Gå til innhold

Regler / smutthull - Neonlys , blitzer, etc

Ranger emnet

DJ-timoty

Anbefalte innlegg

Hei . . .

Kan noen poste regler , og smutthull i regler her ?

Regler om Neonlys , dioder , blitzer etc...

kan nevne noen smutthull jeg vet om / har hørt om selv her :

(corect me if I`m wrong)

1 : Hvite blitzer kan brukes forover på bilen , så lenge di ikke blinker så fort at det kan forveksles med utrykningskjøretøy (en kompis fortalte meg , han ble stoppa med det i sprederene, og fikk lov til å bruke di videre faktisk etter litt snakking)

2 : opplyst reklame på bilen er lov .. står i lov-verket. . bare se på lastebiler etc som har røde , blåe , grønne , hvite skilt oppe over førerhuset , med lys i. . det er også lov , så lenge det ikke er til sjenanse , eller kan forveksles med utrykningskjøretøy.. hadde spylerdyser på en bil tidligere, med blått lys , som lyste utover panseret på hvit bil . . der lyset traff på panseret hadde jeg klistermerker med reklame for en internettside.. diskuterte dette med mange politifolk , noen fikk jeg lov til å bruke det av siden jeg hadde med kopi av lov-verket.. men måtte til slutt fjerne di , fordi di var blå... skal prøve meg på nytt etterhvert med annen farge på di , siden da kan di ikke forveksles med utrykkning...

Neon underbody-kit : (ikke testet)

MÅ testes i sammenheng med Opplyst reklame regelen...

Hva med å feste klistermerke (tekst) på neonrør til å ha under bilen, som gjør at du får "sort" tekst på bakken , med effekten av neon rundt , hvis dere skjønner .. bare ikke blå!!

Det burde jo gå som opplyst reklame , og dermed være lov ?! ;)

andre som kan komme med regler , og unntak som kan lage smutthull ? ;)

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til.....

Var det ironisk eller mente du det ? hehe... skal få det til ;) (må bare få tak i et vanlig neonkit, og finne ut hvilken bil jeg skal teste det på :p har bare diode-kit for tiden, og det blir en smule vanskelig å få til .. ) ihvertfall så man kan få noe tekst på bakken så kan di ikke klage på det ;) hehe

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Skulle nesten testet det jeg. Bilen jeg importerte hadde neonkit under som selvfølgelig ble bedt fjernet av biltilsynet (jeg var ikke en gang klar over at det var der).

Bilen skal brukes som "markedsføringsobjekt", så reklame under hadde jo vært bra også :P

Men blir nok til at jeg fjerner det.. tror ikke jeg orker å være prøvekanin på et mest sannsynlig håpløst prosjekt... :P

Redigert:

7. Bil kan ha svakt lysende eller belyste reklameskilt e.l.

7.1 Lyset fra reklameskilt e.l., eller de deler av reklameskilt e.l. som blir belyst, må ikke være til sjenanse for den øvrige trafikk, ei heller være slik at de kan forveksles med trafikklyssignal.

Hmm... Denne tror jeg faktisk kan gå gjennom ja... Spesielt hvis det kun brukes når bilen står i ro og dermed ikke kan være til sjeanse for øvrig trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider