Volvoturbo240 Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 breie dekk er greit nok det,men det er PROFILEN som ødelegger det hele. 225/35 hedde nok funket fint på eiker det,i bredeste laget men.. profilen er jeg enig i faktisk.. kommer til å kjøpe 225/35 neste gang, men jeg liker at dekkene passer bredda på felgen! derfor blir det 225 neste gang å.. edit: 215 ser greit ut det og, men 205 er for smalt etter min mening.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Power Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 For smale dekk på brei felg ser jalla ut. Jeg hadde 215/45 dekk på mine Eiker E1 felger og syntes det er passe. På de felga jeg har nå som er 8x18 kjører jeg med 225/40. 205 funker å bra på 7,5". Siter 2004 Dodge RAM SRT-10 1992 Volvo 240GL 1982 Volvo 242T Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Med 225 på 7,5 så vil dekket stikke greit utenfor felgen, ser ut som man har lyst på breiere felg, men ikke hadde råd til det! med litt dekkstrekk så får man plass til større felg i hjulhuset. på 7-7,5" breie felger så får man 205 levert fra dekkforhandler, hvorfor man da skal presse på 225 skjønner ikke jeg, da det ser helt på trynet ut. er man så redd for å kant kjøre felgen, eller å ikke få ned alle "hestene" i bakken så kan man like gjerne kjøre på dragracing dekk. Bra du veit hva du snakker om da. 205 på 7,5" felg ser ikke ut som det er vrengt på. syntes du det så er du fjern. Får ikke rett dekkside på 225 på 7,5, dekket stikker utenfor felgkanten. Men for all del. Gjør hva dere vil, men pent er det ikke. var no ikkje det at 205 va det eg meinte da, kjører sjølv med 205 dekk på så men er noen som det ser ut som dekka er vrengt på felgane, og ka dim dei har dei som det ser ut som det er vrengt på er vell 215,225,235 osv, dekka er vell for små for felgane, altso eg har ikkje peiling på ka dei har gjor for å få det slikt, men det er ikkje fint å sjå på:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Er jo detta som ser fjernt ut!!! ja, traktorprofil med dekkstrekk :P neste gang går jeg for 235/30-18.. skulle ikke tatt 225/35-18 :S Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T O N Y Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 har 215/35 på mine eiker.. å d ser helt fint ut:=) Siter kvifor gå når man kan sykkla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 ja, traktorprofil med dekkstrekk :P neste gang går jeg for 235/30-18.. skulle ikke tatt 225/35-18 :S Nå må du nesten få med at du IKKE snakker om Eiker her da, men Super DTM. Du hadde da grei dim på dekkene som stod på Eiker du hadde. m'm Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 har 215/35 på mine eiker.. å d ser helt fint ut:=) må slette noen pm'er prøver å sende deg på dei felgane som er i signaturen din:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Tror\vet dere om dette går? f.eks 205,40,17 på eiker e1? har d selv på mine.. Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 audifanatic trur det er du som er fjern eg, som du skreiv til meg her tidligare i tråden ser no ut på det bilde ditt der som eg komenterte her tidligere:) dekke er vrengt på felgen, ka om du er uheldig der, og legger deg lit nært et gangfelt eller på en parkerings plass ka da? store hakk i felger? kansje du er så uheldig å slår dei skeive? jaja lykke till seier bare eg tenk litt før du skriver på innlegg at folk er fjerne,og vertfall ikkje folk du ikkje kjenner:) sikkert mangen her som er enige i det. skal no heller kjøre med noen dekk som er litt uta i felgen ja........ Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 audifanatic trur det er du som er fjern eg, som du skreiv til meg her tidligare i tråden ser no ut på det bilde ditt der som eg komenterte her tidligere:)dekke er vrengt på felgen, ka om du er uheldig der, og legger deg lit nært et gangfelt eller på en parkerings plass ka da? store hakk i felger? kansje du er så uheldig å slår dei skeive? jaja lykke till seier bare eg tenk litt før du skriver på innlegg at folk er fjerne,og vertfall ikkje folk du ikkje kjenner:) sikkert mangen her som er enige i det. skal no heller kjøre med noen dekk som er litt uta i felgen ja........ Er ikke noe problemer med å kantkjøre felga, kan man kjøre bil så går det greit. Felga mine tåler litt mere juling enn eiker felgene. Mine er laget i TYSKLAND ikke ASIA. er en forskjell der. Har truffet mange hull, dumper osv, har enda ikke kjørt de skjeve. Er vel kanskje der det ligger, i prisen?! Har kjørt utallige ganger inn på byggeplassen og parkert, har enda ikke kantkjørt en eneste felg, er du så redd for å gjøre det så får jammen meg la vær å kjøre "lavprofil" Aremme. husk at på bilforumet.net så skal man skrive BOKMÅL. BOKMÅL. ikke dialekt. Jeg kan vel skrive hva jeg vil om folk, så lenge de kjører 225 på 7,5felg, kaller det tåpelig, fjernt osv å kjøre såpass brede dekk på så smal felg, også kommer dere å sier at dekkstrekk er tåpelig. kjører ikke mye strekk jeg, men det blir vel kanskje for mye for enkelte av dere med volvo, som skal kjøre såpass med hester?må jo få de ned i bakken. Husker når jeg hadde moped, da var det omågjøre å presse på breiest dekk for å se tøff ut. er jammen meg glad jeg ga meg med det etter første dekket. bullshit Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 jaja å so da? driter no i ka du har på eg:) bullshit :eek: knock og en ting til du har to typer her i norge som heiter bokmål og nynorsk, ikkje dialekt. Vill no seie det samme som eg kaller bokmål for dialekt det:( og om en ikkje får skrive på nynorsk her så veit ikkje eg, står ikkje noe om i forumets regler, hmmmmmmmmm har nett sett på reglane eg så...... står ikkje noe om bokmål der, er ikkje alle som ha bokmål som hovedmål på skulen. så veit du det,,,,, vill seie det at heile vestlandet ikkje har lov å skrive her det, noen fleire som har noen meininger og gidder å kvervulere med audifanatic så verse god, gidder ikkje bry meg meir om diskusjonen din, har fått levert ut mi meining no så:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Nå må du nesten få med at du IKKE snakker om Eiker her da, men Super DTM. Du hadde da grei dim på dekkene som stod på Eiker du hadde. m'm Jeg snakket om audifanatic sitt dekkstrekk jeg.. jeg kjørte med 225/45-17 dekk på eiker og jeg angrer ikke den dag i dag at jeg kjørte med den dimm'en. Nå har jeg litt dekkstrekk selv, ingen kantbeskyttelse.. Det er litt kjipt, pga. profilen min er nå så lav, at felgene gjerne tar nedi kanter, om jeg kjører ned fra fortau feks.. og ja, i bergen må man det til tider :S Moralen: få beskyttet felgbanen. ps. Eikerfelgene er vel produsert i Tyskland? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 om jeg kjører ned fra fortau feks.. ? hhe er vel eksosen som er problemet ditt med slik offroadkjøring? *funnet ut noe med bremsinga? kom på du kan jo bare kjøpe turtallsperre/launch control du og, så setter du den på 4.500rpm eller noe, litt mer kansje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 å uansett dere rauhål, noen biler psser strekk, andre biler ikke, og spør du meg er GOOOD dekkstrekk noa av det viktigste og elementæra i hele tyskerstuket! om volvoer passer det, kan diskuteres, på eiker syns jeg personlig 215/40(35) er fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 @b230ft (OT): Jeg tror jeg mekker meg to katalysatorer og restriktor på innsug @b230ft (ontopic): Det som er litt teit med bla.a. bilforumet, er at alle har rett.. Dere har feil, det er jeg som har rett!! Helvette heller?! Neida, hehe.. Men, sant.. Jeg regner med dere skjønner hva jeg mener. Noen sier du må ha dekkstrekk, ellers er du taper. Noen sier du må ha traktorprofil, Noen sier du må kjøre med 14" stålfelger, etc. Hvorfor kan ikke folk tenke seg over to ganger, før de faktisk kommer med sine egne premisser? Det er ikke alle som kjører på samme type vei/underlag. Noen vil faktisk ha komfortabel bil, noen vil ha lovlig bil, etc. etc. Når noen spør om hva som er mulig, bør de få alle alternativene og velge ut i fra egne premisser. Det er iallefall mine 50 øre, selv om jeg alltid har rett. Ha en videre fin kveld, folkens.. (også du med dekkstrekk og vw i grillen, som merkelig nok driver å disser folk inne på et annet merkeforum). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg