Gå til innhold

V8 Suger!!!!!!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fullstendig enig i mye av det som sies her! Det er SÅ mange som bare deler ut meninger om amcars i øst og vest, samtidig som de sammenligner en 70-talls caprice med en M3 (satt veldig på spissen!). Gjenngangerene som jeg hører er: høyt bensinforbruk, elendige kjøreegenskaper, kun brukbar på rette veier, "2-tonn tung" etc...

Har nettopp kjørt landet på langs fra Telemark til Nordland med min '86 Camaro. "Alle" som ser bilen her oppe i nord nå sier liksom, "jøss, du må jo ha brukt noe sinnsykt med bensin". Morsomt å se hakesleppet når jeg forteller at bilen (305TPI på tett under 300hk) ble målt til 0,88l/mil på turen oppover.... :)

Litt artig når folk får en liten aha-opplevelse, selvom et fåtall liker å innrømme det da..

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speedy9

Har hatt 24 biler nå. Kan med hånda på hjertet at det ALDRI har vært noe med amerikansk opprindelse. Dette er selvfølgelig min personlig mening og jeg er åpen for en liten debatt...assman

Hallo her varre ekoookokokokokoko gitt

E

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ChevyKen

Har nettopp kjørt landet på langs fra Telemark til Nordland med min '86 Camaro. "Alle" som ser bilen her oppe i nord nå sier liksom, "jøss, du må jo ha brukt noe sinnsykt med bensin". Morsomt å se hakesleppet når jeg forteller at bilen (305TPI på tett under 300hk) ble målt til 0,88l/mil på turen oppover.... :)

Litt artig når folk får en liten aha-opplevelse, selvom et fåtall liker å innrømme det da..

:)

Ken

Dette er forøvrig akkurat det samme som jeg bruker på v8 min også. En 95 BMW 740.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om en fin Gremlin til meg?

Fins det da? ;) :D

Tenk på at mye av de japanske "JapCrap" motorene egentlig er hentet fra eller inspirert av amerikanske biler en gang; ta for eksempel Supraen, Toyota har der satt en 24V topp på en blokk fra Hilux (mener jeg), som opprinnelig kommer fra GM...

Og det å lakkere pansere mattsvarte er det en del honda-mennesker som liker, dette ble først gjort på racerbiler i usa på 60tallet...

Det snakkes mye om at V8 er crapp, men mest av alt så har de våte drømmer om Audi A8...... og vi vet jo alle hva skags type motor som finnes i den.............

Eller RS6....:rolleyes:

Og en nyere Audi eller BMW veier ikke langt unna 2tonn de heller....

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg i bunn og grunn mener hvis jeg skal være litt seriøs er at mange med f.eks. en 72 Camaro med V8 og sine påståtte 400hk mener de har "verdens raskeste" bil. Så kommer det en annen med en Cossie med 280-chip og kjører rævva av han. Men det finnes selvfølgelig V8 som er gromme og Min personlig mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt er jo også viktig når man snakker effekt og tider og sånt... Se bobla til Skinne feks, det er jaggu meg ikke mange her på forumet som fliser den mannen der - ihvertfall ikke jap eller euro biler!! 10.60 eller no er vel kjappeste hittil, og det står det respekt av - det er breakout i Superstreet det. Har ærligtalt ikke sett mange cossier som kjører så kjapt.....

Og bilen hans er gateregga!

Ugh, i dont care - jeg har nå alltid ment at amerikansk er værst på stripa, (og kommer alltid til å være).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med og prøvde en kombinasjon i går! 78 Volvo 242 med ny Chevy 383 bremset til 451 HK! Det gikk fælt, veldig fælt.... Ble ikke noe ordentlig testing da motoren ennå ikke har gått 20 mil på veien men....hallo... Brukte litt bensin også, 30 liter på 85 km og en tenningsjustering! Men forbruket synker vel når motoren (og kassa, TH 350 med man.ventilhus)) får noen mil på baken!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Var med og prøvde en kombinasjon i går! 78 Volvo 242 med ny Chevy 383 bremset til 451 HK! Det gikk fælt, veldig fælt.... Ble ikke noe ordentlig testing da motoren ennå ikke har gått 20 mil på veien men....hallo... Brukte litt bensin også, 30 liter på 85 km og en tenningsjustering! Men forbruket synker vel når motoren (og kassa, TH 350 med man.ventilhus)) får noen mil på baken!

Hmm, går en her med en cadilac V8.. En av to i landet, er vist grusomt vanskeligt og få godkjent bygd om 2 serie med cadilac motor..

Utrolig rå bil, 242 tror jeg (stv), matt svart, motorn stikker langt opp av panseret, hjemmelaga grom-stoler... Masse rått!

Lastebil bakaksling.... Hjemmesnekra drag dekk! Ikke til vanelig bruk seff... Han vil ikke si hvor mye motoren gir, men det ryktes i underkant av 700 hk...... Han har iallefall klart og lage mye svarte spor rundt om på veiene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Utrolig rå bil, 242 tror jeg (stv), matt svart, motorn stikker langt opp av panseret, hjemmelaga grom-stoler... Masse rått!

kan volvo betegnelsene ser jeg :D

siste tallet står (sto) for antall dører, så det er nok heller snakk om en 245 gitt! ;)

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

Lastebil bakaksling.... Hjemmesnekra drag dekk! Ikke til vanelig bruk seff... Han vil ikke si hvor mye motoren gir, men det ryktes i underkant av 700 hk...... Han har iallefall klart og lage mye svarte spor rundt om på veiene her :)

Hjemmesnekra dragdekk?

Egg blir fort høne - du trenger ikke 700hk for å lage mye svarte hjulspor da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Har ofte tenkt litt på disse ungdommene (?) som skriver både på off topic tråden her og på VGD om sine relativt nye, feite biler med enda feitere stereoanlegg. Tipper det finnes endel wannabees blant de som kun har bilen inni hodet sitt, men noen snakker nok med rot i virkeligheten.

Tenk om de hadde lagt like mye penger i et prosjekt som hadde startet med en billig, V8 utstyrt 70-talls Camaro, El Camino, 4-dørs muskelbil, stasjonsvogn el!

Ofte starter ungdommene med en bil som koster ca 100.000. Jeg overdriver ikke hvis jeg sier de legger like mye i bilen i form av turbokonvertering, stereo, dekk og div styling. Da har de brent 200.000 kr. Sammenlign det med at man kjøper en 75 mod El Camino til 60.000, eller en 4 dørs muskelbil fra 60 tallet til omtrent det samme. Da har man en helt grei, kjørbar bil som utgangspunkt. Legg så 150.000kr understell, motor, interiør (nye stoler), lakk (enkel, pen farge, f.eks sort) og man har en utrolig rå bil. Minst like driftsikker som en oppjazza Cosworth, bedre annenhåndsverdi, og moro!

Heeei...nå må du ikke komme her og komme her!

Jeg har radio/kasett og er ganske kul for det...

:D :D :D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider