Gå til innhold

V8 Suger!!!!!!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Joda Hemi står for hemisfæriske forbrennings kammer, og Mopar har eneretten på å bruke navnet Hemi, Ford sine Boss motorer og andre Ford motorer har hemisfæriske kammer dei også, men kun Mopar har lov til å bruke navnet Hemi i sine betegnelser

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

enkelt og greit, V8 er best!! US V8 er i mine øyne bedre enn tysk V8.. men det er min smak og mening!

men uansett hvor motoren kommer fra, er det ikke V8, er det ikke noe å ha!! (og det kommer fra meg som kjører liten 1.6 japse DOCH fra honda!! grøss)

og ja, har kjørt amcars, og tyskere med vri 8 ja.. så har litt snøring på snakket :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt aven diskusjon detta her... Har sett mange (ikke i denna tråden) som sier t V8 er real power og turbo er noe drit.. og også omvndt... V8 er jo typisk USA og turbo er kanskje mer Japse... Her er hvertfal en som har slått sammen alt i en bil... ;) rå kombi sier nå jeg... enjoy... :)

 

http://videos.streetfire.net/hottestvideos/5/9AB8E11C-B2B7-4D34-A23B-22272D9A953D.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRaft måles i N som er masse ganger tyngdeakselerasjonen (9,81m/s^2). Hvis man utfører en kraft over en viss strekning (ikke tid, da tid ganger kraft er impuls) så får man arbeid, Joule, som er det samme som Nm. Nm er egentlig en betegnelse som har gått ut i den moderne fysikken (er omtrent bare med motorer man bruker Nm, ellers er det snakk om joule). Så dreiemomentet er ikke kraft, men energi (se videre ned), en stor forskjell, dreiemomentet er det ARBEIDET motoren utfører på en omdreining. Med energi mener jeg det samme som arbeid, noe som er det samme av den grunn at det kreves en enerig på 200Nm (joule) for å utføre et arbeid på 200Nm. SÅ egentlig blir det da det samme. Joule er bare navnet på fysikeren som innførte begrepet. Formelen er W=Fs. Effekt er P=W/t (blir jo noe annerledes på effekt på motor pga. omdreininger) Greit å ha hatt 3Fy

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår