt og ikke fiskebåt som brukes 8-12 timer i døgnet, 250-300 dager i året? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Februar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 I utgangspunktet er jeg vel japsefan (og litt fan av fransk bil og da.. :D ) Men når det kommer til lyd er det lite som kan måle seg med en skikkelig amerikansk V8er. Naboen min har en Corvette Stingray fra 74 med 350 Cid V8 på 350-400 hk et sted. Får faen meg en svak ereksjon av å høre den bilen fyrer opp... :eek: SINNSYK lyd Gleder meg til våren, jeg SKAL få lurt meg til en tur i den bilen (blir vel i passasjer setet men allikevel..) American Muscle!! :usa: Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Denne diskusjonen her er rett og slett bare teit...går ikke ann og sammenligne gamle amcar med nye japser. Sammenligne med nye viper, corvette c6 osv isteden, da kan man begynne og diskutere, men min erfaring av min bil er at jeg har ikke noe problem med og verken henge på eller kjøre ifra nye audier, bmw'r og japansk med ca samme hk på svingete veier så vet ikke hvor de får det fra...må være som ken sier, chevy caprice og toyota supra er vel ikke kanskje noe og sammenligne. Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Originally posted by Mr. Aerodeck I utgangspunktet er jeg vel japsefan (og litt fan av fransk bil og da.. :D ) Men når det kommer til lyd er det lite som kan måle seg med en skikkelig amerikansk V8er. Naboen min har en Corvette Stingray fra 74 med 350 Cid V8 på 350-400 hk et sted. Får faen meg en svak ereksjon av å høre den bilen fyrer opp... :eek: SINNSYK lyd Gleder meg til våren, jeg SKAL få lurt meg til en tur i den bilen (blir vel i passasjer setet men allikevel..) American Muscle!! :usa: ein eg jobbe med har camaro (v8 kompressor).. 600+ hest.. håpe å få en tur å to med den ja (sitte ved siden av ja :P) heh.. Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Synes en mer redferdig sammenligning må være en dodge Viper Venom 1000. 1188HK kan de bare drite i å få ut av shitviken uten å bytte til vri8er eller 10er. Forøvrig er det meste som har blitt tatt ut av en Pontiac motor 1800hk, å det er ikke mye i absolutt versting klassen. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 La meg prøve å avslutte denne tråden: 60* V8 konstruksjonen er regnet som den optimale motorkonstruksjonen pga best balanse og støtte, ikke 4er, ikke v12 eller 6er. V8ere er generelt kjent for å holde lenge, spesielt blokka. at biler med v8 er store og tunge og trege og amerikanske er bare noe som idioter tror. Det er en grunn til at Ferrari har brukt V8ere lenge! for de som er amcar frelst og ikke liker japse sportsbiler må jeg bare si at det er en vesentlig forskjell på japse og amcar. Japser kan lage understell! det kan ikke amerikanere. Raske amerikanske biler har ingen ting i svinger å gjøre. Unntak er selvfølgelig nyere Corvetter, Vipers og Saleen biler! Derfor skjønner jeg de som går for en japsebil med skikkelige kjøre egenskaper og hissig motor.. tilslutt vil jeg si at ingen motorlyd slår en stor V8er med skikkelig eksos anlegg på! (ref. faderns gwagen 55 amg) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Outrage Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 Originally posted by OleVik La meg prøve å avslutte denne tråden: 60* V8 konstruksjonen er regnet som den optimale motorkonstruksjonen pga best balanse og støtte, ikke 4er, ikke v12 eller 6er. V8ere er generelt kjent for å holde lenge, spesielt blokka. at biler med v8 er store og tunge og trege og amerikanske er bare noe som idioter tror. Det er en grunn til at Ferrari har brukt V8ere lenge! for de som er amcar frelst og ikke liker japse sportsbiler må jeg bare si at det er en vesentlig forskjell på japse og amcar. Japser kan lage understell! det kan ikke amerikanere. Raske amerikanske biler har ingen ting i svinger å gjøre. Unntak er selvfølgelig nyere Corvetter, Vipers og Saleen biler! Derfor skjønner jeg de som går for en japsebil med skikkelige kjøre egenskaper og hissig motor.. tilslutt vil jeg si at ingen motorlyd slår en stor V8er med skikkelig eksos anlegg på! (ref. faderns gwagen 55 amg) Vil tro att en nye`ere japs henger bedre i svingene ja. Men hva om du tar en japs fra 1960-1970 mot en muskelbil fra samme tid. en annen ting er att utesendet vil være en del råere på amerikanerern og (etter min mening self) Siter På bil jakt [86] Utslitt bruksbil ala riskoker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 V8 er ikke den beste motorkonstruksjonen, men å lage feks en rekke 8er på 7,5 liter vill inebære et panser som må være bortimot 3 meter langt. Lastebiler feks bruker som oftest rekke motorer (Ja selv amerikanske). Med tilsvarende mange sylindre vill en rekke motor være bedre enn enn Vmotor, men det vill ikke si at en vanlig 4er er bedre enn en noen V8er, bedre balansering av motorn oppnås ved bruk av flere sylindre. Levetid på motorene er jo sef avhengig av bruk, Cadillac motorer går ofte lengre enn bilen, mens mine Potiac motorer sjelden varer mer enn ett år før jeg må gjøre noe alvorlig med dem. Trans Amen min er oppgitt til å klare 0,8G i svingene (sikkert samme på Camaro Z28), når man snakker om japser her er det vell snakk om Shitviker og anna drit, tviler på at de ligger noe bedre på veien enn min Peugeot 405. At værsting bilene fra japsan ligger bedre i svingene tviler jeg ikke på, men det er jo overhode ikke en retferdig sammenligning. De bilene vi kjører var jo helt vanlige biler på 60-70 tallet. Retferdig sammenlignig ville vell vært Ford GT40, er rimelig sikker på at den kjører fra alt av "værsting" (lol) Japse biler i svinger. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2004 I nyeste Street Rodder bygde de en hotrod som de testet G'en på. Den hadde optimal 50/50 vektfordeling, uavhengig forstilling, stiv bakaksel med K-link oppheng og coilover's. Den greide 0.98 G ! Hvem sa at hotrods var kun til rettfrem kjøring? Lurer på hva den hadde greid med Jaguar bakstilling? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.