Gå til innhold

Prosjekt 2004 audi a3

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

ikke for å hijacke, men sandvika? bor ikke så langt unna hc selv matador, burde jo kunne fått til noe felles-lydråning en dag.

hehe... begynner å jobbe der snart ;) men ikke umulig å få det til etterhvert ;) men jeg kan ikke dra till lillestrøm før på lørdag heller, så om ikke treffes vi en annen dag vel? :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... begynner å jobbe der snart ;) men ikke umulig å få det til etterhvert ;) men jeg kan ikke dra till lillestrøm før på lørdag heller, så om ikke treffes vi en annen dag vel? :)

Joda det er mulig det. Er jo gøy å studere andres arbeid og snakke litt bilstereo.

Sandvika er jo 2 min unna og jay bor jo 5 min unna den andre veien..

..Har du forresten kommet noen vei med spilleren min? (cda-9855?)

Er meget spent på SI mag'ene til jay og ikke minst ditt oppsett matador.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Ble andri helt ferdig med finishen på diskantene, og jeg ble aldri helt fornøyd med resultatet. Da er det bare en ting og gjøre, og det er å modifisere mer!

PB020001.jpg

PB020012.jpg

Ut med diskanten, og sparkle mer. Valgte å lakke dem lik farge som bilen, mørk grå metallic.

PB100013.jpg

PB100018.jpg

PB100020.jpg

Jeg holder også på med amprack hvor jeg også skal støpe kasser til subbene mine, men det må tas til våren når det er varmt nok for å holde på med polyester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får leid garasje nå ser det ut som, planen er å støpe i den, har 2 svære propanvarmere stående slik at vi bør kunne ha 25-30 grader der lett selv med døra oppe og god lufting ;)

gir deg nærmere beskjed, men i så fall kan du også få komme og støpe

JA! hehe, men jeg står litt fast på subbene mine. vil helst bytte dem ut, men har ikke mye penger og ingen vil kjøpe mine gammle. Men kasse til de gammle vil jeg lage uansett. må få laget mdf forman i bakkant og baffelringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Om dagen sitter jeg og funderer på hvordan jeg skal få plassert mellotonene mine i døra..

PB100013.jpg

Problemet er å få laget en lukket kasse bak elementet, som skal være på rundt 1,5l.. Det er ikke store greiene, men poenget er at den ikke skal spille freeair.

Plasseringen blir øverst i døra, på høyde med luftdysen. Disse vil bli svakt vinklet. Jeg tror dette er den enkleste løsningen, siden jeg ikke tørr å gå løs på dashbordet. Vil nemmelig at bilen skal se strøken ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute i bilen og funderte litt mer, og tror ikke jeg får plass til mellomtonene der. det blir liten plass og jeg er usikker på om resultatet vil bli bra. Jeg tror heller jeg får håpe på at det er noen snille mennesker som har lyst til å hjelpe meg. *hinthint* har null erfaring med dashinstalasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knipset noen bilder på hvordan plasseringen skulle bli. Jeg tror det som blir penest er dasjbordet, noe jeg helst ville ungå.

PB220013.jpg

PB220019.jpg

PB220010.jpg

Noen tanker og ideer til hvordan de kan plasseres og hva som vil spille penest?

Og et bilde av hvordan cd spilleren ble til slutt. (har hatt denne lenge, har bare glemt å ta bilde av den.)

PB220016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bra stereo dette, men hva gjorde du med dekselet til diskanten? Ser jo ut som leire? ER dette glassfiber?

Og den finishen:O HVordan fikk du det til? Så bra?:)

Jo,takk! Jeg tok av plastdekselet fra a-stolpen som dekket orginal diskant og la støpte med glassfiber. Dette ble så limt for at glassfiberen ikke skulle sprekke fra plasten (noe jeg hadde problemer med) Så er det pussing, sparkling, pussing, sparkling, pussing og litt mer pussing. Så er det en god del lakk for å få best mulig finish. Kunne gjort alt mye letter fra begynnelsen av, men man lærer mens man jobber. Ligger noen timer bak resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å støpe en POD fra A-stolpen bak, inntil(eller integrert med) diskanthuset..??

kan vel passe bra i "kulpen" der du har lagt profilskiva?? :)

Har aldri turt å løsne a-stolpen fordi jeg har hørt at man må demontere omtrent hele taket for å få den løs. Har heller aldri fått løsnet dashbordet (vet ikke hva jeg gjorde galt)

Det frister egentlig ikke å trekke om hele dashbordet heller, pga mye stoffutgifter og jeg vet ikke hvor pent det blir med mellomtonene i døren. Så er usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg vil absolutt ha disse inn i bilen. De låter jo helt sinsykt.

Et godt alternativ kan være å lage kickpanel, men jeg vet ikke hvor bra dette vil bli med tanke på lydbildet.. Har iallefall nok plass til det, men jeg har ingen erfaring med dette..Noen innspill her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upps sann!!! lite trivelig å gå løs på taket ja:P

kanskje lettere å modde døra da?? hmm...gjelder kanskje å finne noen som er god på å skru audi og høre med de litt først..?

Har ikke sett noen andre bygge omfattende i denne a3'en før.. Kjipt å demontere taket, ja, og døra er jeg utrolig usikker på. Hvis Kickpanel funker er det den klart letteste veien å gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider