Gå til innhold

b230FK 1996'

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk tilbud på 1996' B230FK.

Den er kjørt 100.000km, følger med ledningsnett, ic, etc. komplett motor mao.

Det følger ikke med gir.

 

Han skal ha 14.000kr og tilbyr å kjøre den billig fra stjørdal til bergen.

 

Han kan også skaffe 850R turbo for 5000kr.

Så kan han skaffe selholm girkasse for ca. 6000kr montert i bil.

Selholm kassen tåler visst ca. 500hk +- (jeg husker ikke eksakte tall).

 

Bør jeg slå til eller? Jeg tenkte først kjøpe motor, så etter motor er montert oppgradere gir og evt turbo senere.

 

ps. jeg har en 1980' 242DL med forgasser b19a. Jeg må vel bare bytte mellomaksling? Jeg bør vel skaffe meg diff eller.no bak, men det behøves vel ikke med en gang, så lenge jeg kjører pent og ikke lager donuts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hvordan skal du klare å lage donuts uten diffbrems? :)

Mellomakselen og bakakselen tåler vel litt juling. De er ganske overdimmensjonerte.

 

Jeg vurderte en B230FK komplett med M90 for ca ett års tid siden, og jeg fikk pruta den ned til 10 000kr. Jeg lot det vente noen uker, men dagen jeg ringte han, og sa at jeg kom for å kjøpe den, hadde den blitt solgt dagen før:(

 

Hvis jeg skulle kjøpt motor nå, hadde jeg kjøpt en komplett B230ET. De får man vel for under 8000? Også hadde jeg fått tak i en B230FK/FT motor med oljeunderspyling av stemplene og brukt den bunndelen. Så ville jeg satt toppen fra FK/FT motoren på et bunndelen og solgt den vidre for en billig penge.:>

 

Og.. IKKE STOL PÅ KM-STAND!

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kilometerstand kan man vel ta med en klype salt..

men volvo motorene snurrer jo MANGE runder før de sier takk for seg..må jo regne med å bytte noe etterhvert :D

 

jeg ga forøvrig 11000 for en 230 (fra 940)..alt nytt, komplett med ledningsnett osv..plana, porta topp og genrør fra 940,,vektjusterte råder,avbalansert og polert veiv+++ :D

kan vel si at jeg var heldig..ble også kompis med han jeg kjøpte den av..så slo to fluer i en smekk :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipsene, men jeg kjøper en 1990' b234f.

motoren er nyoerhalt.. nye ventiler, pakninger, etc.

 

jeg får så byttet til turbo ventiler.. fyren som selger bygger også inn i bilen min gratis.

 

så kjører jeg rundt med b234f en stund, før jeg kjøper en ft fra 1995. fra den mtoren tar jeg bunnen, turbo og hjernen. så skaffer jeg et custom turbo manifoil (blir nok litt penger der ja).

 

etter det, er det bare å chippe ft hjernen, koble alt sammen..og vips! b234ft.

 

jeg så en ft motor uten turbo og hjerne for 3k i sverige.. blocket.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår