docsist Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 stemmer det at man kan impotere en delebil og får skervet inn den nye bilens rammenr i vongkortet? og bare flytte over skiltene? vel å merke samme biltype Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 ha en 240 framhjulstrekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 stemmer det at man kan impotere en delebil og får skervet inn den nye bilens rammenr i vongkortet? og bare flytte over skiltene? vel å merke samme biltype Det eg veit er lov er såkallt oppbygging av køyretøy, der tre viktige deler(girkasse, motor, aksling bak/foran) frå gamlebilen blir plombert av BT og dei må flyttes over til den importerte bilen som det er betalt moms av. då får det karroseriet nytt chassis nr av BT når alt er gjort skikkele... du må søke om det... høyres litt lettvint ut din måte...kunne jo kjøpt vrak, importert nye og solgt med stor fortjeneste... Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 spørs ka man må betale for vrakbilen....ellers er den svært ny,kan man kjøpe den uten avgifter hos forhandlern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LudeeCrous Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Det eg veit er lov er såkallt oppbygging av køyretøy, der tre viktige deler(girkasse, motor, aksling bak/foran) frå gamlebilen blir plombert av BT og dei må flyttes over til den importerte bilen som det er betalt moms av. då får det karroseriet nytt chassis nr av BT når alt er gjort skikkele... du må søke om det... høyres litt lettvint ut din måte...kunne jo kjøpt vrak, importert nye og solgt med stor fortjeneste... Dette stemmer. Bilen kan ikke være mer enn 3 år gammel (i Norge) eller noe i den duren, dog dette kan sees bort ifra. Og du må flytte over motor, girkasse og for- eller bakhjulsoppheng. Det er en helvetes papirmølle og det er ikke til å anbefale med mindre du har god tid. Det tok meg først 3mdr å få svar fra BT at jeg fikk lov til å foreta et karroseribytte, og så tok d 3 nye mdr etter at jeg hadde vist bilen om det var godkjent og jeg kunne hente skiltene. Jeg sparte avgiftene på den bilen jeg hentet. Moms, vrakpant og veiavgift må betales Siter http://www.cardomain.com/id/bruneis http://www.preludepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 satt å leste i reglene, kunne ikke finne noe om den 3års grensa du nevner, har sendt mail til BT så får se av de svarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 vet iallefall en oppe i trøndelag som gjorde karroseribytte på en volvo 850 som var kræsjet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 min fetter holder på med det på sin calibra turbo som ble skakk etter en liten uheldig forbi kjøring. var litt papairarbeid, men ikke umulig. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg