Gå til innhold

Prosjekt 2004 audi a3

Ranger emnet


hc_TK

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da beholder jeg 8'' mine siden ingen ville ha dem.

Så det jeg sitter igjen med og skal bruke i bilen er foreløpig Seas performance diskanter (tror jeg skal oppgradere disse en gang når jeg får penger til det) , 4'' Peerless HDS Exclusive som mellomtoner som jeg skal prøve å putte i dashen. Skal prøve meg frem med disse og se hva jeg kommer frem til. Og 8'' Peerless HDS Exclusive i dørene, som jeg også skal støpe etterhvert.

Subbene vet jeg ikke men jeg vil ha noe som spiller pent, men som også kan spille høyt. Men dette er ikke prioritert veldig høyt enda. Jeg vil først og fremst få lyd! Blir gal av å kjøre uten.. :drive2

 

Jeg skal lage baffelringer til 4'' i morgen, så da får jeg sette meg ut i bilen og teste litt. Skal se om det går ann å lage en kasse på dashen før jeg demonterer og ødelegger hele bilen min.. :yodude:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok trekke om hele dashen og senke elementene så langt ned som mulig for å få det pent. Jeg prøver å demontere dashen for å se hvor god plass det er under, men frykter det er veldig lite.

Ellers har jeg kjøpt fleece pledd fra ikea og skal lage baffler til 8'' i morgen. Kanskje jeg får begynt å støpe dørene etter hvert.

Har også fått fritak fra førstegangstjenesten, så motivasjonen er en god del høyere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil vel merke det men det er jo begrenset hvor mye du får vinklet det.... det beste er jo å ha det rett mot skallen :)

Men det spiller ikke så stor rolle med midbassen og bassen. Det kritiske er mellomtonen og diskanten.

 

Var ute og skrudde løs dasjen og fant ut at det var cirka null plass å putte mellomtonene! :shake :fucku:

Så da må jeg finne på en bedre løsning. Vil ikke bygge mellomtonene så høyt så det blir mer eller mindre uaktuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig mye.. 5,3cm..det er en massiv liten klump. Tror jeg må putte de i døra i stedet.. Vi får håpe det går bra.

Dama ble iallefall glad for at jeg ikke skulle ha noe på dashen.. Der var det liiiiiten plass. Tok noen utydelige bilder hvis noen er interisert. Det var iallefall et hæ...te å få løs dashen så det var mye jobb for lite resultat.

 

Bilde av mellomtonen med mål.

830881.gif

 

Har også laget baffler til 8" så nå mangler jeg bare litt glassfiber, polyester og et varmt sted å støpe. Har en garasje uten varme jeg kan stå i, men det funker kanskje med et par 1000watts lamper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke legge inn bilde av dashen.Du har ikke bedre plass på dashen enn Golf 4.Skjønner du hva jeg mener hvis jeg sier att det er mulig å støpe en form fra a- stolpe til a-stolpe.Denne formen har du left-diskant/mellomtone og right-diskant/mellomtone.Derfor spurte jeg deg om dybden på mellomtonen.Denne løsningen er diskant-mellomtone vinklet mot deg.

Per....

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår