Gå til innhold

Forsikring s13

Karina

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig klar for å få bilen i hus, men hvor i all verden har dere forsikret bilen deres?

Nå er jo jeg ekstremt uheldig, jeg er under 23 og har 0% i bonus...så jeg skjønner det kan bli dyrt.

Jeg ringte Gjensidige, de ville forsikre den om jeg var total kunde der , eller over 30!!! år. Selv om den sto i mitt fars navn som bil nr 2 så ville de ikke. Jeg rakk ikke ringe flere på fredag, men jeg trenger desperat tips om åssen få forsikret bilen så billig som mulig. Er NAF medlem og trenger ikke all verdens kjørelengde i året. Men full kasko er ett must..

Trenger SERIØSE tips til selskap.

Gjelder en Nissan 200sx s13, 93 modell ;)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Karina

Jeg er veldig klar for å få bilen i hus, men hvor i all verden har dere forsikret bilen deres?

Nå er jo jeg ekstremt uheldig, jeg er under 23 og har 0% i bonus...så jeg skjønner det kan bli dyrt.

Jeg ringte Gjensidige, de ville forsikre den om jeg var total kunde der , eller over 30!!! år. Selv om den sto i mitt fars navn som bil nr 2 så ville de ikke. Jeg rakk ikke ringe flere på fredag, men jeg trenger desperat tips om åssen få forsikret bilen så billig som mulig. Er NAF medlem og trenger ikke all verdens kjørelengde i året. Men full kasko er ett must..

Trenger SERIØSE tips til selskap.

Gjelder en Nissan 200sx s13, 93 modell ;)

Ring postbanken.

Når jeg skulle forsikre 300zx, var postbanken 12000kr billigere enn gjensidige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei ut for å kjøpe en S13 for noen uker siden men kom på at jeg kanskje burde sjekke med forsikringen på den type bil først...

Tok en ringerunde til samtlige selskaper som stod under FORSIKRING i Gule Sider og det hele endte med en trist opprigning til han som skulle selge meg bilen.

Var ikke mulig for meg å forsikre den bilen hos de som i det hele tatt ville ha den i registret sitt

Thomas

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen ass skal antaglivis ha 200 selv jeg, men nå som du kjøper det så kommer jo forsikkringa til å gå enda mer opp! Og jeg skjønner at full kasko er ett must:D

EDIT: Skjønn at jeg bare kødder å ikke klikk a.....

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt å kjøpe 200sx??

jeg har vært inne på tanken i snart 2 år, men har trukket meg HELT!

jobber nå i opplysningsrådet for veitrafikken (http://www.ofv.no)

så jeg vet hvordan det ligger ann på salgbruktimport biten i norge, JA

sånn som jeg ser det nå så kommer 200sx til å bli en bil vi ser OVERALT om ikke så lenge, flere og flere finner ut pris, motor MULIGHET for effekt osv osv

fra første gang jeg sjekket forsikring til i dag har den kun økt med 160% på TO ÅR!!)

så til dere som sitter å sikkler... jeg har selv vært der og er der nå også på andre biler) ta heller en ekstra titt på autodb spørr folk om andre alternativer... fordi 200sx kommer til å bli DYRERE OG DYRERE når det gjelder forsikring...

just my 2 cent

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

Dumt å kjøpe 200sx??

jeg har vært inne på tanken i snart 2 år, men har trukket meg HELT!

jobber nå i opplysningsrådet for veitrafikken (http://www.ofv.no)

så jeg vet hvordan det ligger ann på salgbruktimport biten i norge, JA

sånn som jeg ser det nå så kommer 200sx til å bli en bil vi ser OVERALT om ikke så lenge, flere og flere finner ut pris, motor MULIGHET for effekt osv osv

fra første gang jeg sjekket forsikring til i dag har den kun økt med 160% på TO ÅR!!)

så til dere som sitter å sikkler... jeg har selv vært der og er der nå også på andre biler) ta heller en ekstra titt på autodb spørr folk om andre alternativer... fordi 200sx kommer til å bli DYRERE OG DYRERE når det gjelder forsikring...

just my 2 cent

Forslag til andre biler da?

Kriteriene er:

Masse HK eller lett å få mange av dem

Kult utseende og mange stylig muligheter

Ikke eldgammal

Kjøre komfor

Og alt det andre 200sx har

Pris 100.000

Holdbarhet

Billige deler

Mulig å få "billig" forsikkring (sånn som 6500 på pappa)

Det er ikke mange biler som oppfyller det der bortsett fra 200sx, men jeg er enig i at bilen ikke er så veldig sjelden lengere. Bortsett fra S14 da. Er jo en del av de i norge å, men det er vell ikke like mange som S13?

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekke noe sytegrunn enda, though flere og flere får dem :) Men finnes vel millioner bimmere :P

Fant ut at gjenstridige skulle ha 21.000 for full kasko, men da måtte jeg være totalkunde... altså ha tre forsikrings avtaler hos dem, dem skulle bare ha 11.000 for delkasko, så da kan jeg jo forsikre mobilen min og ta opp en reise forsikring, så havner jeg på ca. 12.000 i året? ;)

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider