Gå til innhold

Varmeapperat register

Ranger emnet

Droopy24

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om noen vet hvordan men skifter et Varmeregister på en 88 Golf 2 gti 16v. Må man ut med hele dashbordet (Håper ikke det).

Hadde vært fint om noen viste om noen sider der det står detaljert hvordan det gjøres. (koster flesk på verksted 5000kr).

Har et spørsmål til...!

Tomgangen på bilen jager (mellom 700- 1500). Det kommer når bilenblir varm. Lurer på hva som kan vær feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, ut med midtkonsolen, ta av to slange klemmer som sitter på torpedo veggen, samt et par skruer der. ut med den, og inn med ny.. er litt jødemekk, men det går.. gjorde det i vinter selv etter at registeret røk i minus -25, sa poff, og hele kupeen var hvit av damp røyk.. festlig i 90 km ja :D

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wibla

Er det autochoke i disse bilene? det kan jo være en kilde til at turtallet varierer.. :)

Det er jo snakk om en Golf GTI der Ien betyr injection! Ingen biler med innsprøytning har choke, det løses på andre måter! Har ikke greie på Golf jeg, men jeg tipper at ugrei tomgang ved kald motor skyldes varmkjøringsregulatoren! Ved varm motor tipper jeg på tett tomgangsventil!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Det er jo snakk om en Golf GTI der Ien betyr injection! Ingen biler med innsprøytning har choke, det løses på andre måter! Har ikke greie på Golf jeg, men jeg tipper at ugrei tomgang ved kald motor skyldes varmkjøringsregulatoren! Ved varm motor tipper jeg på tett tomgangsventil!

Ai, så ikke I'en i farta der gitt :D

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ta ut hele dasjbordet...

Midtkonsollen og under delen på begge sider.

Løs så de 3 skruene som du finner fremme under panseret på torpedoveggen , den ene store skruen som er rett ved siden av viften. ( stor sort plast skrue ) . Ta av vierene som går oppt il styre spakene , og alle luft kanalene . Løs slangene fremme i motor rommet. Nå skal du kunne ta ut hele varmeapperatet, når du har fått dette ut drar du registeret opp av denne.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider