Gå til innhold

Prosjekt 2004 audi a3

Ranger emnet

hc_TK

Anbefalte innlegg

For de som lurer da..Du kan se størelsen i forhold til boltene som er der. Den høyden som er der er de få cm jeg løftet dashen opp. Det er Null plass der.

PC100004-1.jpg

Tenkte du å ha mellomtonen og diskanten i a-stolpen? Mellomtonen nederst og diskanten over? Eller tenkte du diskanten der hvor jeg har den nå og mellomtonen i a stolpen støpt mot midten av dashbordet..?

Bilde 1

2.jpg

Bilde 2

3.jpg

Sånn som jeg ser det nå er det 3 mulige løsninger..

1:Ha mellomtonen i døra og diskant i a-stolpen sånn som på bilde 2.

2:Ha mellomtonen i a-stolpen og diskanten på samme plassering som bilde 1.

3:Ha mellomtonen litt nedenfor der diskanten er plassert i bilde 2 og ha diskanten ovenfor mellomtonen igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Løft diskanten på bilde 2.Se om du får plass til mellomtonen under.Har du siste nummer av autohifi-magazin.Der er det en Passat med den løsningen jeg snakker om.

Per....

Jeg har ikke det bladet. Men ideen kan gå. Et av problemene er hvis mellomtonen er for dyp, men jeg tror den blir noe alla den scan speak diskanten i bredden i forhold til a-stolpen. Kankje litt bredere.. Jeg skal prøve å få gjort noe neste helg, men frykter at jeg må ta tid til masse juleforberedelser. Nå er det støping av dører og a-stolper(hvis denne ideen funker) som står på "to do" lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomtonen vil bli vanvittig klumpete i a-stolpen. Den er for stor i diameter og hvis jeg skal vinkle den mot øret vil den stikke alt for langt ut.

Da blir det bedre med freeair i døra hvor jeg får vinklet den bedre. Jeg skal uansett la 8'' spille inn i døra og ikke i dørtrekket sånn at den ikke vil fungere som en passiv driver.

Jeg skal lage et par mdf ringer som sitter fast i døra også er mdf baffelen til midbassen dobbel. Så det lille mellomrommet mellom mdf-ringene tetter jeg enten med plastelina som ikke stivner eller noen lag med BrownBread eller lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg demontert den ene døren og begynt tilpassningen til 8''. Jeg har fått av all vinylen, nå må jeg bare få av all den jævlige skumgummien.

Etter at den er av, skal jeg trekke den opp med fleece og støpe med glassfiber og trekke det igjen med vinyl.

PC150018.jpg

PC150017.jpg

Jeg håper på å få gjort noe i helgen, men julen tar sin tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennede prosjekt du styrer med...like det jeg har sett hit til;) lykke til med dørene

Takk skal du ha for det :) og mer skal du få se.

Jeg har trukket opp fleece på den ene døren og jeg tror sluttresultatet kan bli utrolig bra her.

Men mellomtonene er det litt være med. Magnet stikker så langt ut at jeg har store problemer med å få det til å se pent ut. Så jeg sitter og vurderer om jeg skal bytte ut disse med noen litt mindre. Jeg har sett på denne Scan Speaken, som er litt mindre http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=72

Jeg vil gjerne ha forslag på andre high-end mellomtoner som ikke bygger så mye.. Helst ikke dome-mellomtone. Størelsen må være 4'' eller mindre og ikke være alt for dyre.. Vil helst putte de i døra som planlagt fordi nå har jeg kuttet hull i den ene og vil ikke tette det igjen uten å ha en høytaler der! Det hadde vært mye jobb for null resultat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye erfaring med focal, men vil gjerne prøve. Tenkte på merkene Scan speak, peerless, focal, hertz og seas..Er åpen for flere også..

Hvor mye koster et sett med de 3'' focal utopia? De ser jo lekre ut! stort pluss at de ikke bygger stort.. ble litt gira på de jeg nå.. Noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes. har fortsatt litt på den ene døren. Jeg har trukket den i fleecepledd og hatt på et lag polyester.

PC210026.jpg

PC210023.jpg

PC210031.jpg

PC210027.jpg

Man ser det ikke så godt, men den er vinklet litte grann. Har fortsatt ikke bestemt meg for mellomtone så her har jeg ikke kommet stort lenger. Den ene døren er ferdig preparert og er klar for støping da.. Vanskelig å få i både pose og sekk når det gjelder lydkvalitet og størelse på midbassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare bedre og bedre:) Men hva med Hertz HL70 da? 3" mellomtone som er veldig god, og bygger ikke mer enn 41mm. Eller så kan du gå hakket høyere til HD500 som ikke bygger mer enn 31mm.

HL70 = 999,-

HD500 = 1799,-

Selv har jeg HL70, og syns den er svært bra. Er ikke helt optimalt plassert enda. Kan hende jeg begynner en ny glassfiberprosess på nyåret, og da kan jeg komme med tilbakemeldinger på nyplassering av mellomtone. Men regner med du har valgt din mellomtone til da:) Ellers lykke til. Følger med her..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider