Gå til innhold

Prosjekt 2004 audi a3

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

Jo,takk! Jeg tok av plastdekselet fra a-stolpen som dekket orginal diskant og la støpte med glassfiber. Dette ble så limt for at glassfiberen ikke skulle sprekke fra plasten (noe jeg hadde problemer med) Så er det pussing, sparkling, pussing, sparkling, pussing og litt mer pussing. Så er det en god del lakk for å få best mulig finish. Kunne gjort alt mye letter fra begynnelsen av, men man lærer mens man jobber. Ligger noen timer bak resultatet.

Tøfft! Er det noen "tutorials" For dette på nettet? EKSAKT hvordan man gjør det..?

MÅ jeg lage en ny topp til dashbordet mitt siden jeg ikke har ferdig hull til diskant?:S

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gikk på en stor smell for noen dager siden. det har vært ekstremt vått de siste ukene og mdf'en i dørene har trukket vann og gått til H....! Må se om jeg finner noe vannfast mdf som tåler fuktighet bedre. Seasene i dørene har heller ikke hatt helt godt av den høye fuktigheten, men jeg tok de ut før de tok noen skade av det.

Så jeg trenger egentlig et sett med nye midbasser av høy kvalitet, best om de er beregnet til bil. har også tenkt tanken og ha 2 sett (altså 2 midbasser i hver dør.)

CONVAR6.jpg

Jeg tenkte og skjære hull og feste en mdf-baffel der hvor orginalgrillen er, fjerne kanten til "dørlommen" og trekke alt dette i glassfiber. Men vet ikke om dette vil se ut som en kjedelig flat boks. Et annet problem, blir å få høytaleren til å spille inn i døra og ikke i dørtrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke teak eller vannfast kryssfiner til baffelen da. Eller bare simpelthen male MDFen ;)

Likte ikke Seasene fuktigheten? Hmm, det er i såfall første gangen jeg hører om det. Kjedelig er det uansett..

Ja, kan jo male mdfen. Sette de skikkelig inn med noe som tåler vann.

Lyden på seasene var fortsatt god, men det ble litt overflaterust på hullet under magnet, som kjøler spolen. Jeg tror nok ikke dette har noe å si for lyden, men det kunne jo ha utviklet seg.

Uansett tror jeg problemet med fuktighet løser seg når jeg får elementene litt ut fra døra.

Det største utfordringen blir å få elementet til å spille tett inn i døra, når det er festet til dør dekselet. Noen tips eller ideer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en stor smell for noen dager siden. det har vært ekstremt vått de siste ukene og mdf'en i dørene har trukket vann og gått til H....! Må se om jeg finner noe vannfast mdf som tåler fuktighet bedre.

Det finnes 3 typer MDF; vanlig, fuktbestandig og "vannfast", felles for dem alle er at ingen av de er glade i vann.

Selv de vannfaste typen sveller betydelig ved høy fuktighet, men den går ikke helt i oppløsning.

Jeg vil anbefale deg vannfast x-finèr i form av bjerk eller teak, det er mye lettere enn å bearbeide MDF så det tåler vann.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 3 typer MDF; vanlig, fuktbestandig og "vannfast", felles for dem alle er at ingen av de er glade i vann.

Selv de vannfaste typen sveller betydelig ved høy fuktighet, men den går ikke helt i oppløsning.

Jeg vil anbefale deg vannfast x-finèr i form av bjerk eller teak, det er mye lettere enn å bearbeide MDF så det tåler vann.

Mvh

Dag Johansen

Takk, det var gode tips! Får vel stikke innom trelasthandleren på slependen og se hva de har.

Har tenkt tanken å bruke et eller to par med 6,5'' i dørene pluss 4'' et eller annet sted, men tror jeg heller går for 3-veis med diskant, 4'' HDS Exclusive og 8'' HDS exclusive i dørene. Jeg har et par av disse liggende som jeg ikke får solgt. Fant også ut at jeg så vidt får presset de inn. Jeg håper også resultatet blir volsomt med dynamikk og masse lydtrykk.

Et par bilder av midbassene mine.

PB190006.jpg

PB190010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en stor smell for noen dager siden. det har vært ekstremt vått de siste ukene og mdf'en i dørene har trukket vann og gått til H....! Må se om jeg finner noe vannfast mdf som tåler fuktighet bedre. Seasene i dørene har heller ikke hatt helt godt av den høye fuktigheten, men jeg tok de ut før de tok noen skade av det.

Du kan jo sette inn VXT høyttaler "kasser" og kutte ut den delen som er nedover, så beskytter de høyttalerne mot vann som renner inn gjennom vinduspakningen, men lar høyttalerne spille i hele døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider