Oddbjørn Olsen Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Ser mange skriver blant annet på bilforumet at kondensatoren(-e) bør kobles med både en inngang og en utgang på plussen, hvorfor det egentlig? Hvorfor ikke bruke bare en og samme ledning? Noen som har et kvalifisert svar på dette? Siter Selger 2001 Allroad 95 97 00 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 tror ikke jeg forsto spørsmålet ditt helt nå? en kondensator har som regel bare 2 poler, + og -, ikke noen bestemt inn og utgang. hvis du lurer på hvorfor vi kobler videre ifra + på kondensatoren til forsterkeren er det bare for å koble kondensatoren så nerme forsterkeren som mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddbjørn Olsen Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Var ment hva som er poenget med "Y" kobling på plussen ja. Siter Selger 2001 Allroad 95 97 00 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrustNo1 Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Tenk på kondensatoren som ett ekstra batteri. Den fungerer i praksis på samme måte, og skal derfor kobles i paralell med batteriet. Den skal monteres så nære som mulig forsterker. Det er også en fordel å ha ekstra grov kabel imellom forsterker og kondensator for å unngå mest mulig spenningstap. Siter 1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager 2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddbjørn Olsen Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Om en da har behov for å få strøm til flere forsterkere? Anbefales da X antall kondensatorer? En til hver strømkrevende? Siter Selger 2001 Allroad 95 97 00 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Kondensator har ubetydelig effekt på annet enn subamper. Dessuten kan du ta en kabel ut til hver amp fra kondensatoren. Har jo ikke like mange batteri som forsterkere heller? Men hvorfor ikke legge pengene i et ekstra batteri istedet med mye mer reserver? Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 personlig er kondensator det aller siste jeg prioriterer, da batteri er mye viktigere i første omgang. så skal man ha strøm til flere forsterkere ville jeg heller kjøpt et ekstra batteri fremfor flere kondensatorer. men det er ingenting i veien for å koble flere forstrerkere på En kondensator, om dte er det du lurer på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddbjørn Olsen Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 men det er ingenting i veien for å koble flere forstrerkere på En kondensator, om dte er det du lurer på. Var det jeg tenkte på ja. Har to gul-topper, og en 1F kondensator. Synes ikke at det kommer for lite strøm, men om jeg får bedre effekt med å koble slik til 720-en, så skal det prøves! Siter Selger 2001 Allroad 95 97 00 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg