Gå til innhold

Forsikring s13

Karina

Anbefalte innlegg

Mister jo mye av sjarmen når det begynner å bli mange av dem.

Syns det til og med det har blitt for mye RX-7 jeg, derfor blir nok den satt ut for salg snart.

Må ærlig inrømme at jeg liker at folk snur seg etter bilen, og det gjør de ikke etter en bil de har sett 50 ganger før..

Litt oftopic men..:rolleyes:

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det stod at du ikke vil ha gammel bil. Men bare sånn for å minne alle på det. Så betaler man ikke årsavgift på biler over 30 år. Og jeg betaller 1200 kr i forsikring i året (veteran forsikring max 8000km) 10000 egen andel.

Det er masse fete biler over 30 år. Jeg har hatt lyst på den bilen jeg har nå siden jeg var liten unge da. Så for min del er det jo bare flaks at den bilen kunne være veteran.

Søk på Opel GT 1960-75 på mobile.de, Syns den er veldig lik en RX7. Hvertfall like kul etter min mening. Masse andre eksempler.

Veldig mange som snur seg etter bilen min når jeg er ute å kjører. Får masse "thumbs up" folk blinker og vinker. På bensinstasjoner er det masse folk som skal preike. Syns det er ganske artig jeg og. Så skal jeg installere LT1 motor fra 1995 Corvette med 6 trinns manuel. Da blir jo forbruket 0.8 til en 1l på mila. klager ikke jeg da. Nå bruker den 1.6 liter på mila. 5.4 liters motor. Morsom å kjøre er den og. Har forøvrig BMW 18"

Pro Touring (eurostyling nesten) av gamle 60tals amerikanere syns jeg er tøft.

Har gjort litt for å få litt veigrep også. Sikkert ikke verdens beste. Men jeg syns den sitter skikkelig bra.

post-2105-13804851775783_thumb.jpg

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Så det stod at du ikke vil ha gammel bil. Men bare sånn for å minne alle på det. Så betaler man ikke årsavgift på biler over 30 år. Og jeg betaller 1200 kr i forsikring i året (veteran forsikring max 8000km) 10000 egen andel.

Det er masse fete biler over 30 år. Jeg har hatt lyst på den bilen jeg har nå siden jeg var liten unge da. Så for min del er det jo bare flaks at den bilen kunne være veteran.

Søk på Opel GT 1960-75 på mobile.de, Syns den er veldig lik en RX7. Hvertfall like kul etter min mening. Masse andre eksempler.

Veldig mange som snur seg etter bilen min når jeg er ute å kjører. Får masse "thumbs up" folk blinker og vinker. På bensinstasjoner er det masse folk som skal preike. Syns det er ganske artig jeg og. Så skal jeg installere LT1 motor fra 1995 Corvette med 6 trinns manuel. Da blir jo forbruket 0.8 til en 1l på mila. klager ikke jeg da. Nå bruker den 1.6 liter på mila. 5.4 liters motor. Morsom å kjøre er den og. Har forøvrig BMW 18"

Pro Touring (eurostyling nesten) av gamle 60tals amerikanere syns jeg er tøft.

Har gjort litt for å få litt veigrep også. Sikkert ikke verdens beste. Men jeg syns den sitter skikkelig bra.

Jaja jeg er fullstendig klar over det, tenkte på mustang, Z28, trans am, osv osv før, men med så gamle biler så blir det vell mer skruing en kjøring? Kjenner en som har en mustang 65 cab som han kjøpte for 100.000 og han har kosta på den minst 150.000 på ett par år og den er enda ikke i no særlig god stand. Da er det jo over 20.000 i felger og sikkert 20.000 til i anlegg å sånn da. Men diffen har ryki, masse rust, dårlige bremser osv osv.

Har liksom litt mer lyst på en bil som starter og har skivebremser osv osv.

Har ikke så mye peilig på Opel GT akkuratt da.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Efini

Mister jo mye av sjarmen når det begynner å bli mange av dem.

Syns det til og med det har blitt for mye RX-7 jeg, derfor blir nok den satt ut for salg snart.

Må ærlig inrømme at jeg liker at folk snur seg etter bilen, og det gjør de ikke etter en bil de har sett 50 ganger før..

Litt oftopic men..:rolleyes:

På en plass med ca 7500 innbyggere i komunen, så blir vel ikke så veldig mange biler populære å snu seg etter, etter flere år på veien da! RX7, som skyline eller hva det måtte være.. Det eneste som drar oppmerksomhet lenge, må vel være en kommersiell bil som koster et par hus ca.. ny ferari eller lignende.. Alle vet hva det er :) De fleste som snur seg etter en RX7, er bilentusiaster! (og folk som lurer på hva det der er for noe :D )

Ola, som faktisk enda har en tendens til å snu seg etter cosworther til og med :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Litt over 5000,- på meg, men dette var KUN DELKASKO

40 % bonus, 20 år, aldri skade tilfelle på bil, osv, ellers ingen ekstra utstyr, hos gjensidige!

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg har vært flink gutt med bonus og sånt jeg.. :) Betaler litt i underkant av 11000 i året i forsikringer på en 2001 Chrysler Sebring (full kasko - 16000km), en 1991 Ford Mustang 5.0 cab (delkasko - 8000km), innbo og reise. :) Gjensidige forøvrig.

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Så langt som jeg har erfart er at 200SX er en meget billig bil og forsikre...

Når jeg sjekka på if.no endre jeg opp på 18000kr på delkasko (med startsperre, ikke alarm, 16000km). (1989 modell)

På min Audi Coupe (Også 1989 modell) endte jeg opp på ca 32 000kr.

Den Audin har jeg forsikra for 13000kr hos gjensidige..

Sjekka også to mercedes

En 1985 2.0 og en 1984 2.3-16..

Begge koster i overkant av 30 000kr hos if, mens hos gjensidige lander de på overkant av 10 000kr (dog bare ansvar, ikke delkasko..)

Så om jeg skal trekke en veldig rask konklusjon så burde en 200 SX koste rundt 10000kr eller kanskje mindre (*krysse fingre*) enn 10000kr hos gjensidige..

Does this make sense?

NO

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider