Torqueflite Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by 1987transam/69z-28 0-300 på under 5 sek? 300 mph ble brutt av Kenny Bernstein i 1992. Rekorden pr i dag tror jeg er 332 mph på 4.47 sek. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driver Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 snnnork...for en lavpanna diskusjon... noen liker japser noen liker amcar, og noen med østblokkfetish digger også Trabant, ZIM, Pobeda og tilslutt men ikke minst Volga. men uansett smaken er som ræva den er delt i to... en her får like det en liker uten at det skal rakne for noen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by fcuk I USA hadde Ford en ferdig utviklet klone av Ford Transit, alt var klart for å sette i gang produksjonen. Desverre ble det Republikansk seier og kyoto protokollen ble lagt til side, Ford fulgte opp med skrinlegge planene for denne Transit klonen, hvorfor? Ja det får dere selv spekulere i. Dette er et BILforum reservert for de med INTERESSE av V-åttere uansett om bilen er japansk Italiensk, tysk eller andre lands. Hvis du vil diskutere kapitalisme, miljøvern og annen politikk bør du heller gjøre det i er forum beregnet for denslags snakk. Vi blir daglig tutet ørene fulle fra alle kanter om hvor dårlig samvittighet vi bør ha fordi vi bruker strøm, bensin, plast, luft, penger og faens oldemor. Aller helst burde vi gitt bort alt vårt jordiske gods, sagt opp jobben i solidaritet med verdens fattige og arbeidsledige og gått på sosialen sammen med de, ikke sant? Meld deg inn i et parti og snakk videre der. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by Hot Rod Dette er et BILforum reservert for de med INTERESSE av V-åttere uansett om bilen er japansk Italiensk, tysk eller andre lands. Hvis du vil diskutere kapitalisme, miljøvern og annen politikk bør du heller gjøre det i er forum beregnet for denslags snakk. Vi blir daglig tutet ørene fulle fra alle kanter om hvor dårlig samvittighet vi bør ha fordi vi bruker strøm, bensin, plast, luft, penger og faens oldemor. Aller helst burde vi gitt bort alt vårt jordiske gods, sagt opp jobben i solidaritet med verdens fattige og arbeidsledige og gått på sosialen sammen med de, ikke sant? Meld deg inn i et parti og snakk videre der. Ok, da, tok den litt langt der, beklager. Edit: Dette var IKKE et angrep på din interresse, men en refleksjon over hvordan markedskreftene fortsatt holder liv i V8'ere. Dette sier intro teksten til forumet: "There is no replacement for displacement! Forumet er for snakk om biler med v8, v8 motorer og alt annet snakk om v8. samt spørsmål og svar." Merk at det ikke står at alle er pliktig til å snakke posititv om V8'ere i dette forumet. Når du leser overskriften på denne tråden, så er den ikke spesiellt positivt vinklet heller, så hva du gjør i denne diskusjonen blir jo et åpent spørsmål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Kan samtidig prøve å fortelle hvorfor jeg liker V8, og da spesielt amerikanske. Der er så forskjellige! Forskjellige fra alt annet, liksom. En sprek liten motor (har prøvd det også) har en effektkurve som gjør at den føles ganske lik alle andre bortsett fra at den er sterkere. Den jobber liksom på samme måte. På en stor-volums V8 har man mer turbinlignende krefter. Man blir liksom løftet fremover av brutale krefter helt fra tomgang. Har du noen gang "ridd" på en Leopard stridsvogn i dyp snø? Minner litt om det samme (men det er jo selvfølgelig enda mer brutalt). Man flyter "stille" fremover og ingenting stopper før du selv vil. Har faktisk opplevd litt av samme følelsen på en nyere BMW 330 TD. Voldsomme krefter i bunnen. Det var bare det at den mistet jo HELT piffen et stykke oppe i registeret! Men en mer vant sjåfør kan nok håndtere en slik til å oppføre seg nesten som en storvolums-V8. Så er det lyden. Alle snakker om buldringen (eller raklingen som du sier) men det mest mektige er lyden fra innsuget på en bigblock når du gir gass. I en slik bil med bra lyddemping hører du ikke mye motordur. Du hører bare sssssssss-lyden fra innsuget når det slurper i seg masse luft for å få forbrent bensinen! Den lyden er rå! Folk som sitter på for første gang med en slik bil utbryter gjerne "Hva var det? Lekker det luft?" Jævlig bra! Ellers er jeg som hotrod-bygger mindre interessert i hvor ting kommer fra enn om det funker. Bygger hotrod av en 1934 Ford Roadster og den får bremser fra MB, vindusheiser og dørlåser fra Suzuki Balerno, el antenne og sentrallås fra Biltema, styresnekke fra Saab 900, hovedlykter fra en skogsmaskin, seter fra en BMW, (kanskje) bakaksel fra Jaguar, sideblinklys fra Fiat, bensinpåfyllingslokk fra Jaguar osv osv. Høres kanskje ut som en skikkelig sammenrasket skraphaug, men bare vent! Sluttproduktet bil se alt anet enn sammenrasket ut. Motoren blir en 5,7L V8 med mauell 5 trinns kasse Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Jeg har heller aldri sagt at jeg er imot V8'ere, spesiellt ikke i eldre (snart) veteran form. http://www.m-100.org/ Nils og Ronny kjørte europa rundt med "der hammer" 300SEL 6,3 :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 EDIT: En B18C5 på vei mot 9000 RPM høres i mine ører 100 ganger bedre ut enn en Amerikansk, støtstengebefengt, 12-liters skurtreskerfaen som buldrer som en latterlig-mange-liters-skips-totaktsdiesel. [/b] Ha ha ha for en latterlig diskusjon.....har dere så god tid foran PC`en at dere kan sitte å finne på alt mulig drit....? Nei kom dere ut i garasjen i stedet!!!! Det er vel interessen for biler som gjør at vi er innom her...eller er det en del som synes det å kverulere er det interesante...? Smaken er som baken.... musikk smak og motor lyd.... Jeg synes at lyden av en V8 er mere rocka jeg da...:D Sjekk ut denne... som var en tråd for en tid tilbake: http://www.chello.nl/~c.vandetillaart/videos/jimmywhitevideo.wmv Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 I fall noen var i tvil om at jeg bruker mer tid foran PC'en enn i garasjen::D http://home.online.no/~staalgi/index.cfm Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Stå på.... virker foresten som at vi har ganske sammenfallende synspunkter når det gjelder bil og bruken av dem...:cool: PS! var en tur i oslo i går og møtte en T-27 ved Alnabru....fet lyd og stuk....:D Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Grunnen til at det vell ikke er tatt ut mer enn 1800hk av en Pontiac motor, er i all hovedsak at det er en motor som ikke er vanlig brukt til hard trimming. Det er nok fysisk mulig å få ut betraktelig mer enn 1800hk, men Pontiac lager ikke motorer lengre og tirmmdeler er betraktelig billigere til andre amcar produsenter. Mopar 426Hemi er vell et godt eksempel på en motor som du fremdeles kan få kjøpt ny, samt få tak i de verste trimdelene forhåndsvis lett. Går en Pontiac GTO med ca 1000hk i Sverige på vanlig blyfri 95, prøv det med dritbilene. Forøvrig er 455cid 7,5 liter, min motor er borret så den er vell på rundt 7,7 liter. motorn kostet meg 25000kr (ikke gjort en drit sjøl), og har rundt 500-550hk, er små sikker på at en ny turbo til en audi koster mer enn det. Hadde jeg fått like mye penger som det koster å bygge en 500hk Vtech til å bygge en Pontiac motor er jeg sikker på at jeg kunne bygd meg 1000hk. Eller for å si det på en annen måte hvor mange hk klarer du å få ut av en Vtech for 25000kr (motorn skal også kjøpes) :D mine 3 motorras: 1. 69 400cid Ram Air III, lekasje fra radiator i et halvt år, kokte heletiden. store slitekanter. Bytet i 2 2. Race bygget 455, betalte 15000svenske kroner i mellom. Ikke forsterket nok til å tåle 0,750 i løft og 13:1 i comp, blokka delte seg fra camlagrene å ned, kjørte kun 4mil med den, byttet aluråder og topper + div i standard 400cid 3 3. jengene på bensinpumpe var dårlige, bensinpumpen var ikke koblet til sto bare i hullet (brukte elektrisk pumpe). Pumpen løsnet og oljen ble pumpet ut av bunnpanen gjennom hullet der bensinpumpen sto. Så råd 1: ikke kjøp motorer fra Sverige annet enn overhalingsprosjekter. 2. ehh kanskje ha radiator som ikke leker:rolleyes: . Er det noen her som kan forklare meg hva hk pr liter har å si !!!, Hk pr kilo bil er jo den eneste fornuftige målestokken. Den lille hvite Audien fra Fredrikstad kjører fra meg, ikke fordi han har hk pr liter men på grunn av at han har 450hk delt på kun 1100kg bil (ca). 1100/450= 2,4 kg må hver hk bevege. Min bil 1700/525=3,2. Han kjører fra meg fordi han har mer hk pr kg. Synes dette blir for dumt Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by T/A 455 Er det noen her som kan forklare meg hva hk pr liter har å si !!!, Hk pr kilo bil er jo den eneste fornuftige målestokken. Den lille hvite Audien fra Fredrikstad kjører fra meg, ikke fordi han har hk pr liter men på grunn av at han har 450hk delt på kun 1100kg bil (ca). 1100/450= 2,4 kg må hver hk bevege. Min bil 1700/525=3,2. Han kjører fra meg fordi han har mer hk pr kg. Synes dette blir for dumt Litt på kanten så kan en 2-3 liters 4r med turbo produsere like mye (og mer) hester enn det ditt store monster kan, men da med kanskje 200 kg lettere.. DET har litt å si. Personlig liker jeg begge deler.. Ingenting er som følelsen av å kjøre en 8, det brutale draget og den sinsyke lyden er bare fantastisk.. En liten 2 liters turbo kan jo og få kul lyd, og dumpventillyden er jo fantastisk å høre på, for ikke å snakke om hvor gøy det er å trimme en turbobil!! Små modifikasjoner kan gi enorme resultat.. Og så har du jo mulighet for en vektfordeling litt bedre enn 80-20 her da :) Kjøreegenskaper er gøy! Men jeg klarer ikke bestemme meg. Derfor har jeg en av hver!! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by T/A 455 Grunnen til at det vell ikke er tatt ut mer enn 1800hk av en Pontiac motor, er i all hovedsak at det er en motor som ikke er vanlig brukt til hard trimming. Det er nok fysisk mulig å få ut betraktelig mer enn 1800hk, men Pontiac lager ikke motorer lengre og tirmmdeler er betraktelig billigere til andre amcar produsenter. Mopar 426Hemi er vell et godt eksempel på en motor som du fremdeles kan få kjøpt ny, samt få tak i de verste trimdelene forhåndsvis lett. Går en Pontiac GTO med ca 1000hk i Sverige på vanlig blyfri 95, prøv det med dritbilene. Forøvrig er 455cid 7,5 liter, min motor er borret så den er vell på rundt 7,7 liter. motorn kostet meg 25000kr (ikke gjort en drit sjøl), og har rundt 500-550hk, er små sikker på at en ny turbo til en audi koster mer enn det. Hadde jeg fått like mye penger som det koster å bygge en 500hk Vtech til å bygge en Pontiac motor er jeg sikker på at jeg kunne bygd meg 1000hk. Eller for å si det på en annen måte hvor mange hk klarer du å få ut av en Vtech for 25000kr (motorn skal også kjøpes) :D mine 3 motorras: 1. 69 400cid Ram Air III, lekasje fra radiator i et halvt år, kokte heletiden. store slitekanter. Bytet i 2 2. Race bygget 455, betalte 15000svenske kroner i mellom. Ikke forsterket nok til å tåle 0,750 i løft og 13:1 i comp, blokka delte seg fra camlagrene å ned, kjørte kun 4mil med den, byttet aluråder og topper + div i standard 400cid 3 3. jengene på bensinpumpe var dårlige, bensinpumpen var ikke koblet til sto bare i hullet (brukte elektrisk pumpe). Pumpen løsnet og oljen ble pumpet ut av bunnpanen gjennom hullet der bensinpumpen sto. Så råd 1: ikke kjøp motorer fra Sverige annet enn overhalingsprosjekter. 2. ehh kanskje ha radiator som ikke leker:rolleyes: . Er det noen her som kan forklare meg hva hk pr liter har å si !!!, Hk pr kilo bil er jo den eneste fornuftige målestokken. Den lille hvite Audien fra Fredrikstad kjører fra meg, ikke fordi han har hk pr liter men på grunn av at han har 450hk delt på kun 1100kg bil (ca). 1100/450= 2,4 kg må hver hk bevege. Min bil 1700/525=3,2. Han kjører fra meg fordi han har mer hk pr kg. Synes dette blir for dumt Koster vel sånn ca 140k i deler å bygge en race preppa smalblock på 700hk+ Og da snakker jeg gromdeler, og uten overlading. Mine tanker var ca 420cid. Syntes det var litt vel mye pæng for mitt bruk. Så jeg kozer meg videre med de 300hk jeg har. :D Solgte de ubrukte Brodix-toppene fra '86! for 13k, og de skal nå brukes til race, i Special Saloon. Gleder meg å se hvordan de funker, og hva slags motor jeg går glipp av :rolleyes: :rolleyes: Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 500hk uten overladding vill være en "rettferdig" sammenlignig mot min bil. Kan firere ha overladnig burde vell jeg ha det. Det finnes vell firere uten overladning med 500hk, men det er lenge mellom hver. 140k for 700hk ut av en csb er sikkert mulig at det koster. MEN det koster ikke 140K å bygge 700hk ut av en big block(eller Pontiac mid block som er 30kg lettere cbb). Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Du t/a 455... Kan du fortelle litt mere om denne 1800 hk pontiacmotoren?? etter det jeg vet får du en 500 prostock motor ca1350 hk uten lading som kan kalles pontiac,men det er noe som skurrer i det du hevder.... Og hvis det er gto´n til alf du sikter til så tror jeg den motoren fort kostet en 1/2 mille..... og det er vel en chevamotor der egentlig..... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by Ratata Koster vel sånn ca 140k i deler å bygge en race preppa smalblock på 700hk+ Og da snakker jeg gromdeler, og uten overlading. Mine tanker var ca 420cid. Syntes det var litt vel mye pæng for mitt bruk. Så jeg kozer meg videre med de 300hk jeg har. :D Solgte de ubrukte Brodix-toppene fra '86! for 13k, og de skal nå brukes til race, i Special Saloon. Gleder meg å se hvordan de funker, og hva slags motor jeg går glipp av :rolleyes: :rolleyes: Hvorfor ikkje satse på en litt større smallblocker? Jeg ville satset på en Motown 440 cid smallblock. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.