Janp87 Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 hva burde jeg gå for, 1 sub eller 2 subber? Er snakk om Dynabel multimagnet 12" 600wrms og 1200wmax som skal monteres i en Mazda 323 combi Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Hehe... du har plass til to, har du forsterker og råd til to så er det bare og kjøre på! ;) Hvilken type lyd du er ute etter spiller en stor rolle i sub-valg! :) Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markro Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 og i kassevalg:disco Siter Vw passelat 1,8 1999 mod Kenwood, Pioneer, Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Og så er det meg da, som maser om å tenke litt på strømressursene du trenger for å gi disse tungdrevne sakene det de trenger. Du bør nok oppgradere dynamoen og få tak i et bedre batteri om du skal ha to. Du skal vel ha noe foran som matcher subene regner jeg med og også her trenger du forsterker som igjen krever noe strøm... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Jeg ville helt personlig gått for 1 stk sub av høyere kvalitet. Det finnes bedre elementer til samme pris som ett dynabel element, og svært mye bedre til doble prisen. Dem ser kanskje ikke så flotte ut, men gjør en bedre jobb lydmessig i mine ører. Eltek har mye bra produkter og svært kompetente medarbeidere, men dynabelbassene føler jeg ikke helt fortjener navnet sitt. Jeg ville kikket på følgende rundt samme prisklasse: Soundstream Picasso 12" Focal 30A1 Hertz ES300 Kanskje også Peerless Resolution, men kjenner litt for lite til bassen. Dette er min personlige mening, og må ikke nødvendigvis taes som en universal sannhet. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Jeg ville helt personlig gått for 1 stk sub av høyere kvalitet. Det finnes bedre elementer til samme pris som ett dynabel element, og svært mye bedre til doble prisen. Dem ser kanskje ikke så flotte ut, men gjør en bedre jobb lydmessig i mine ører.Eltek har mye bra produkter og svært kompetente medarbeidere, men dynabelbassene føler jeg ikke helt fortjener navnet sitt. Jeg ville kikket på følgende rundt samme prisklasse: Soundstream Picasso 12" Focal 30A1 Hertz ES300 Kanskje også Peerless Resolution, men kjenner litt for lite til bassen. Dette er min personlige mening, og må ikke nødvendigvis taes som en universal sannhet. mvh Glenn Jeg synes litt synd i deg, egentlig. Vanskelig å ha peiling på SQ og en lidenskap for SQ (noe du åpenbart har) i en SPL-dominert verden! Tror det er mange som har litt å lære av deg, du kommer med fornuftige kommentarer til det meste med godt innblikk. Dessverre er det ikke mange som ser hvor fornuftig det egentlig er! ;) Jeg svarte at han hadde plass til 2 stk for at han har det. Jeg tolka dette som en som var ute etter SPL, noe de fleste er av de som ikke vet nøyaktig hva de er ute etter. De vil ha "dunk dunk" og MASSE av det. Jeg vandrer langt off topic nå, som vanlig, men er bare ute etter å anerkjenne alle som faktisk kommer med fornuftige SQ-tips, det vil jeg ha MANGE av! Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Jeg synes litt synd i deg, egentlig. Vanskelig å ha peiling på SQ og en lidenskap for SQ (noe du åpenbart har) i en SPL-dominert verden! Tror det er mange som har litt å lære av deg, du kommer med fornuftige kommentarer til det meste med godt innblikk. Dessverre er det ikke mange som ser hvor fornuftig det egentlig er! ;) Jeg svarte at han hadde plass til 2 stk for at han har det. Jeg tolka dette som en som var ute etter SPL, noe de fleste er av de som ikke vet nøyaktig hva de er ute etter. De vil ha "dunk dunk" og MASSE av det. Jeg vandrer langt off topic nå, som vanlig, men er bare ute etter å anerkjenne alle som faktisk kommer med fornuftige SQ-tips, det vil jeg ha MANGE av! Husk også at de som anbefaler SQ elementer kommer gjerne med elementer som greier å trøkke fra seg litt og :) Et gost element, i mine øyne, klarer å gjengi musikk troverdig og, om man vil, trøkke når det trengs! Langt OT nå men måtte bare si det :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Husk også at de som anbefaler SQ elementer kommer gjerne med elementer som greier å trøkke fra seg litt og :) Et gost element, i mine øyne, klarer å gjengi musikk troverdig og, om man vil, trøkke når det trengs! Langt OT nå men måtte bare si det :) Dette koster som regel litt mer enn viss man kun vil ha en av delene dessverre. Skal man ha mye trykk bør man vel gå en modell høyere på hvert merke som Glenn har anbefalt noe som medfører dyrere element og mer effektbehov. Men viss trådstarter har råd er SS RFW-12 et godt valg som mange vil anbefale. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Skal ha lukket kasse og dynabel multimagnet 12". Men jeg lurte bare på hvor mye det var å hente ved å ha 2 i stedet for 1, og om jeg blir nødt til å oppgradere dynamo/batteri hvis jeg skal ha 2 og ikke 1... Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Du kan klare deg med en kondensator dersom du driver dette på 1 forsterker, det er min mening. Dette gjelder ihvertfall dersom du skal drive dette med en DIGITAL forsterker Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 skal drive det med Dynabel BF4501, som greier å drive to hvis jeg skal kjøpe to. og den er digital ja... De på dynabel sier at jeg vil få en økning på 6db hvis jeg kjører 2 i stedet for 1, men hvis jeg kjøper 2 tror jeg ikke at jeg har råd til det frontsettet jeg har lyst på peerless resolution 6"+1" 100wrms, samt 6"coax bake... Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 drit i 6" coax bake, det er iallefall mitt råd! Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
***shaddiw*** Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Kjøp 2 du så du er sikker! 2 valg: 1. Bruk bassrefleks kasse® spiller omkring 3dB høyere enn lukket men ikke så pent. 2. Bruk lukket kasse, spiller mye penere, men noen har problemer med å få "trøkken" inn i "kabin" (lol) Det er også etter smak og behag, musikk stil osv. Innenfor bilstereo i dag så har alt blitt så individuelt at det er skremmendes! Siter drive safe,,but very fast! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Hvorfor skal alle bake hele tiden? Nåvel. Til trådstarter: Behovet for å oppgradere dynamoen kommer ikke i første omgang an på antall elementer, men på hvor god dynamoen er i utgangspunktet, hvor mye strøm du har "til overs", forsterkerens effektivitet i forhold til elementenes følsomhet (må den jobbe til sitt ytterste for å drive ett element er det ikke noe å tjene på å kjøpe et element til). Om du på død og liv skal ha akkurat det elementet der, kjøp ett først og fyll heller på med ett til senere om det går an/er nødvendig. :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fab Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Om du på død og liv skal ha akkurat det elementet der, kjøp ett først og fyll heller på med ett til senere om det går an/er nødvendig. Kunne ikke skrevet det bedre selv. Se heller om du trenger ett til. Elementene blir ikke dyrere med tiden, heller billigere! Siter - Nissan 200sx s13 92mod, sort - Toyota Celica 88mod GT - SOLGT - Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg