slitenvolvo Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Skal hjelpe en kompis med en 740 med b230e motor, skal ta av innsuget, og er ikke sikker på om jeg skal tappe av kjølevæske først. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 hva skal en sugis med kjølekanaler i innsuget? blir ikke akkurat så varmt der.. :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 hva skal en sugis med kjølekanaler i innsuget? blir ikke akkurat så varmt der.. :) Nei, og du kjøler neppe lufta med vann som er 90 grader C heller. Poenget er å varme opp lufta når det er kaldt. Forgassermotorene har dette, siden bensin ikke fordamper noe særlig når det er kaldt. Burde egentlig reformulert spørsmålet. Det som er interesant er om det er hull i toppen for disse vannkanalene, og om de er plugget med annet enn insugsmanifolden. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Jaaa... tenkte litt feil jeg nå:) har faktisk lagt merke til at det er kanaler for det selv....så det når jeg overhalte 530-toppen min. Og det var tetta med frostplugger. Man ser inn/utgangen under flensen til innsuget på sylinder nr 1 og 4. men en av fordelene med injection er jo at man ikke plages med ising lenger... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Takk skal du ha, da tar jeg bare av insuget uten å tappe kjøleveske. Fant ut av kjølekanalene på forgassermotoren den harde veien... Tok en stund før jeg fikk start på bilen :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.