Gå til innhold

Bur i Gatebil - Har dere innspill?

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ved montering av "helbur" kan disse konstruerte egenskapene og innlagte svekkingssoner bli redusert, eller i verste fall virke mot sin hensikt.

 

 

Det er jo INGEN svekksoner rundt fører....et helbur stiver bare av den delen av en bil som allerede er stiv.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242gutta her da, er det ingen av de som går med bur? tenker på euro1 ben are å de gutta, legg ved papirene deres så skal du fort se det går

 

 

ingen av de to har bur......men skal ikke være noe problem og godkjenne det...scrat her på forumet skal på biltilsynet og godkjenne bilen med bur i august en gang.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått muntlig godkjenning på buret i 740in:

Fullt sekspunkt bur, dørstrevere, muliggens hjelmknuser (det vil jeg uansett ikke ha der under gatekjøring), kryss bak, stag fra hjulkasse bak til hovedbøyle, V i hovedbøyle og stag mellom hovedbøyle med bolting i tunellen. Fikk også godkjenning på kryss i tak, men jeg fikk ikke plass til det...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no dritt når man ikke har 1 lik regel på førende biltilsyn å forholde seg til. regge den som voc bil da, men da får man jo begrensa tillat bruk på bilen. har man derimot regnummeret på en godkjent bil, og drar til samme biltilsyn har man ihvertfall muligheten til å krangle litt....

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bur i min 242, er ikke prob så lenge di orginale 3 punkt selen er der og kan fremdeles brukes.

Har en kamerat som ble stoppet av onkel blå, han hadde folk i baksete og bur i bilen, da sa onkel det: Kan jo ikke ha folk baki når du har bur, jo da sa han og viste han vongkorte bilen er reg. for 5 pers. Han hadde heller ikke bur godkjent i vongkorte..

 

Kjør på trenger ikke å godkjenne det ;)

Volvo 242 78 mod B19A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du krav om å ha org sele eller kan du bruke 6 punkt?

Det å kjøre med folk i bilen og bur er jo idioti hvis det skulle skje no da... Har sitti på med cosworthen til en her i byen med bur å 600 hk motor osv, glad jeg ikke satt baki for å si d sånn! Hehe Så ikke bra ut å klinke når en satt der gitt :P

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha org 3-punkt seler da 4/6 punkt ikke er godkjent for veibruk av en eller annen dum grunn. Buret må være polstra på de steder der en kan skalle eller komme i kontakt med det under kjøring. Hvis det er FIA godkjent er det nadas problemas. Mr.Bullocks har godkjent bur i vognkortet på 242n sin...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha org 3-punkt seler da 4/6 punkt ikke er godkjent for veibruk av en eller annen dum grunn. Buret må være polstra på de steder der en kan skalle eller komme i kontakt med det under kjøring. Hvis det er FIA godkjent er det nadas problemas. Mr.Bullocks har godkjent bur i vognkortet på 242n sin...

tror 4punkt kan være godkjent, men 6 er ikke, som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bur i min 242, er ikke prob så lenge di orginale 3 punkt selen er der og kan fremdeles brukes.

Har en kamerat som ble stoppet av onkel blå, han hadde folk i baksete og bur i bilen, da sa onkel det: Kan jo ikke ha folk baki når du har bur, jo da sa han og viste han vongkorte bilen er reg. for 5 pers. Han hadde heller ikke bur godkjent i vongkorte..

 

Kjør på trenger ikke å godkjenne det ;)

 

hehe.. den politi gubben kan ikke ha tenkt seg mye om :p men problemet blir vel forsikringa hvis nor først skulle skje og edringene ikke står i vognkortet.. men hvis man har 4 punkt seler som er godkjent for gatebruk trenger man vel ikke de originale lenger? men de 4 punkt selene som er godkjent for gate har jo sånn stygg vanlig sikkerhetsbelte lås..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nå prøve meg med 6 punkt jeg men... Får se hva dem sier forno.. Hehe Er jo ikke no trøbbel å bare hive inn de originale heller da men...

Noen som veit åssen gjenger det er i mutterane som sitter i sparco stolane for resten? Trur det er no tomme faenskap....? Har ikke sjekka så mye på det men M6 gikk sånn ca stigninga passa ikke helt og den var litt rom så det kan vel være 1/4" kansje....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår