Gå til innhold

Kondensatorkobling(inn+ut?)

Ranger emnet


Oddbjørn Olsen

Anbefalte innlegg

Tenk på kondensatoren som ett ekstra batteri. Den fungerer i praksis på samme måte, og skal derfor kobles i paralell med batteriet.

Den skal monteres så nære som mulig forsterker. Det er også en fordel å ha ekstra grov kabel imellom forsterker og kondensator for å unngå mest mulig spenningstap.

1993 Toyota Mr2 turbo på glade sommerdager

2001 1,8t Audi A4 Quattro på triste vinterdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig er kondensator det aller siste jeg prioriterer, da batteri er mye viktigere i første omgang. så skal man ha strøm til flere forsterkere ville jeg heller kjøpt et ekstra batteri fremfor flere kondensatorer.

 

men det er ingenting i veien for å koble flere forstrerkere på En kondensator, om dte er det du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er ingenting i veien for å koble flere forstrerkere på En kondensator, om dte er det du lurer på.

Var det jeg tenkte på ja.

Har to gul-topper, og en 1F kondensator. Synes ikke at det kommer for lite strøm, men om jeg får bedre effekt med å koble slik til 720-en, så skal det prøves!

Selger 2001 Allroad 95 97 00 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår