Gå til innhold

Prosjekt 2004 audi a3

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette MÅ bare bli bra..............m'm m'm m'm m'm

Ja, vi får da håpe det. Har jo tatt utganspunkt i relativt gode komponenter, og gjort det solid og enkelt. Gleder med sykt til å høre på dette. Ca18rnx spiller i mine ører meget bra, men jeg er mer spent på om seas performance diskanten holder mål. Har ikke noen erfaring med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg fått koblet opp for lytting, og jeg ble faktisk ganske overasket. Det spilte veldig pent ved første lytt og enkel deling på forsterkeren. Dette er også med en gammel "billig" pioneer spiller. Jeg gleder meg til å få koblet på alpine spilleren, justert det riktig og spilt dette inn litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fbd35acd.jpg

Her er bilde av monteringsrammen til mellomtonen.

bfcee143.jpg

Her er løsningen med kabelgjennomføringen ut til dørene.

ee7b8d9a.jpg

Bilde av mer demping i dørene med eggekartongformet skumgummi.

P8060004.jpg

P8060005.jpg

P8060006.jpg

P8060008.jpg

P8060009.jpg

Hvis man ser nøye etter så ser man at plastkanten i døren ligger helt tett intil mdf ringen, nesten hele veien rundt. Når de orginale dekslene er på så ser bilen 100% orginal ut.

Lyden er også veldig bra, men diskanten trenger å bli spillt inn og justert litt ned. Bilder av det foreløpige bagasjrommet kommer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lurt er det med disse skumgummiplatene inne i dørene? Samler seg jo en del fuktighet der inne når det regner etc.

Monteringsringene til fremdørene så forresten meget kjent ut :thumb

Flink og nøye er du hvertfall - det skal du ha!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lurt er det med disse skumgummiplatene inne i dørene? Samler seg jo en del fuktighet der inne når det regner etc.

Monteringsringene til fremdørene så forresten meget kjent ut :thumb

Flink og nøye er du hvertfall - det skal du ha!

Mvh

nja..hehe. håper da det går greit med skumgummien. Den hindrer resonanser i den rette panelet..Prøver å gjøre dette så bra jeg kan. er jo mitt første prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har fått meg nye leketøy, en Behringer ecm8000 målemic og M-Audio MobilePre USB , forforsterker som kobles til pcen. jeg bruker dette for å få et bedre bilde av hvordan freqvenskurven ser ut, og gjøre det lettere å tune anlegget. Det er ikke så store muligheter for justere så mye men jeg får justert vekk de verste feilene.

Jeg har også støpt nye diskantpoder som er lakkert i interiørets farge. Disse er også vinklet mer, og gir et bedre lydbilde. Bilde av dette kommer..

Men her er bilder av målingene, tatt i to forskjellige programmer. hvis noen er interisert kan jeg fortelle mer om programmene, og hvordan dette fungerer!

EX24-sep-062.jpg

EQ24-sep-06.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mye koster slikt måleopplegg? ;)

Micen kostet vel rundt 600kr og forforsterkeren koste 1400. så 2000,- for måleutstyret, og programmet jeg bruker er gratis. Men det finnes en drøss med forskjellig programmer i alle prisklasser.

Jeg som ikke har noe erfaring med lydtuning har fått veldig mye ut av dette, og nå låter det veldig bra! har lyst til å prøve meg i amatør eller noe annet i emma, bare for å se.. tror nok ikke jeg har noen sjangs, men hadde vært gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatør neste år? Vi møtes i strid skjønner jeg :D hehe... lurt litt på noe sånt som det der ja... får se om jeg gidder...

hehe. er jo flere og flere som får god lyd her i landet. ha jo ikke satset kjempemye, men prøver å få god lyd ut av ganske gode komponenter. Men er vel mange andre som har bedre utgangspunkt og stiller sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har noen flere bilder...Bagasjerommet midlertidig for å få lyd og diskantene nesten ferdige. litt mer småpirk må til...

PA180094.jpg

PA180103.jpg

Har planer om hvordan dette skal se ut til slutt..må bare få tak i litt mer penger til nye 10''..Tror det blir xxls fordi de er ok i pris jeg tror de vil spille passe høyt og passe pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å hijacke, men sandvika? bor ikke så langt unna hc selv matador, burde jo kunne fått til noe felles-lydråning en dag.

skal til lillestrøm ja, men blir vel kanskje på torsdag. Skal muligens bort i helgen.. Men vi får se. Skal dit uansett. Hadde vært gøy med et minitreff :P Men invendig er jo ikke bilen så mye å skryte av. savner også en skikkelig dsp for å få litt mer ut av elementene. Subben er også litt "tilfeldig" med tanke på kassen, tuning osv. Se de fine portene :P Anbefalt 16l lukket..hadde 32(hadde andre elementer før) :wonder: så da måtte jeg porte litt...:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider