Gå til innhold

Oldsmobile cutlass cruiser

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fant "1981 Oldsmobile Service Manual - Cutlass - Eighty-Eight - Ninty-Eight - toronado"

 

Der står det iallefall lista opp 3.8 og 4.1 V6 (vin A og 4), og 4.3 og 5.0 V8 (vin F og Y) samt 350 diesel (vin N).

 

Det er vel de tre siste som ble brukt i cutlass?

 

*edit: fant enda ei bok hvor det står:

 

1980 engines:

V6, 231 110hk, S ctls exc wgns

V8, 260 105hk, S cutlass

V8, 305 155hk, O cutlass

V8, 350diesel 105hk, O cutlass

V8, 350 160hk, O cutlass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene er bare super bra, ikke mangen biler som slår den kjøre komforten der nei.

 

Ang motor så ville jeg fått tak i en chevy motor og gir, trimmet den ferdig før du byttet over. Ville satset på en 350sb eller helst en 400sb men de vokser desverre ikke på trær lenger :-(

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Men tingen er at vi har tilgang på motoren fra en kondømd cutlass cruiser, men ingen som vet hvilken motor det er, bare at det er en v8er. Og vi lurte på om vi skulle anskaffe denne motoren å sette den i en annen bil, som et langvarig prosjekt. Og lurte på hvor mange hester vi har og kan få ut av denne motoren?

 

Noen som vet om et billig opp-pusnings objekt som vi evt kunne sett denne motoren i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*edit: fant enda ei bok hvor det står:

 

1980 engines:

V6, 231 110hk, S ctls exc wgns

V8, 260 105hk, S cutlass

V8, 305 155hk, O cutlass

V8, 350diesel 105hk, O cutlass

V8, 350 160hk, O cutlass

 

 

Kan tenkes at det kan være: V8, 305 155hk. O cutlass. Er det bra muligheter for trimming av denne motoren? og er det vanskelig/dyrt?

 

Men kan og være v8 350 men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går, men hadde heller trimmet en Chevy motor.

 

Du kan jo fjerne alt av EGR greiene som en begynnelse, og kjøpe deg et skikkelig luftfilter.

 

Men skulle jeg begynnt å trimme denne motoren som står i, så måtte det blitt noe sånnt:

 

1.Headers og skikkelig eksos.

 

2.Innsug og forgasser.

 

3.Tenning viss du ikke har HEI tenning, har du det kan du hoppe over denne foreløpig.

 

4.Ny kam og løftere, fjærer og støtstenger. (denne gir mye hk for pengene)

 

Da bør du være godt på vei ;-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk VIN # på bilen det e snakk om, tall #6 er årsmodell, og tall #5 er motorkode.

 

8=1978

A=231cid 2bbl 6cyl Buick

F=260cid 2bbl 8yl Olds

U=305cid 2bbl 8cyl Chevy

H=305cid 4bbl 8cyl Chevy

L=350cid 4bbl 8cyl Chevy

R=350cid 4bbl 8cyl Olds

N=350cid Diesel 8cyl Olds

K=403cid 4bbl 8cyl Olds

 

9=1979

A=231cid 2bbl 6cyl Buick

2=231cid 2bbl 6cyl Buick

F=260cid 2bbl 8cyl Olds

P=260cid Diesel 8cyl Olds

G=305cid 2bbl 8cyl Chevy

H=305cid 4bbl 8cyl Chevy

L=350cid 4bbl 8cyl Chevy

R=350cid 4bbl 8cyl Olds

N=350cid Diesel 8cyl Olds

K=403cid 4bbl 8cyl Olds

 

A=1980

A=231cid 2bbl 6cyl Buick

2=231cid 2bbl 6cyl Buick

F=260cid 2bbl 8cyl Buick

P=260cid Diesel 8cyl Olds

G=305cid 2bbl 8cyl Chevy

H=305cid 4bbl 8cyl Chevy

L=350cid 4bbl 8cyl Chevy

R=350cid 4bbl 8cyl Olds

N=350cid Diesel 8cyl Olds

 

B=981

A=231cid 2bbl 6cyl Buick

F=260cid 2bbl 8cyl Olds

H=305cid 4bbl 8cyl Chevy

Y=307cid 4bbl 8cyl Olds

L=350id 4bbl 8cyl Chevy

N=350cid Diesel 8cyl Olds

 

C=1982

A=231cid 2bbl 6cyl Buick

8=260cid 2bbl 8cyl Olds

V=263cid Diesel 6cyl Olds

J=267cid 2bbl 8cyl Chev

Y=307cid 4bbl 8cyl Olds

N=350cid Diesel 8cyl Olds

 

D=1983

A=231cid 2bbl 6cyl Buick

V=263cid Diesel 6cyl Olds

Y=307cid 4bbl 8cyl Olds

N=350cid Diesel 8cyl Olds

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenkes at det kan være: V8, 305 155hk. O cutlass. Er det bra muligheter for trimming av denne motoren? og er det vanskelig/dyrt?

 

Men kan og være v8 350 men..

 

Finn motornumret, det er på venstre side under 1 sylinder på blokka, da finner du å hvilken motor det er.

Har selv hatt en 80 cutlass, da stod det er disel, men den gikk i stykker. satt inn en 350 bensin oldsmotor, fikk borra den opp med 030,, + høykompstempel, og da gikk den beget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår