Brukroa-trimning Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Hallo... Er det noen som har en smart løsning for å få av toppmuttera på framdemperen på 240? Har ikke ringnøkkel med riktig dim, muttertrekker eller muligheten til å sveise meg noe...... håper på raske svar... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 da har du gått på en smell kamerat. muttertrekker er GARANTERT det enkleste, så jeg hadde prøvd å fått lånt en Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 hva med langpipe? hvis du holder igjen på demperrøret.. ei slik pipe koster ikke stort! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 LaSSiss skrev: hva med langpipe? hvis du holder igjen på demperrøret.. ei slik pipe koster ikke stort! brukte eg, er vell 24mm langpipe? oxo holdt eg på demperen med ei rørtang, tulla ei fille rundt demparen først så en ikkje lager skade på den:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 jeg har funnet ut at det er lurest å løsne denne mutteren før jeg løsen de 3 skruven som holder alt fast til karosseriet først, da holder du den bare igjen med en 8mm eller 10mm fast nøkkel til å kolde selve stanga til demperen.. ved bruk av denne metoden trenger du en 24mm fast nøkkel / ringnøkkel som er vinklet slik _/---- får å løsne den, men har du tatt ut fjærbeinet er nok muttertrekker det enest som hjelper.. Denne muteren kan sitte noe inn. hel.... fast. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Takker for alle svar... ;) Blir konge detta.. Da prøver jeg meg fram i morra tenker jeg... Spørs om jeg prøver meg på denna med å løsne de tre øverste hvis jeg ikke får med meg en kompis til å holde ei rørtang i morra... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Biltema har spesialverktøy til dette formålet. Har ikke testet det, men så det i katalogen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg