Gå til innhold

Pollenfilter og innpress 18"

Ranger emnet

super98

Anbefalte innlegg

pollenfilter mitt sitter i hvertfall på venstre side oppe vindusviskeren, eller høyre, husker ikke helt. men under panseret helt oppe, Men dra av gummilisten som ligger langs der og der ska være et lokk som beskytter pollenfilteret så er det bare å bytte, Kanskje litt dårlig forklart. hehe

Opel Omega 3.0 MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående innpress på omega B så vil jeg si at Et 30 er passe. Felger med 35 og mer havner litt for langt inn i hjulbuen. På min omega har jeg 9x19 bak med ET 30, dette er tilnærmet perfekt. Foran har jeg 8x19 med ET 35 og her synes jeg felgen havner for langt inn. Blir å kjøpe to til 9x19 ET 30 for å bruke foran.

Er vel ikke så enkelt å finne felger med ET 30. De fleste som selges har ET 35 eller mer. Hvis du bruker slingrebolter og f.eks 5-112 felger er utvalget noe bedre.

Her er et bilde av min bil med 19" hjula.

Omegab3.jpg

//Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET 33 er vel orginalt på både omega A og B. Er penere når felgen ligger så langt ut den kan, slik at det kun er noen mm mellom bue og dekk/felg. Sjekk bak på bilen til Omega V6, der ligger felgen for langt inn etter min smak.

//Tom

kan ikke bruke innpress ET30 eg.. må ha ET35.. har en smule lavere bil enn de andre omegaene her, som vist i tråden min, og hadde eg hatt ET30 måtte eg ha funnet på noe med hjulbuene mine..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider