Gå til innhold

Boble 1954 Modell selges!

Ranger emnet

daggis

Anbefalte innlegg

Vurderes solgt p.g.a. annet boble prosjekt som sluker penger.

1965 modell karosseri, 1954 bunnplate.

Det er en 1954 bunnplate, så man slipper eu-kontroll. Karroseriet er fra midten av 60-tallet. Fronten på bunnplaten er sveiset om til ny type balljoint forstilling. Skivebremser foran er montert.

Bilen ruller på Porsche BBS felger. Mahle støpte. Dekk er relativt slitte, 2-3mm foran, lite bak. 205-55-15 foran 225-50-15 bak.

Bilen har procar seter, som passer bra, de er ganske små, og sitter derfor fint i bilen. Førersete har lite sigarett hull.

Taktrekk har revne, som er sydd igjen.

Empi Trigger shortshift girspak.

Motor er en 1915 med litt "snacks". Kam, 2x40mm Weber IDF. Yter vel rundt 100hk, så det går greit. Nyoverhalt med alt av lagre, stempelringer o.s.v. nytt ifjor. Går billig (0.8 på mila.) Driftsikker og fin.

Bilen er breddet 4 cm foran og bak.

Denne bilen er billig å ha! 300kr for ansvarsforsikring, 180 i årsavgift. Ingen omregistreringsavgift.

PICT1400.jpg

PICT1402.jpg

PICT1403.jpg

PICT1406.jpg

PICT1407.jpg

PICT1408.jpg

Bilen er godkjent senket og breddet. Godkjent med 1600 motor, men ikke med nye sylindre som gjør den til 1915, men det synes ikke utenfra. Blokka er fra en 1600 motor. AS41 blokk, sterkeste boble blokka, med store oljekanaler.

Kan prøve å ringe meg på 976 46 768, men har dårlig mobil for tiden, så det er ikke sikkert du får tak i meg. Får ny den 8. August, så da skal det ihvertfall være greit å få tak i meg per. tlf.

Sjekker innom her hver dag, så send gjerne PM.

Bilen er i Kongsberg på ukedager, Asker i helger, og kan sees der.

Noe lakkrust, som jeg tar før salg, så den selges rustfri.

Herlig bil! Sitter som en klegg på veien..

Kan ta billig moped i inbytte..

Pris 30K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider