Droopy24 Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Hei Lurer på om noen vet hvordan men skifter et Varmeregister på en 88 Golf 2 gti 16v. Må man ut med hele dashbordet (Håper ikke det). Hadde vært fint om noen viste om noen sider der det står detaljert hvordan det gjøres. (koster flesk på verksted 5000kr). Har et spørsmål til...! Tomgangen på bilen jager (mellom 700- 1500). Det kommer når bilenblir varm. Lurer på hva som kan vær feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 vel, spør de på verkstedet om hvor mye delene koster, og spør så hva som må ut av bilen for at de skal kunne bytte den, hvis du tar deg av stripping osv av bilen selv så blir det fort billigere.. :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 du må røske ut hele dashen hvis du kikker inn i motorrommet ditt, så ser du hvor de 2 vannslangene til varmeregisteret går hen. under dashen der ligger det. skulle vel ikke være så vanskelig å bytte selv, skru ut dashbordet og du er i sona :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Må vel ikke ut med hele. Klarer seg med midtkonsollen og litt småtteri ellers! Selve registret sitter festet med 3 skruer inn i motorrommet! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacman Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Som sagt, ut med midtkonsolen, ta av to slange klemmer som sitter på torpedo veggen, samt et par skruer der. ut med den, og inn med ny.. er litt jødemekk, men det går.. gjorde det i vinter selv etter at registeret røk i minus -25, sa poff, og hele kupeen var hvit av damp røyk.. festlig i 90 km ja :D Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Originally posted by Droopy24 Tomgangen på bilen jager (mellom 700- 1500).. [/b] Har samme problem selv (men kun når motor er kald..), så si ifra hvis du finner ut hva som er galt... Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Er det autochoke i disse bilene? det kan jo være en kilde til at turtallet varierer.. :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Originally posted by Wibla Er det autochoke i disse bilene? det kan jo være en kilde til at turtallet varierer.. :) Det er jo snakk om en Golf GTI der Ien betyr injection! Ingen biler med innsprøytning har choke, det løses på andre måter! Har ikke greie på Golf jeg, men jeg tipper at ugrei tomgang ved kald motor skyldes varmkjøringsregulatoren! Ved varm motor tipper jeg på tett tomgangsventil! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Originally posted by Mondeo Det er jo snakk om en Golf GTI der Ien betyr injection! Ingen biler med innsprøytning har choke, det løses på andre måter! Har ikke greie på Golf jeg, men jeg tipper at ugrei tomgang ved kald motor skyldes varmkjøringsregulatoren! Ved varm motor tipper jeg på tett tomgangsventil! Ai, så ikke I'en i farta der gitt :D Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2003 Du trenger ikke ta ut hele dasjbordet... Midtkonsollen og under delen på begge sider. Løs så de 3 skruene som du finner fremme under panseret på torpedoveggen , den ene store skruen som er rett ved siden av viften. ( stor sort plast skrue ) . Ta av vierene som går oppt il styre spakene , og alle luft kanalene . Løs slangene fremme i motor rommet. Nå skal du kunne ta ut hele varmeapperatet, når du har fått dette ut drar du registeret opp av denne. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.