Gå til innhold

Prosjekt 2004 audi a3

Ranger emnet


hc_TK

Anbefalte innlegg

Holder på med å putte inn litt utstyr i min nye audi a3.

 

Utstyret jeg har liggende er

Supra strømkabler 2x25mm2

Peerless HDS exclusive 4''

Peerless HDS exclusive 8''

Seas performance diskant 1''

Seas ca 18rnx 6,5''

Stinger exspert kondensator

2x Alpine mrd-m605

Alpine mrv-f545

Brown Bread

3x 5m signalkabler

Alpine 9855R(på reperasjon)

Alpine 9853

div koblingsutstyr

 

Planen var å kjøre diskant og 4'' passivt med 8'' og evt oppgradere med en subb senere. Men pga av vaskeligheter med plassering og at jeg ikke vil tukkle for mye med interiøret, kommer i første omgang til å teste ca18rnx for å endre minst mulig på interiøret. Men hvis jeg savner for mye dynamikk vil jeg senere tenke på å bytte over igjen.

 

Til nå har jeg lagt alt av signal, strømkabler osv. Diskantene er også putten inn a a-stolpen. Mye av interiøret er ribbet, og i morgen får jeg rullen med BB. Mer info og bilder kommer.

 

 

Ny produktliste

Alpine cda-h9853r

Seas Perfomance 1'' diskanter

Focal Utopia Be 3w2 3'' mellomtoner

Peerless HDS Exclusive 8'' bassmellomtone

Alpine MRV-F545

Alpine MRD-M605 X2

 

 

Det som skal inn etterhvert

Alpine IVA-D100

Alpine PXA-H701 prossesor.

Nye diskanter

Nye subwoofere

Nye forstekere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag har jeg trukket ferdig alt av kabler og jeg har dempet dørene og bagasjerommet.

jeg har tatt to lag med BB på ytterdelen og innerdelen av dørene og 1-2 lag i bagasjerommet. Trenger jeg mer demping andre steder i bilen?

Har en halv rull bb igjen, så kan dempe mye mer.

 

her er bilder av kabler, demping og ferdig plassering av diskantene.

 

P7310005.jpg

P7310004.jpg

P7310002.jpg

P7310001.jpg

P7310007.jpg

P7310008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått inn spilleren, så dynamostøy vet jeg ikke enda. Orginalt var det ikke noe tegn til dynamostøy. Sånn generelt er bilen ok dempet,iallefall lysere toner, men det er litt dyp hjul og motorstøy. Vet ikke hvordan det har blitt med BB enda..

Er også fortsatt usikker på om jeg skal ha 2 eller 3 lag i dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hvordan får du ført HT kabler ifra dørhøyttaleren og inn?! hva må du ta av ?! :D. Skal gjøre det selv på min Passat 99 mod, er sikekrt noala likt.

Jeg må iallefall ta av hele den indre plata og (og ta ut vindu etc..) fordi høyttalerene er skrudd inn "baklengs" :D. Det er hat, var ikke slik på en 97 modell jeg mekka på.

 

Skal også dempe min med BB :). Gleder meg til resultatet i min (din også da.. ) . Men har du lagt nye kabler til høyttalerene i døra ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har hovedsaklig trukket dem i plastgjennomføringen. i døren var det plass nok.. Men måtte modifisere litt fordi plastgjennomføringen til bilen var en hel plugg, og ikke et åpent hull. Skal ta bilde av det og legge ut jeg.

Bilen har definitivt blitt MYE bedre dempet etter BB. Jeg måtte skru ned viften for å høre hvor stille det var blitt.(men hørte ikke mye da heller..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P7310008.jpg

Hvis du ser nøye på dette bildet, kan man se et lite glimt av kabelgjennomføringen. Det var en ubrukt gummiplugg, som satt noen få cm over kabelgjennomføringen. Jeg dro kablene gjennom her og ned til den orginale gjennomføringen og så inn i døren. Den er dekket med et sånt sort plastikrør for beskyttelse.

Vet ikke om vi har samme dører, men mine gikk veldig greit og få løse..

Jeg har lagt 3 lag med BB på ytterveggen, spesielt fordi jeg skal bruke rommet mellom døren og ytterdøren som "kasse". Har ikke fått på panelene som også demper mye, men jeg har merket STOR forskjell. TakK pål! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå kar jeg og.. så da blirre vel BB på innsiden av døra her og.. men jeg skal i første omgang "bare" ta frontdørene, holder med 1 rull?! selvom jeg legger 2-3 lag på ytterdøra?! :D. Vet det er mye på rull.. men veta itte je :D.

en "rull" med BB består av 2 mindre ruller. Jeg brukte 1 og 1/2 på å putte inn 3 lag i dørene og et til 2 lag i bagasjen. Hadde jeg hatt tid og penger hadde jeg kjøpt en rull til og dekket hele gulvet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår