Gå til innhold

Karroseribytte

Ranger emnet

docsist

Anbefalte innlegg

stemmer det at man kan impotere en delebil og får skervet inn den nye bilens rammenr i vongkortet? og bare flytte over skiltene? vel å merke samme biltype

Det eg veit er lov er såkallt oppbygging av køyretøy, der tre viktige deler(girkasse, motor, aksling bak/foran) frå gamlebilen blir plombert av BT og dei må flyttes over til den importerte bilen som det er betalt moms av. då får det karroseriet nytt chassis nr av BT når alt er gjort skikkele... du må søke om det... høyres litt lettvint ut din måte...kunne jo kjøpt vrak, importert nye og solgt med stor fortjeneste...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg veit er lov er såkallt oppbygging av køyretøy, der tre viktige deler(girkasse, motor, aksling bak/foran) frå gamlebilen blir plombert av BT og dei må flyttes over til den importerte bilen som det er betalt moms av. då får det karroseriet nytt chassis nr av BT når alt er gjort skikkele... du må søke om det... høyres litt lettvint ut din måte...kunne jo kjøpt vrak, importert nye og solgt med stor fortjeneste...

Dette stemmer. Bilen kan ikke være mer enn 3 år gammel (i Norge) eller noe i den duren, dog dette kan sees bort ifra. Og du må flytte over motor, girkasse og for- eller bakhjulsoppheng.

Det er en helvetes papirmølle og det er ikke til å anbefale med mindre du har god tid. Det tok meg først 3mdr å få svar fra BT at jeg fikk lov til å foreta et karroseribytte, og så tok d 3 nye mdr etter at jeg hadde vist bilen om det var godkjent og jeg kunne hente skiltene. Jeg sparte avgiftene på den bilen jeg hentet. Moms, vrakpant og veiavgift må betales

Lenke til kommentar
Del på andre sider