Gå til innhold

d24/d6 og m90 kasse??

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

noen som vet om det går å hive på ei m90-kasse på d24-motoren? clutch-hus, inngående/utgående aksler o.s.v stemmer det overens? er m46 kasse med noe løen overdrive, som jeg er lei av at funker bra en dag og ikke no særlig en annen dag :(

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oki, var noe sånt jeg trodde. Kan noen skrive opp en smørbrødliste over hva jeg trenger for å konvertere fra m46 til m90 ?

Selv kommer jeg på følgende:

Mellomaksel

Chlutch

m90-kassa..

Hva med:

-svinghjul

-clutch-hus ->passer dette overens med det som sitter der fra før?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekkas;)

eneste forskjellen på m90 kontra m45/46 er at det holder lenger og har 5gir uten overdrive.....

tror neppe en trenger ei sprek kasse på d6.. men for all del..

For det første så er ikke de kassene spreke

For det andre så er M90 helt nydelig å bruke i forhold til de gamle kassene

kjekkasknock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har nymotens dieselmotorer med detta temaet her å gjør a?? hold dere til saken a. skjønner at han vil bytte kasse pga den jævla OD dritten. M46 er ikke noe god å gire med heller. noen som velger komfort og driftsikkerhet, framfor noe som ikke funker og er noe dritt å bruke. noen som er enig??

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider