lulle Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Ett annet spørsmål , når jeg trår fjølen i bånn i drive slik at kikdown girer ned til andre, girer den opp til drive "tredje" etter 2-3 sekunder, skal den ikke holde seg der til jeg slipper gassen litt? også når jeg setter den manuelt i andre og så i drive igjen, vil den ikke gire opp , må stoppe bilen, å så kjøre igjen, Hva kan det være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Er nok et justeringsproblem med det kickdown problemet ditt Lulle. Hvilket turtall ligger den i når den girer ned? Kan også være at den girer over til tredje på for lavt turtall. Kan være noe så enkelt som å justere slik at den girer over til tredje på litt høyre turtall og justere kickdownen så den går litt lavere på turtallet... da drar den hvertfall litt lengre Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 den ligger nok på en 3.3500 omdreininger, når den girer ned. skal vaieren strammes mer en den er nå? synes den er ganske stram når gassen dras på for hånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 høres riktig ut det hvertfall... da er jeg neimen ikke sikker på hva problemet kan være. Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Hva slags kasse er det snakk om, TH-350? Hva med Governor'en eller vakum modelator'en? Hvis alle gir "virker" men problemet er når den girer kan en av disse være problemet, da dette er styrt av disse. For å endre når den skal gire kan du bytte vekter på governor'en, eller kjøpe en annen som er tilpasset de girtidspunktene du ønsker. (sitter bak et lite rundt deksel på førersiden av girkassa..festa med et klips) Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Det er en 350 kasse som sitter i. Er det ikke vakum modulatoren som styrer giringen oppover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Det er en 350 kasse som sitter i. Er det ikke vakum modulatoren som styrer giringen oppover? Som jeg har forstått, styrer vakum modulatoren hvor "fort" eller hvor "seigt" ( bra forklart..not) skiftingen skjer, og Governor'en ved hvilke turtall.. mulig jeg tar feil..er ikke ekspert på området.. Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 sikkert godt forsøkt.. æ har ikke peiling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg