Gå til innhold

205 på Eiker E1

Ranger emnet

pinjongen

Anbefalte innlegg

Men, sant.. Jeg regner med dere skjønner hva jeg mener. Noen sier du må ha dekkstrekk, ellers er du taper. Noen sier du må ha traktorprofil, Noen sier du må kjøre med 14" stålfelger, etc.

Hvorfor kan ikke folk tenke seg over to ganger, før de faktisk kommer med sine egne premisser? Det er ikke alle som kjører på samme type vei/underlag. Noen vil faktisk ha komfortabel bil, noen vil ha lovlig bil, etc. etc. Når noen spør om hva som er mulig, bør de få alle alternativene og velge ut i fra egne premisser.

Det er iallefall mine 50 øre, selv om jeg alltid har rett.

Ha en videre fin kveld, folkens.. (også du med dekkstrekk og vw i grillen, som merkelig nok driver å disser folk inne på et annet merkeforum).

Er ikke dissing, men om dere virkelig føler det sånn, så beklager jeg, vil jo ikke gjøre volvo gutta lei seg.:magic

Jeg sier ikke at man må ha dekkstrekk, men prøver å få folk til å kjøre lovlig dimensjon som faktisk passer bedre til felgen. Jeg liker dekkstrekk og syntes det er fett å se på.

Enkelte kjører dekkstrekk for å forhindre subbing i hjulhus, når man kjører brede felger, mens tydelig andre kjører bredere dekk for å fylle ut hjulhusene!

Jeg svarte på denne tråden da det går såpass mye feilinformasjon rundt de Eikerefelgene. Og følte det kunne vært greit å i alle fall "redde" en person fra å sette på overdimensjonerte dekk bare fordi det er "kult" i volvo miljøet.

Og er veiene virkelig så dårlige som dere skal ha det til med tanke på å kjøre "ikke dekkstrekk" osv, så passer det vel bedre med å kjøre original felger?

Ha en fortsatt fin dag da Da butcher. Snakkes

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ser sikkert bra ut der du kommer ifra og farstgrensene er for homser.

:???:

Hehe! :D

La nå folk få kjøre med hva de vil.

Til de som liker strekk: Er ikke dere glad for ikke alle har samme kule strekket som dere har da? Det må jo være grisetøft å være eneste i gaten med rett dimensjon... Tenk om alle hadde hatt samme som dere, da hadde dere jo ikke vært noe kule.

Til de som liker passe store, brede dekk: Hvorfor bry seg om de som liker strekk, og argumentere i mot? Det er ikke dere som evt. ødelegger felgene. La de nå disse dekkdimmen så mye de vil, helt til den dagen de kantkjører disse super tyske felgene det snakkes om. Da øker nok dimensjonen og lommeboken krymper.

Tror trådstarter har fått noen svar her. Han kan visst bruke alt fra 195-225. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som liker passe store, brede dekk: Hvorfor bry seg om de som liker strekk, og argumentere i mot? Det er ikke dere som evt. ødelegger felgene. La de nå disse dekkdimmen så mye de vil, helt til den dagen de kantkjører disse super tyske felgene det snakkes om. Da øker nok dimensjonen og lommeboken krymper.

Tror trådstarter har fått noen svar her. Han kan visst bruke alt fra 195-225. :)

Er nok ikke noe fare for å kant kjøre felger, og skulle det skje så er det bare å kjøpe nye, er vel ikke gjerrig heller?

Men bare så det er sagt så er 205 på 7,5" bred felg: IKKE DEKKSTREKK.

Kommer nok aldri til å kjøre for brede dekk på mine felger da det:

Ser ikke bra ut.

Får ikke senket bilen så mye

Dårlig kjøreegenskaper.

men at jeg en eller annen gang om 10år kommer til å sette på riktig dim på riktig felg er sikkert. Trådstartet og alle andre på forumet kan bruke hva de vil av dimensjoner. Men grunnen til at jeg var raskt ute med å nevne det med 225 dekka, var for å høre hvorfor dere tror 225 er best på 7,5 felg, og alt dere sier et at "dekkstrekk er teit" "dårlig veier her" osv osv. Er like dårlige veier her jeg bor, men har enda ikke merket det på felgenejerkoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke noe fare for å kant kjøre felger, og skulle det skje så er det bare å kjøpe nye, er vel ikke gjerrig heller?

Ser ikke bra ut.

Dårlig kjøreegenskaper.

men at jeg en eller annen gang om 10år kommer til å sette på riktig dim på riktig felg er sikkert. Trådstartet og alle andre på forumet kan bruke hva de vil av dimensjoner. Men grunnen til at jeg var raskt ute med å nevne det med 225 dekka, var for å høre hvorfor dere tror 225 er best på 7,5 felg, og alt dere sier et at "dekkstrekk er teit" "dårlig veier her" osv osv. Er like dårlige veier her jeg bor, men har enda ikke merket det på felgenejerkoff

Helt greit å være uenig vet du! :) Nok mas her nå.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bra ut.

Dårlig kjøreegenskaper.

om du har så mye penger til overs kan du no slenge over litt, til oss som ikkje har så mye til overs:) hehehehehehehehehe

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har opplevd at eikerfelger har "sjært" litt ifra side til side med dim. over 215? har hørt noe snakk om det og at det er småjævli å kjøre med... :)

Jeg kjører med 215/45/17 (riktig dimmensjon hvis du har 215 dekk!)

Det er uten tvil beste jeg noen gang har kjørt med. Kun sporing ved dype hjulspor.

Ellers så går det som på skinner....så gå du kan trygt gå for det.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har så mye penger til overs kan du no slenge over litt, til oss som ikkje har så mye til overs:) hehehehehehehehehe

Du får slutte å leve på mor og far og heller skaffe deg en jobb og en utdannelse. Kan ikke gi penger til annet enn veldedige formål, og du går nok ikke under veldedige formål.:rolleyes:

SKulle det være noe mere du lurer på så ta det på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får slutte å leve på mor og far og heller skaffe deg en jobb og en utdannelse. Kan ikke gi penger til annet enn veldedige formål, og du går nok ikke under veldedige formål.:rolleyes:

SKulle det være noe mere du lurer på så ta det på PM.

Haha, skal seie deg en liten ting eg du.

Har nok sikkert jobba 100 ganger mer enn det du har gjordt i livet ditt.

Har en stor familie som jeg jaggu slite ræva mi for får å gi dei mat på bordet og det dei trenger, men eg bruka ikkje masse penge på felger som deg!

Finns faktisk andre ting å bruke penger på, har litt andre verdier enn deg kansje?

Korfor skal en ta det på pm då egentlig?

Du tok ditta her på åpent forum, og eg tollererer faktisk ikkje å få drittpreik fra folk som e masse yngre enn meg, og skal være så høge i hatten.

Du tok det her, så om du går tom for argumenter så er det du som startet dette.

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bra ut.

Dårlig kjøreegenskaper.

som du ikkje får dårlige kjøre egenskaper med dekk strekk????

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dekkstrekk er rått..

Plusser og minuser med dekkstrekk:

+ Ser bedre ut (ok, smak og behag)

+ Sporer mindre pga kanten mellom dekkside og dekkbane blir mer avrundet.

+ Får som sagt hjula lengre ut og mer senk.

+ Raskere styrerespons

- Felger kan bli kantkjørte (Hvis du kjører som ei kjærring, eller absolutt SKAL parkere oppå fortauet)

- Ofte ikke godkjent (Who Cares)

- Kan ved ekstreme tilfeller av myyyye strekk bli varmgang i dekksidene, ved f.eks rask kjøring på Autobahn, og dekket kan eksplodere.

Plusser og minuser med ballongdekk:

+ Ofte godkjent, med mindre du har kjempeballong.

+ Ofte mer kurant dimensjon med ballongdekk, som gjør prisen billigere.

+ Kan parkere inntil fortauskanter, låne bort bilen til kjærringa, slik at du kan slite dekket gjennom korden på dekksidene før felgen blir oppripet.

- Sporer mer pga kanten mellom dekkbane og dekkside blir mer firkantet.

- Ser bajsent ut.

- Tregere styrerespons

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider