BossCat Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Joda Hemi står for hemisfæriske forbrennings kammer, og Mopar har eneretten på å bruke navnet Hemi, Ford sine Boss motorer og andre Ford motorer har hemisfæriske kammer dei også, men kun Mopar har lov til å bruke navnet Hemi i sine betegnelser Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 enkelt og greit, V8 er best!! US V8 er i mine øyne bedre enn tysk V8.. men det er min smak og mening! men uansett hvor motoren kommer fra, er det ikke V8, er det ikke noe å ha!! (og det kommer fra meg som kjører liten 1.6 japse DOCH fra honda!! grøss) og ja, har kjørt amcars, og tyskere med vri 8 ja.. så har litt snøring på snakket :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bird T/A Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 men uansett hvor motoren kommer fra' date=' er det ikke V8, er det ikke noe å ha!! [/quote'] :nono: Italienere og engelskmenn er da flinke nok med 12'ere at de kan være noe å ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 :nono: Italienere og engelskmenn er da flinke nok med 12'ere at de kan være noe å ha? vel, smak og behag det der :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Litt aven diskusjon detta her... Har sett mange (ikke i denna tråden) som sier t V8 er real power og turbo er noe drit.. og også omvndt... V8 er jo typisk USA og turbo er kanskje mer Japse... Her er hvertfal en som har slått sammen alt i en bil... ;) rå kombi sier nå jeg... enjoy... :) http://videos.streetfire.net/hottestvideos/5/9AB8E11C-B2B7-4D34-A23B-22272D9A953D.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 V8 med puste hjelp eller kompressor, det kikker ass!! det er det ikke tvil om :) hehe.. alle biler (les: motorer) hadde nok hatt det bedre med litt lufte hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 KRaft måles i N som er masse ganger tyngdeakselerasjonen (9,81m/s^2). Hvis man utfører en kraft over en viss strekning (ikke tid, da tid ganger kraft er impuls) så får man arbeid, Joule, som er det samme som Nm. Nm er egentlig en betegnelse som har gått ut i den moderne fysikken (er omtrent bare med motorer man bruker Nm, ellers er det snakk om joule). Så dreiemomentet er ikke kraft, men energi (se videre ned), en stor forskjell, dreiemomentet er det ARBEIDET motoren utfører på en omdreining. Med energi mener jeg det samme som arbeid, noe som er det samme av den grunn at det kreves en enerig på 200Nm (joule) for å utføre et arbeid på 200Nm. SÅ egentlig blir det da det samme. Joule er bare navnet på fysikeren som innførte begrepet. Formelen er W=Fs. Effekt er P=W/t (blir jo noe annerledes på effekt på motor pga. omdreininger) Greit å ha hatt 3Fy Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.