Breisladdern Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Lite problem her... Jeg har akkurat skifta front fra "80 mod til en "87 mod.. Og i de gamle parklysa var det bare en vanlig 5w pære, men i de nye er det en 5/21W pære, dvs den har to glødetråder.. Da den på 5w er parklys og den på 21w er til automatisk kjørelys.. Jeg har jo aldri hatt kjørelys på bilen min, så jeg lurer på hvor jeg skal ta strøm fra til den 21W tråden... Kan ikke ta den rett fra ei sikring som har strøm ved tenning... da vil jo kjørelyset lyse selv om jeg setter lysbryteren på parklys... Forslag?? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 hvorfor må du ha parklysene da? mye tøffere når det er litt sterkere lys på de :) la det være er mitt råd. det er mye finere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by VolvoRaggar Lite problem her... Jeg har akkurat skifta front fra "80 mod til en "87 mod.. Og i de gamle parklysa var det bare en vanlig 5w pære, men i de nye er det en 5/21W pære, dvs den har to glødetråder.. Da den på 5w er parklys og den på 21w er til automatisk kjørelys.. Jeg har jo aldri hatt kjørelys på bilen min, så jeg lurer på hvor jeg skal ta strøm fra til den 21W tråden... Kan ikke ta den rett fra ei sikring som har strøm ved tenning... da vil jo kjørelyset lyse selv om jeg setter lysbryteren på parklys... Forslag?? Du har noen strøm ledninger som slår seg på samtidig som tenning.. feks. sigarett tenner, horn, etc. Du kan koble et relè inn mot den kilden og bruke den kilden som styrestrøm! Ikke kobl deg rett inn mot pæren derifra!! du bør bruke et relè, ellers vil du blåse sikringer i hytt og pine.. ps. husk også å montere en sikring eller to for sikkerhets skyld :-) Da jeg koblet usa fronten på bilen min, tok jeg et relè til hver lykt. Noen synest kanskje det er overdrevet, men det gir "headroom", pluss jeg ville ikke ødelegge volvo sin måte å sjekke om pærene er gåen.. om jeg dro styrestrøm fra bare ene siden, tror jeg at bulb warning hadde lyst hele tiden.. om den bare hadde virket da.. hehe.. :p ps. husk også å bruke litt kraftige strømkabler! Volvo sine strømkabler til frontlyktene kunne gjerne vært av en kraftigere type. kjøp deg strips og kabel samlere også.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by pahf hvorfor må du ha parklysene da? mye tøffere når det er litt sterkere lys på de :) la det være er mitt råd. det er mye finere. han kan faktisk få feil på eu kontroll om han ikke kobler den til, da han kan få "feil funksjon på parklys" eller.no i den dur. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=265&NodeID=1024&RootID=629 Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by DaButcher Du har noen strøm ledninger som slår seg på samtidig som tenning.. feks. sigarett tenner, horn, etc. Du kan koble et relè inn mot den kilden og bruke den kilden som styrestrøm! Ikke kobl deg rett inn mot pæren derifra!! du bør bruke et relè, ellers vil du blåse sikringer i hytt og pine.. Ja, veit at jeg kan gjøre det på denne måten.. men da får jeg jo det problemet med at kjørelyset alltid har strøm, selv om lysbryteren står på park.. Men så klart kan jo gjøre slik som pahf sa; bare la kjørelys være parklys, med sterkere lys... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.