pettergutt Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Jeg er hypp på en varmer i bilen, har sett litt på Webasto. Toyota fører en Ebersprecher (tror det skrives sånn) Selgeren der visste så lite om den at han ikke var sikker på hvordan den virket eller om den varmet kupeen i det hele tatt. Derfor utsatte jeg hele greiene en stund Noen som vet noe om disse to? Eventuelt andre alternativer og om hvordan de virker. Anbefalinger, erfaringer? Jeg kjører en Avensis diesel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapissj Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 kjører en 2004 VW LT35 med en eller annen form for webastor..og må si jeg er strålende fornøyd med den...uansett temperatur ute fungerer den like bra og varmer opp bilen/kupeen iløpet av få minutter..anbefales en sånn i bilen:) Siter 67" Camaro ss cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Er det virkelig bare kapissj som har eller kjenner til slike? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny_S Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Jeg kjenner til sånne varmere..driver med det på jobben.. Vi monterer Eber og reparerer alle andre merker. Og min mening er at Eber er bedre, er veldig dyre deler til Webasto f.eks. De fungerer likt..varmer opp vannet og når det når 30grader ca så starter kupevifta så det blir varmt inni bilen også.. Fås både med Timer ur i bilen og fjernkontrol.. eventuelt styring fra mobil Ronny Siter 02 BMW 320d touring mtech 98 Ford Escort XR3i Cab x -95 BMW 318is coupe x -00 BMW 318 CI Member of BMW Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Har kjøpt en eber nå, men fikk vite av en kompis som har webasto at den fort tømmer batteriet, og at han nesten aldri fikk brukt den. Hva er poenget med en slik da? Fikk ikke opplyst noe slikt da jeg kjøpte den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny_S Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 De tømmer ikke batteri så fort. bare passe på at kupevifta står på 1 eller så lavt som mulig..også bør man kjøre like lenge som man har brukt den..så vis du har 20 min å kjøre på jobb så start den bare 20 min føre du drar...også kan du bare la den stå på mens du kjører, hjelper jo på det og:) Siter 02 BMW 320d touring mtech 98 Ford Escort XR3i Cab x -95 BMW 318is coupe x -00 BMW 318 CI Member of BMW Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet September 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Hmmm...nyttige tips det der. De kunne godt ha opplyst om slike ting der man kjøper den. Den vanligste feilen blir vel da at man syns det er mest naturlig å sette vifta på full guffe. Nå begynner jeg å glede meg til det blir dritkaldt igjen. Takk for gode råd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny_S Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Er bare å spørre:) jobber med dette daglig. kongbudda@hotmail.com på msn vis det er noe:) Siter 02 BMW 320d touring mtech 98 Ford Escort XR3i Cab x -95 BMW 318is coupe x -00 BMW 318 CI Member of BMW Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Multi Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Jeg kjenner til sånne varmere..driver med det på jobben..Vi monterer Eber og reparerer alle andre merker. Og min mening er at Eber er bedre, er veldig dyre deler til Webasto f.eks. De fungerer likt..varmer opp vannet og når det når 30grader ca så starter kupevifta så det blir varmt inni bilen også.. Fås både med Timer ur i bilen og fjernkontrol.. eventuelt styring fra mobil Ronny Har en Eber med timer i bilen, men den virker desverre ikke. Når jeg forsøker å starte den, står den å summer litt, så kommer den en murring i et par sekunder, så fortsetter den å summe uten at noe mer skjer??? Noe ide om hva som er problemet? Det er nylig skiftet nesten alt som kan skiftes for ca kr 10000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t747333 Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Er det sånn at vis man kjøper diesel bil uten webasto e.l så blir det aldrig varmt i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Er det sånn at vis man kjøper diesel bil uten webasto e.l så blir det aldrig varmt i bilen? Det blir nok varmt, men det tar litt tid! Mange biler har ein tilleggsvarmer som gjere at det blir fort varmt i kupéen. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Er det sånn at vis man kjøper diesel bil uten webasto e.l så blir det aldrig varmt i bilen? Min erfaring: VW Touran 2009, med defekt dieselvarmer. Det var for det meste rundt 10 minus ute når jeg hadde denne. Den ble ALDRI varm på tomgang, uansett hvor lenge den sto. Når jeg kjørte, ble den varm etter en halvtime, kanskje mer. Og selv da ble den ikke helt varm. Eneste måten å få den opp i driftstemp, var å kjøre i lavt gir med høyt turtall, ca 3000 o/min eller rundt der i lengre tid. Da ble det varmt. Men det er jo ikke en holdbar løsning, og heller ikke bra for bilen. Har også kjørt en peugeot expert med samme feil, den oppførte seg likedan. Dieselvarmere liker visstnok ikke småkjøring og hyppig start/stopp, da ryker ting fort. Så hvis du har mye småkjøring er det egentlig best med bensinbil etter min mening. Det er mye feil med dieselvarmere virker det som, men NÅR de virker er de gode å ha. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Eg har ein 03 Volvo S60 2.4D Den har ingen dieselvarmer så vidt eg veit. Når det er rundt minus 10, so går det greit å få varme i bilen forholdsvis kjapt. (men ein bensinbil er kjappere) Er det kaldere so sliter bilen med å få normal driftstemperatur, men det er varme i kupéen. (har ikkje prøvd å dekke til radiatoren) Eg har montert motor og kupévarmer i bilen min. so det er heitt og godt i bilen min når eg skal avgårde. Som JChE sa, so er nok bensinbil best ved masse småkøyring Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Flash79 Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Dagens dieselmotor, gjør om veldig lite av dieselen til varme. Kun ved hardere belastning, kommer motoren opp i normal drifttemp. Du kan prøve å få er f.eks en Boxer 2,8 HDI motor varm, ved vanlig kjøreing på vinteren. Det fungerer stort sett ikke. Veldig mange merker kommer med forvarmere på nyere diesel biler. Dette er for å hjelpe til med å få drift temperaturen til normal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.