Gå til innhold

Hva slags bil skal jeg ha nå?

Ranger emnet

S14a

Anbefalte innlegg

Heisann,

Min forrige bil var en Nissan 200SX S14a som jeg var strålende fornøyd med.

Jeg digger (lette) bakhjulstrekkere, og synes de 200 hestene i denne bilen gikk greit nok for mitt bruk.

Nå er jeg på jakt etter ny bil, og de tre kriteriene jeg rangerer høyest er:

-Bakhjulstrekk

-Minst 150hk

-Svært gjerne diesel, ettersom forbruk stadig betyr mer og mer pga bensinprisene i dette landet.

Jeg har prøvekjørt 2002 BMW 320D (150hk). Glimrende bil, men fremdeles noe stive i pris. Har også siklet litt på Lexus IS 200, men bensin-motoren i disse bruker sikkert litern på mila, og dette drar i negativ retning.

Er det noen her som andre forslag til ålreite bakhjulstrekkere? Prisklasse er MAKS 300k, men gjerne rundt 200.

Pft.

S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du sagt max 500 så hadde jeg hatt løsningen for deg :P

Nye IS 220D (177hk, RWD og diesel :P)

men desverre for deg er det bare BMW og Mercedes som har det du er ute etter

Mercene kommer innom riktig pris.. men det er for bilene laget mellom 2000 og 2004.. også kjent som "de mørke årene"

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du sagt max 500 så hadde jeg hatt løsningen for deg :P

Nye IS 220D (177hk, RWD og diesel :P)

men desverre for deg er det bare BMW og Mercedes som har det du er ute etter

Mercene kommer innom riktig pris.. men det er for bilene laget mellom 2000 og 2004.. også kjent som "de mørke årene"

Hehe! To sjeler, samme tanke, Kebab! Hadde bare nye IS'n vært litt mer oppnåelig hadde saken vært biff.

Jeg har ikke lyst på Mercedes. Er jo bare rust og tull. Dessuten har de gubbe-preg og jeg liker ikke helt den oppmerksomheten jeg får av å kjøre rundt i en stjernegris.

Er det bare BMW'er igjen asså?

Hva om jeg bytter ut "diesel" kravet med "japaner" da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de gjør det ...

faktisk lager de fler pr år en enkelte europeere..

men de selges bare i japan / som Lexus/infiniti

(fakta.. toyota lager fler RWD biler pr år enn BMW(personbiler, ikke medregnet varebiler og pickuper))

Kjipe er at det er ingen Infiniti til prisen din..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg må bare si en ting... jeg tror en 200hk S14a bruker litt mer bensin enn en IS200......

Det gjør den nok sikkert. S14a'n min ble for det meste brukt til kosekjøring og ikke som daily driver. Da er ikke forbruk sååå viktig. IS200 er ikke utelukket selv om det ikke er diesel.;) Skulle gjerne ha fått prøvekjørt en slik snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi A4 Quattro Tdi? :D er jo på en måte bakhjulstrekk... Bare 50% da...

Er ganske bra biler det der.

Ellers ville jeg gått for en BMW 323CI, er dog ikke diesel, men den får du til rundt 220k, med rekkeseks og 170hk, proppa med utstyr.

Ellers har du Mercedes CDI, men blir litt konete i mine øyer.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider