Gå til innhold

Verksted i Sverige

Ranger emnet

nomi

Anbefalte innlegg

Skal sende bilen på verksted neste måned, tror det blir en del ting så tenkte å sjekke med svenske merkeverksteder.

Skal bytte skiver og klosser på alle fire pluss en service. Bilen er gått 136' og tok 120'-servicen på 124'. Men tenkte jeg ville ta en liten service igjen... Pluss at jeg har fått opp en feilmelding på noe sånt som elektrisk motorfeil eller noe... Og på tomgang hopper bilen opp og ned på turtallet...

- Audi A3 1.9Tdi SB 2005

+ BMW 3.16iA 1.9 1999 (solgt)

+ Audi A4 2.0 2001 (solgt)

+ Honda Accord 2.0 1995 (solgt)

+ Mazda 626 2.0 1986 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo gjort det før, men ville ikke begynne å pelle med denne bilen... Men er det noen som har noe guide ute og ligger på nettet om bytte av bremser til denne bilen?

Er det stor jobb å få bytta tomgangskontakten? Først fikk jeg opp feilmeldingen, og det var ikke før etter et par dager at tomgangen ble ujevn...

- Audi A3 1.9Tdi SB 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valutaforskjellen aleine er vel ikke så mye å spare på når man tenker på tid og bensin... Ingen som vet om noen andre audi-verksteder?

- Audi A3 1.9Tdi SB 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gadd ikke å dra dit. De vet vel at nordmenn er interessert, og priser servicene deretter. De skulle ha ca 13500,- for stor service på min, og da kunne de ta den i september... Jeg drar da med andre ord til Flensburg i dag, til Audi Zentrum der, og tar en større service som innebefatter mer enn svenske kunne gi meg. Der koster det ca 1100 euro. Kombinerer det med ferie. Funker for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i London nå, studerer og jobber gratis som intern i en bedrift så jeg får se hvor mye penger som gjenstår etter dette... Har sett en del på forskjellige A4 på vw-audi klubben og sikler litt på noen av S-line tingene... Kanskje jeg kan ta noe av det i samme slengen også. Tenkte i første omgang på hekkspoilern og S4 grillene foran. Men har også lyst på sidelistene og bakfangern. Men hvis man skal ha bakfangern må man også ha to endestusser bak... Så dette blir bare en (ond) sirkel... haha...

Tyskland-tur skal vel ikke være så mye vanskeliger å få fiksa enn en svensketur da... En del avhenger vel av hvilken feil det er på bilen da...

Har jobbet på en bensinstasjon før så vanlige servicer kan jeg jo ta selv, eneste er vel at man ikke får stempel i boka, og det er greit å få med... Bremsene tror jeg at jeg skal prøve meg på selv. Det er vel ikke noen spesielle ting man må huske på der? Husker bare at jeg skulle bytte på en Accord en gang, og det var bare stress...

- Audi A3 1.9Tdi SB 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den servicen du snakker om på 126 000km. Eller rettere sagt så ble det gjort når jeg kjøpte bilen, og rett før overtagelse. Men det ble ikke foretatt long life. Ikke er jeg så veldig fan av det heller. Er ikke sikker på hva som skal gjøres på neste service jeg... Er det bare olje og filter, luftfilter, plugger så kan jeg jo gjøre det selv og nullstille servicen... Men uansett kan jo ikke denne servicen koste mer enn 3-4000 inkluder deler...

Sjekka litt EBC brakes, og sikler på de igjen... Hadde de på accorden min også. Men der blei det veldig dyrt til slutt. Fikk ikke bytta skivene selv, siden de måtte "presses" ut fra navet eller noe sånt. Og måtte ta det hos et verksted. Men ellers så ser jo prisene greie ut på EBC.

- Audi A3 1.9Tdi SB 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider