Gå til innhold

Prosjekt sladdebil:Nå med ny bil uten rust!! 78 mod 242 og b23et 300hk +?

Ranger emnet

2FAST 2FØRTI

Anbefalte innlegg

kan legge ut litt bilder av ting jeg har fått tak i.. skjer ikke så mye bilen akkurat for tia.. fått flytta den til et annet verksted og fått skjært ut et donorgulv til den.. må få ferdig 76'n innen oktober så jeg kan kjøre den og bli kvitt 85 dl'n.. har flere ting, må bare få knipsa litt bilder..

DSCN2988.jpg

DSCN2995.jpg

Splitter nye grønne R Dyser fra S60R

DSCN2992.jpg

Nye typen truetrac med smidd stål.

DSCN2993.jpg

Garret GT3071R Turbo.. god for 450 hk med lynkjapp spool up :D og krb grenrør

IM000150.jpg

Enda en b23et blokk.. tok meg en harry tur til gøteborg på søndag og henta'n for 1 høvding.. Nedreide stempler for lavere komp.. en vakker dag når bilen er ferdig så får jeg bygge sammen denne med den nye turboen og 531 topp som jeg må frisere litt først..

DSCN2989.jpg

DSCN2990.jpg

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Truetrac er oppbrukt!!! Alle har truetrac, omg, lizm.. r du ik kul, ass???

Yes, biltema, eh.. bilforumet folket, de syter og klager på at eikerfelger er oppbrukt, men nå er vel truetrac snart oppbrukt også?? hehe..

Ser ut som prosjektet ditt går fremover! Hvilke støtdempere kjører du på? Tror ikke jeg fikk lest det tidligere.

Jeg holder ellers på (innimellom) med et prosjekt, vedr. å få godkjente slike coilovers som du har der. Eneste er at den typen jeg satser på blir godkjent, har da sveisede gjengerør.

Mangler bare litt specs/papirer, så tror jeg sakene ordner seg.

Blir gromt å se bilen din bli ferdig :-)

Skal du lage skvalpepanner på bunnpannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2fast bare samler på masse kule volvodeler. Bilen hans blir nok ikke ferdig før 2010:volvsmile

hehe, synest nå prosjektet virker veldig bra hittil..

er mange prosjekter som egentlig ikke er prosjekter, men heller en slags forfase og mange blir aldri realisert.

Et prosjekt har et klart definert mål, men kan kan jo forsåvidt unnvike litt, så lenge prosjektmålsettningen møtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2fast bare samler på masse kule volvodeler. Bilen hans blir nok ikke ferdig før 2010:volvsmile

jeg skal starte volvo museum når jeg blir gammel så starter i ung alder å samle inn ting :D i 2010 er nok 242'n min rusta til hælvete og knekt i 2 om jeg ikke gjør no med den :p

bilen min kjører ingen steder den :p men har både gule koni og får straks r sport dempere med coiloverne.. Skvalpepanner? hva er det? hehe..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må sette igang nå jan!! gjøre alvor av planene, du har jo nok av deler.........

faen.. da må jeg skaffe meg et lokale så jeg kan få åpna museum da! kan jo ikke ha museum i garasjen.. var det ikke sånn at barnebarna mine skulle arve b23et blokka når jeg er 80 år da? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette Jan :)

Tør jeg spørre hvor du kjøpte dyser og turbo ?

Er forresten de grønne dysene lavohm?

stå på videre!

kjøpte turboen brukt av ben are, men han skaffe deg ny til en billig penge :p ellers kan du kjøpe fra statene selv.. koster da rundt 1200$ + porto og moms ca.. Dyser og guldbokser dukker opp stadig på tpc.. dysene er lavohm ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte turboen brukt av ben are, men han skaffe deg ny til en billig penge :p ellers kan du kjøpe fra statene selv.. koster da rundt 1200$ + porto og moms ca.. Dyser og guldbokser dukker opp stadig på tpc.. dysene er lavohm ja..

Når ble dine lavohm.

S60r dyser er høyohm.

Funker fint å kjøre med høyohm dyser

med formotstand.

Men ikke lav omhs dyser uten formotstand

går ikke brenner hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider