Gå til innhold

Langlys som ikke funker på sierra


Peugeot-406

Anbefalte innlegg

Skulle ut en tur å fikle litt med sierran en kveld her, også skrudde jeg på langlysa, men ingen langlys kom..

 

Alt jording(som er omkoblet av forrige eier) sitter, og releèt klikker.

Kjøpte et nytt relè og prøvde, men fortsatt ingen langlys.

 

Pærene er nye og hele så dem er i orden.

 

Når jeg dimmer, så lyser nærlys bare, når jeg setter på langlysa så slokker nærlys og park, ergo det blir mørkt.!

 

Snakka med folka på Total Auto Service her, og dem mente at bryteren min er gefucked, kan det ligge noe i det? Han sa videre at han har solgt mye av dem, for dem hadde en uvane av å bli ødelagt..

Men han sa videre at han ikke visste at det var relè til langlys på sierra, så jeg vet ikke om han har peil?

 

Noen som veit ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei måle spenning, altså volt.

det er tydeligvis ikke spenning fram til lysene siden de ikke lyser.

 

Begyn derfor å mål ved bryteren se om du har strøm dit, har du det så mål videre ved neste kontaktpunkt, slik fortsetter du helt fram til lyktene, et eller annet sted på veien så har du mistet spenningen, der har du også feilen din.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kjørelysrelèet også, siden park forsvinner, er ikke alle sierra det er fjernlyrelè på, det virker kun på de innerste, H4pærene går rett på bryteren.tror ikke det er lysbryter.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parklys og nærlys fungerer..

 

Når jeg dimmer med langlys så lyser park og nærlys fortsatt, når jeg skur på fjernlys så forsvinner parklys og nærlys.(langlys mode)

 

Når jeg fjerner relè så lyser parklys og nærlys enda tror jeg..

 

Men hvor sitter kjørelys releèt ? Min sierra er det fjernlys relè. Men kjørelys relèet skal jeg jo teoretisk drite i når det er fjernlysa som er gefucked !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår