koKKin Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 men hvis du får en helt bil med b230et for 4K så ville jeg slått til. får jo vrak pant....å det står jo 531 topp på den motoren. den er verdt no lapper. turbo å manifold er verdt litt. ikke no dårlig kjøp for 4K men ikke bruk penger på en 230et, som nevnt over..innmaten er lagd av saltstenger. ta vare på toppen å kjøp deg en 230FT el FT å sleng den på der. da har du et par utgangspunkt;) Hvordan ligger 230ft på i pris? Er dette vanskelig å få tak i ? Siter Volvo V50 1,6D 2008 Volvo v40 1,8L 1998 (solgt) Bmw 318is 1994 (solgt) volvo 244 dl 1981 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 sverige er en fin ting;) ligger på alt fra 8k til nærmere 20k. kommer ann på stand å hva som følger med. broren min betalte 15k for en FK uten turbo å manifold å ledningsnett. men dåg med m90 girkasse.. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 hehe, ser innlegget er slettet.... men du trenger bare blokka hvis du har toppen og sprut+tenning fra før av. Dette blir liksom "økonomi-trim" av bilen... man får et bedre sprut ved å få inn LH2.4, som følger med FT og FK-motorene, men dette koster litt igjen. skal du bare "ha turbomotor" i bilen, så billig som mulig, og ingen ytterligere planer for den, så kan du kjøpe deg en komplett FK eller FT blokk, og sette på 531 toppen, chip'e og kjør 1 bar ladetrykk. Da snakker vi hvertfal 200hk, som skal holde... sålenge sprutet holder;) Bare pass på at blokka er i god stand... så FK blokker med eventuelt LAV km er å foretekke. Husk at topp-pakning, clutch etz kommer i tillegg.... + eksosanlegg, så motoren er ikke alt. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 men hvis du får en helt bil med b230et for 4K så ville jeg slått til. får jo vrak pant....å det står jo 531 topp på den motoren. den er verdt no lapper. turbo å manifold er verdt litt. ikke no dårlig kjøp for 4K men ikke bruk penger på en 230et, som nevnt over..innmaten er lagd av saltstenger. ta vare på toppen å kjøp deg en 230FT el FT å sleng den på der. da har du et par utgangspunkt;) Ville bare nevne at det er folk (til og med her på forumet) som har tatt ut over 500HK på gammle 230 bunn.... Så ikke undervurder den! Bare litt svake råder! Om du kjøper den bilen, selger vraket. og heller legger pengene du kunne brukt på en FT motor i nye råder og stempler og kansje ei marineveiv! Så har du en MYE bedre motor en FT :) Bare en tanke altså! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koKKin Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Ville bare nevne at det er folk (til og med her på forumet) som har tatt ut over 500HK på gammle 230 bunn.... Så ikke undervurder den! Bare litt svake råder! Om du kjøper den bilen, selger vraket. og heller legger pengene du kunne brukt på en FT motor i nye råder og stempler og kansje ei marineveiv! Så har du en MYE bedre motor en FT :) Bare en tanke altså! var det jeg lurte på jeg og. Da må jeg da komme billigere ut!? Siter Volvo V50 1,6D 2008 Volvo v40 1,8L 1998 (solgt) Bmw 318is 1994 (solgt) volvo 244 dl 1981 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Kommer ann på selfølgelig! Parner hadde jomarineveiv, h-profil råder og smidde stempel til den motoren for 10-11K mener jeg... om jeg ikke husker helt feil da! Og ikke bare kommer du billiger ut! Du får en MYE mer solid motor. Med større folum en en standard ft Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 jaha...det regnestykket vil jeg gjerne se! Grom-råder = 2645,- for et sett. (SAM) SMide stempler er 2000,- pr stk = 8000,- tot (KG-trimming) Veiv koster deg hvertfal 3-4 lapper det og + paknings-sett og råde+rammelagere er rundt 2500,-.... og for 300hk, syns hvertfal jeg at dette er DYRT, og langt mer kostbart enn en FK eller FT motor. Husk at du da står igjen KUN med en grom blokk uten innsprut til nesten 15 000,- wasted money spørr du meg... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.